2026-02-12, 12:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Charlie Kirk kommer att vata glömd snart. Charlie who?

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ser du fram emot det?

Finns väl inte så mycket att se fram emot precis även om det är en helt korrekt analys att mordet på Kirk snart är bortglömt. Mördaren är ju redan gripen (en man i transgenderkretsar som så ofta nuförtiden) och så snart han dömts, alternativt så snart någonting annat "spännande" händer som drar till sig konspirationsteoretikernas uppmärksamhet så kommer detta glömmas bort.

Vi har ju sett det så många gånger förr - mönstret som upprepar sig:
- något händer,
- alla officella förklaringar och officiellt misstänkta avfärdas omedelbart utan anledning
- konspirationsteoretikerna överger nästan omedelbart de konspirationsteorier de hittills sysselsatt sig med och börjar genast ifrågasätta rapporteringen i massmedia och
- nån vecka senare är det "uppenbart" att alltihop är en false flag,
- efter en månad är de alla övertygade om att det var dolda maktstrukturer (oftast judar/israeler/zionister) som arrangerade alltihop.
- därefter följer fasen vi är i nu - alltmer irrelevanta "ledtrådar" grävs fram och analyseras utan att det leder någonvart - men "tillsammans" utgör de minsann jättestarka indicier enligt konspirationsteorierna..

Ingenting av detta leder någonsin till att något verkligen förändras - ingen konkreta bevis kommer fram, ingen grips, ingen döms och konspirationsteoretikerna lär sig ingenting av det.
Citera
2026-02-12, 14:53
Medlem
Citat:
USA är en demokrati = folket ska ha makten. Det är den makten som de berövas när någon mördar en populär folklig ledare. Med allt vad det innebär.

Alla de som därpå vill veta vem som ligger bakom och varför kallar du föraktfullt för "konspirationsteoretiker".

Varför?
Charlie Kirk hade hemligt möte i Mar Lago, enligt Candace Owens.
Den infon var i samma avsnitt där Pierre och biljonerna nämndes om jag minns rätt.
Det var efter det som Candace officiellt fick sparken, men enligt Candace, sa hon upp sig själv, eller liknande? Den punkten måste jag kolla igenom via youtubes textning.

Charlie kanske var för att folket ska ha makten, men nuvarande presidenten verkar vara mot det.
Citera
2026-02-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jodå, om de uppfattar Kirk som en folkledare och tyckte att han var jättebra så kan man ju förstå att de blir upprörda. Och visst vill de veta vem som gjorde det. De i USA som han var "folkledare" för.
Han hade ca 20-30 miljoner anhängare bara i USA och vann valet åt Trump. Det är en objektiv sanning.

Citat:
Var han folkledare också i Sverige? Knappast, även om han var populär hos en del.
Och?

Citat:
Men vem som mördade honom lär ju ingen få veta, varken i Sverige eller USA, genom att spekulera på Flashback. Många spekulationer här har ju tydliga drag av konspirationsteorier.

Igen. Du kallar medborgare i demokratier som vill veta vem det är som mördar våra politiska ledare och förebilder, föraktfullt för "konspirationsteoretiker". Det säger egentligen allt som är värt att veta om dig.

Flashbacks forum är ett exempel på sociala medier, precis som t.ex. Spotify, YouTube, Twitter/X, där ju Candace bedriver sin utredning av mordet tillsammans med sina miljontals följare.

Skälet till det i sin tur är att MSM och de som är satta att polisiärt utreda mordet kontrolleras fullt ut av de som av olika skäl inte vill se en lösning på det.

Det är således upp till allmänheten om det ska lösas.

Samma med t.ex. Epstein-affären, för att ta ett högaktuellt exempel.
Citera
2026-02-12, 18:34
Medlem
Citat:
Igen:

- Då citerar du, och länkar till det du menar är gasljusning från min sida.
Om det inte är gaslighting eller dåligt minne, vad beror det på då?
Jag frågade "Bara dåligt minne?"

Nu till det som du skippade citera.
Det var i samma video där Pierre och biljonerna diskuterares.
Charlie Kirk hade möte på Mar Lago med Isaac Perlmutter.
Var Donald John Trump där också då?
https://www.youtube.com/live/mFuno0TuuQQ?si=_Dq23I1kf9Jhf6UH&t=303
https://podcasts.happyscribe.com/candace/an-open-letter-to-erika-kirk-candace-ep-303
Citat:
Now, in retrospect, I believe that the manner in which I discovered the lie might have been by design, but there's no need for us to delve into conspiracy when the facts are plenty enough. Charlie had taken a meeting down in Florida with Ike Perlmutter at Mar-a-Lago. It was a fundraising meeting. For whatever reason, he did not want me to know about this meeting, and that was strange. It was meant to be kept a secret. It was strange because we had always collaborated on and and take in those sorts of meetings together.
Detta möte bör ha varit innan 1 maj, då Candace Owens sa upp sig, eller blev denne bortsparkad?
21 Juli, 2019 så meddelades det att TPUSA med Charlie Kirk i spetsen tog över Students For Trump.

