2026-02-12, 17:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
1. Invandring ger ingen positiv nettoeffekt, d.v.s. de genererar inte ökade intäkter utan tär bara på de som svenskar arbetar för och genererar.

2. Invandringen i sig har en gökungeeffekt som tränger ut alla andra. När invandrarna blir 2-5% börjar svenskar omedelbart flytta ut oavsett om det rör sig om bostadsområde, arbete eller skola därför att alla inser vad den ökade invandringen leder till. Skaffar du fler invandrare minskar du antalet svenskar.

3. Feminiseringen, nyliberalismen och söndra-och-härska-mentaliteten i Sverige har lett till den negativa samhällsutveckling vi nu har. Landet är brutet, det är lite ett allas krig mot alla och därför blir det också svårt att få alla svenskar att enas kring en vettig politik som löser flertalet problem, men det ligger INTE i allas intressen av att lösa dem.

4. S, C, V och Mp gör en extrem poäng av att vägra samtala med SD och man kan ju sakligt undra varför? Kanske därför att ett medgivande öppnar floddammarna där väljare lämnar sina gamla partier när de själva vägrar hantera dem!

5. Globalismen har lett till att företagen söker kvartalsvinster istället för långsiktighet. Det ger utflyttade företag och det enda S ersätter det med är fler jurister och byråkrater samt höjda skatter. Hur många unga svenskar idag har en reell chans att skaffa det arbete många unga kunde få på 60-80-talen eller göra den bostadskarriär som de kunde göra? Det är stört omöjligt idag. Blattarna tar upp alla bostäder som VAR lediga på 90-talet.
Vad är din lösning då på att få yngre att må bra så de kanske skaffar egna barn så vi klara kommande generationers behov av pensioner mm?

Som tråden handlar om att yngre mår skit, hur ska vi få dem att må bra?
Eller är det en osanning om att yngre mår dåligt?

Jag har träffat en del invandrare som är riktigt bra människor. Dock vet jag att en hel del av gängkriminella är invandrare och borde skickas ut från landet men problem med att många av dem är födda i Sverige.
Överallt hör jag massa skit om invandrare men det kommer troligen vara invandrare som tar hand om dig den dagen du blir gammal.

Är du ung och mår skit?
Citera
2026-02-12, 17:32
Medlem
Citat:
1. Invandring ger ingen positiv nettoeffekt, d.v.s. de genererar inte ökade intäkter utan tär bara på de som svenskar arbetar för och genererar.
Vilket jävla skitsnack. Du är verkligen hjärntvättad och har hamnat i en tankemässig limbo efter åratals skittuggande.
De flesta invandrare jobbar och bidrar, förmodligen mer än du.
De som går på bidrag är inte värre än wt-svenskar som går på bidrag. Deras bidrag går helt till konsumtion av livets nödtorft och är ingen ekonomisk förlust alls då allt går tillbaka till system. Resultatet är endast en rundgång av pengar och ett nollsummespel.
Citera
2026-02-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Utan invandring kommer Sveriges befolkning minska.
Ni unga knullar ju inte så ni får barn. Det blir inga barn av att sitta med Instagram, X eller TikTok
Inte heller verka dating appar funkar, ni svajpar åt helvete och det blir inga barn födda.

Nej jag gillar inte invandring som leder till problem men du får gärna beskriva hur ni ska lyckas utan invandring. Ni yngre verkar enbart deprimerade och gnäller om oss äldre.

Ja befolkningen minskar, och vadå?
Det dog 60 miljoner människor under andra världskriget och sedan blev dom fler med tiden, en befolkning kan ju både minska och öka.

Jag är själv 70-talist, men varför människor väljer att inte skaffa barn beror nog på att allt fler människor inser vilken skit värld vi lever i och föda in ett barn till denna skit värld är ju en grymhet.
Sedan alla låglöne jobb, skaffa barn och inte ha gott om pengar är ju rent idiotiskt eftersom man bara kan erbjuda misär.

Och sedan att inte ha någonstans att bo för att andra länders medborgare vill asyl turista i landet gör ju vem som helst deprimerad och skaffa barn och inte ha en bostad är ju också en dålig ide.

