2026-02-12, 18:17
Medlem
Är ni rädda för att visa att ni är rika? Jag visar gärna att jag har det dyraste. Bara för att någon är intresserad av pengar betyder det inte att hon är fel person. Eller? Alla behöver pengar för att klara sig.

Fler att välja på gör det lättare att hitta den rätta rätta. Eller kanske några stycken. Högst fem, haha.
Citera
2026-02-12, 18:21
Medlem
jjujjus avatar
Grå T-shirt

Det är attityden som bär auran av en stor förmögenhet.

Rika människor bryr sig inte om andra rika människor. Det är ungefär lika intressant som att äta knäckebröd till frukost.
Citera
2026-02-12, 18:23
Medlem
Dressman duger fint
Citera
2026-02-12, 18:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pj5
Är ni rädda för att visa att ni är rika? Jag visar gärna att jag har det dyraste. Bara för att någon är intresserad av pengar betyder det inte att hon är fel person. Eller? Alla behöver pengar för att klara sig.

Kläder kollas nog mest in av den som bara vill sålla bort uteliggare. Har du behov av att visa att du har mycket pengar är det längden på båten som gäller.
Citera
2026-02-12, 18:28
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Håller med.
Det är oftast misslyckade människor som bryr sig om rika människor och vill ha något.

Den rika måste sålla bort knäppgökar. Skryta om pengar är heller ingenting man gör, det är en självklarhet att man har en god ekonomi. Rika människor har ett annat mindset som gör att dom tjänar pengar varje dag, även när dom inte gör någonting alls.

Att klä sig överdrivet dyrt, är fånigt. Rena och hela kläder och bra hygien är några kännetecken. Personen kommer ha klar hy, vita ögonvitor, vita tänder och dofta behagligt. Kläderna kommer inte vara slitna.
Citera
2026-02-12, 18:30
Medlem
Skulle aldrig visa att jag har mycket pengar så som det ser ut.
Citera
2026-02-12, 18:30
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Kläder kollas nog mest in av den som bara vill sålla bort uteliggare. Har du behov av att visa att du har mycket pengar är det längden på båten som gäller.
Men alla vill ju inte ha en båt bara för att man ”kan”.
Citera
2026-02-12, 18:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är oftast misslyckade människor som bryr sig om rika människor och vill ha något.

Den rika måste sålla bort knäppgökar. Skryta om pengar är heller ingenting man gör, det är en självklarhet att man har en god ekonomi. Rika människor har ett annat mindset som gör att dom tjänar pengar varje dag, även när dom inte gör någonting alls.

Att klä sig överdrivet dyrt, är fånigt. Rena och hela kläder och bra hygien är några kännetecken. Personen kommer ha klar hy, vita ögonvitor, vita tänder och dofta behagligt. Kläderna kommer inte vara slitna.

Varför är det fånigt att klä sig överdrivet dyrt om man är rik? Skulle jag vara miljardär skulle jag definitivt vilja visa upp mina överdrivet dyra kläder för andra.
Citera
2026-02-12, 18:34
Medlem
Citat:

Det kan hjälpa om man inte luktar för gott. Jag menar att om man luktar för gott så kan smarta personer som är ute efter pengar förstå att du är förmögen.

Jag menar inte att du ska lukta illa..lagom.
Smarta personer kan "lukta" sig till pengar.
Senast redigerad av pj5 2026-02-12 kl. 18:48.
Citera
2026-02-12, 18:43
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför är det fånigt att klä sig överdrivet dyrt om man är rik? Skulle jag vara miljardär skulle jag definitivt vilja visa upp mina överdrivet dyra kläder för andra.
Du kanske är en osäker person?

Jag klär mig så pass snyggt i dagsläget att jag aldrig skulle behöva överdriva för att se snygg ut. Jag får mina kläder att se dyra ut för att dom sitter på mig.

Noll behov av att främlingar ska bli imponerade av mina kläder? Jag har en hel personlighet som väger tyngre och en utstrålning få har. Är man rik i sinnet så har man allt. Det är bara muppar som slösar sina pengar på onödig skit. En miljardär är oftast en intelligent person. Dom har inte sådana komplex.
Citera
2026-02-12, 18:45
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Det kan hjälpa om man inte luktar för gott. Jag menar att om man luktar för gott så kan smarta personer som är ute efter pengar förstå att du är förmögen.

Jag menar inte att du ska lukta illa..lagom.
Nej det var inte det jag menade.

Jag menade att personen luktar neutralt men gott. Inga starka parfymer. Personen duschar i dyra oljor och har ett bra schampoo.
Citera
2026-02-12, 18:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Men alla vill ju inte ha en båt bara för att man ”kan”.

Har jag påstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in