Inte omöjligt att Charlie Kirk börjat vara för kritiskt mot Trump.
Och därmed eliminerats, innan det kommit i offentligheten.
Charlie Kirk hjälpte ju Trump till vinsten 2024.
Likaväl så skulle Kirk kunnat stjälpa Trump.
Nu, så blev Charlie Kirk en martyr istället. Som Trumps kan dra nytta av.
Citera
2026-02-12, 18:51
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...

https://podcasts.happyscribe.com/candace/an-open-letter-to-erika-kirk-candace-ep-303

Detta möte bör ha varit innan 1 maj, då Candace Owens sa upp sig, eller blev denne bortsparkad?
21 Juli, 2019 så meddelades det att TPUSA med Charlie Kirk i spetsen tog över Students For Trump.

Det är ju Trumps andra och sista period så det låter inte så troligt. Inte så troligt ens om Trump hade en period kvar.
Citera
2026-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Det är ju Trumps andra och sista period så det låter inte så troligt. Inte så troligt ens om Trump hade en period kvar.
Är det helt säkert Donalds sista period? Och vi har mellanårsvalen detta år.
Sedan så har vi andra Trumps också, fast än så länge är ingen av dessa en presidentkandidat.
Donald Trump var ju en shadow president, styrde och ställde hur Republikanerna skulle rösta, då han inte var president.

Undrar varför konspirationsteoretiker inte skyller mordet på Trump?
Eller, finns det sådana som gör det?
Citera
2026-02-12, 19:03
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Är det helt säkert Donalds sista period? Och vi har mellanårsvalen detta år.
Sedan så har vi andra Trumps också, fast än så länge är ingen av dessa en presidentkandidat.
Donald Trump var ju en shadow president, styrde och ställde hur Republikanerna skulle rösta, då han inte var president.

Undrar varför konspirationsteoretiker inte skyller mordet på Trump?
Eller, finns det sådana som gör det?
Spelar inte så stor roll skulle jag tro. Kirk var populär och så men knappast någon avgörande politisk faktor.

Garanterat.
Citera
2026-02-12, 19:11
Medlem
Västkustskts avatar
Candace har inte släppt bevisen än.

Vad väntar hon på?
Citera
2026-02-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Spelar inte så stor roll skulle jag tro. Kirk var populär och så men knappast någon avgörande politisk faktor.

Garanterat.
Kirk kan nog ha hjälpt Trump med röster i valet.

Dock så tror jag att Trump kan dra nytta av mordet, eller försöka i alla fall. På något sätt.
Preliminära utfrågningen av Tyler Robinson är planerad till den 18 maj, men när börjar rättegången?
Citera
2026-02-12, 19:24
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Kirk kan nog ha hjälpt Trump med röster i valet.

Dock så tror jag att Trump kan dra nytta av mordet, eller försöka i alla fall. På något sätt.
Preliminära utfrågningen av Tyler Robinson är planerad till den 18 maj, men när börjar rättegången?
Om det är Tyler vilket jag inte betvivlar så har Trump säkert nytta av mordet.
Citera
2026-02-12, 20:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han hade ca 20-30 miljoner anhängare bara i USA och vann valet åt Trump. Det är en objektiv sanning.

Hur har man räknat ut det och vad räknar du som ”anhängare”?
När Charlie mördades hade han runt 5-6 miljoner följare på YouTube såväl som på x - och tpusa hade runt 250,000 medlemmar.

6 miljoner är cirka 2,5 procent av alla röstberättigade i USA - men alla Charlie Kirks följare behöver förstås inte ha varit röstberättigade så då blir siffran ännu lägre. Många av dem lär förstås dessutom ha sympatiserat med Trump redan innan de blev Kirkanhängare. Men visst även promillen kan förstås räcka för att tippa över ett jämt val.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-02-12 kl. 20:28.
Citera
2026-02-12, 23:57
Medlem
Citat:
Vad är det i så fall som jag enligt dig inte minns?

Citat:
Jag vill först visa läsarna att du än en gång drar falska anklagelser ur röven, så att de vet vem de har att göra med.

Viktigt.

Citat:
Det framkommer inte, nej. Men det vet du ju?

Citat:
Det finns mig veterligen inget som säger att hon fick sparken, nej.

Citat:
Ja?

Citat:
Inget som jag har tagit del av. Däremot så blev han mot slutet av sitt liv allt mer kritisk mot zionisterna.

Citat:
Har du något konkret här, eller spånar du bara fritt helt utan markkontakt?

Citat:
Igen, har du något konkret här?
Senast redigerad av onopono 2026-02-13 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in