2026-02-12, 18:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Fick de också en spark för vinterpromenaden?
Du har nu använt det trötta skämtet två gånger. Vi fattar att du tycker det är det roligaste skämtet som skrivits men vi andra tycker inte det.
Citera
2026-02-12, 18:25
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Många arbetsplatser har slumpmässiga drogtest. Jag vet 4 personer som blivit sparkade efter att ha dragit kokain på helgen trots att dom var lediga och på skidsemester.

Tycker man först ska få en varning innan man blir sparkad.

Drogtestade på fritiden?!
Citera
2026-02-12, 18:29
Medlem
Hela grejen med slumpmässiga tester är riktigt kefft tycker jag. Testa på misstanke och låt det vara bra så. Slumpvisa tester sabbar bara för folk som sköter sitt jobb och inte är påverkade på arbetstid. Och samtidigt känner företaget att de gjort sitt så folk som har uppenbara problem kan snurra på riktigt länge tills de råkar ha otur.

Testa på misstanke, inte slump, det vinner alla på.
Citera
2026-02-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hela grejen med slumpmässiga tester är riktigt kefft tycker jag. Testa på misstanke och låt det vara bra så. Slumpvisa tester sabbar bara för folk som sköter sitt jobb och inte är påverkade på arbetstid. Och samtidigt känner företaget att de gjort sitt så folk som har uppenbara problem kan snurra på riktigt länge tills de råkar ha otur.

Vad är skillnaden på ett slumpmässigt drogtest på en truckförare och ett slumpmässigt alkotest på en bilförare? Eller borde man bara testa bilförare som uppenbart vinglar fram på vägen.
Citera
2026-02-12, 18:37
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Många arbetsplatser har slumpmässiga drogtest. Jag vet 4 personer som blivit sparkade efter att ha dragit kokain på helgen trots att dom var lediga och på skidsemester.

Antar att de var från samma företag. Annars är det riktigt sjukt om du känner 4 olika individer som vid 4 olika tillfällen varit på skidsemester och haft oturen att bli drogtestade när de kom hem.
Citera
2026-02-12, 18:37
Medlem
Arbetsgivaren ljuger som påstår att Johan kört drograttfull. För drograttfylla krävs det ett blodprov. Ett salivtest som ger utslag på restprodukter av amfetamin bevisar inte påverkan.
Citera
2026-02-12, 18:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^

Man har troligtvis slumpmässiga drogtester för att slippa peka ut någon och sen ha fel.
Citera
2026-02-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad är skillnaden på ett slumpmässigt drogtest på en truckförare och ett slumpmässigt alkotest på en bilförare? Eller borde man bara testa bilförare som uppenbart vinglar fram på vägen.

En mer rättvist jämförelse vore ett slumpmässigt drogtest på en truckförare och ett peth test på en slumpmässig bilförare. Och jag tror väldigt få skulle argumentera för att man ska dra lappen om peth testet visar att du druckit alkohol senaste veckan/veckorna.
Citera
2026-02-12, 18:43
Bannlyst
När sånt här berättas så målar folk upp en bild av att alla ligger inne på ICA med sprutor i armen och neddrogade. Förmodligen är det en överreaktion och jag tycker borde få behålla jobbet.
Citera
2026-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
Förstår inte relevansen i ditt inlägg.. Den avskedade medarbetaren hade ju enligt rapport mindre amfetamin i kroppen än ett skolbarn.

Med andra ord så var det inte så farligt och det är bara vanlig svensk bajsnödighet som det är frågan om, som vanligt... Hur kan man ens vara tvungen att gå med på drogtest för ett sketet lagerjobb? Låter helt absurt.
Citera
2026-02-12, 18:57
Medlem
ReijoHervonens avatar
Är inte amfetamin en drog som går ur kroppen ganska snabbt och inte syns i tester efter en, max två dagar? Om han gör ett positivt test mitt i arbetsveckan så tyder det väl på aktivt missbruk och inte bara ett helgrus?

Antagligen rätt att sparka honom här.
Citera
2026-02-12, 18:58
Avstängd
Citat:

Jag håller med.
Jag tycker vi borde sparka hela transportstyrelsen och bygga nytt.

Såg henne hon ambulansförarinnan som fick gå pg a peth, alltså alkohovärde. och var bara typ 28 och man såg direkt att hon var laglydig.
Jag tycker skrota transportstyrelsen, och bygga nytt. 😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in