Vill man att svenskar ska skaffa barn så måste människor ha en framtidstro och det kan man inte få i ett ockuperat land!
Citera
2026-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att allt som vi idag känner till som välfärd inte kommer att existera, eller så kommer den bara existera i en form för den nya adeln som importerats. Svenskar kommer få jobba tills de stupar.

Låter som högerextremt skitsnack. Men du har rätt i att en högerregering inte är bra om man vill att välfärden ska gälla alla. En del Moderater vill ju även höja pensionsåldern till 75.
Senast redigerad av Medborgarbidrag 2026-02-12 kl. 17:40.
Citera
2026-02-12, 17:40
Medlem
Citat:
Vad är din lösning då på att få yngre att må bra så de kanske skaffar egna barn så vi klara kommande generationers behov av pensioner mm?

Jag har träffat en del invandrare som är riktigt bra människor. Dock vet jag att en hel del av gängkriminella är invandrare och borde skickas ut från landet men problem med att många av dem är födda i Sverige.
Överallt hör jag massa skit om invandrare men det kommer troligen vara invandrare som tar hand om dig den dagen du blir gammal.

Är du ung och mår skit?
1. Pensionssystemet gjordes fel från början då man lät alla få full pension direkt från start oavsett om de hade betalat in i systemet eller ej. Något missförstått idag är att många tror att deras pensionsutbetalningar bokstavligen är relaterade till deras inbetalningar, vilket inte stämmer, utan det är alla yngre som fortfarande arbetar och betalar in avgifter som bekostar pensioner. Det hela har blivit ett pyramidspel där de som är "insiders" med bostäder och pension vill fortsätta kalaset och är beredda att släppa på skiten först när de själva är döda. Jag har träffat en del äldre som är pensionärer och som förstår grundproblemet, men deras inställning är att de skiter i yngre, sina egna barn och att när de väl själva är döda så är det inte längre deras problem.

2. Problemen måste åtgärdas vilket innebär ökad tillgänglighet till bostäder, fokus på ekonomi, sänka kostnader och skatter, kasta ut all HR, värdegrund och onödiga lagar och regleringar, lägga ned onödiga utbildningar, ställa högre krav på de utbildningar som får vara kvar och sänka offentliga löner samt återinföra det utökade tjänstemannaansvaret så att ansvariga får ställas till svars. Sedan bör feminismen och alla lagar de har medverkat till rivas upp. Det har bara lett till ökade konfliktytor utan någon verklig substans där en liten elit ägnar sig åt att skapa konflikter för sitt eget maktspel.

3. En uppskattning gör gällande att minst 70% av alla invandrare inte har skäl för uppehåll. Majoriteten arbetar inte och de är överrepresenterade som missbrukare av offentliga medel och ditt ständiga hänvisande till någon enskild blatte som sköter sig ska motivera varför alla andra blattar ska få stanna har nått sitt slut. Det är dags att de åker hem och gör sitt eget land beboeligt istället för att göra vårt obeboeligt.

4. Påståendet att invandrare ska ta hand om äldre behövs inte. Invandrare har en utträngsningseffekt och det finns gott om svenskar som kan ta hand om omvårdnaden av äldre. Dra in subventioner till anställning av invandrare och sedan sparka ut dem från vården så blir den delen bättre fungerande utan överraskningssex för 100-åringar och sticka pennan i ögat på äldre.
Citera
2026-02-12, 17:53
Medlem
Citat:
Samtidigt sticker unga vuxna svenskar ut internationellt genom att må betydligt sämre än alla andra åldersgrupper i Sverige, visar en ny stor studie."
HAHAHAHAHA! Buhu, jag har mat på bordet, en säng att sova i, vatten i kranen, en tv, dator, mobil och rena kläder. Ändå är jag så jävla missnöjd med livet.

Dra åt helvete. Flytta till Afrika, du kanske finner meningen med livet där borta. Fyfan vilket hån mot andra människor. 90% av världens befolkning hade älskat att bo i Sverige. Men hey, åk till Colombia, där kan du se 5 åringar bo i soptunnor.
Citera
2026-02-12, 17:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
1. Pensionssystemet gjordes fel från början då man lät alla få full pension direkt från start oavsett om de hade betalat in i systemet eller ej. Något missförstått idag är att många tror att deras pensionsutbetalningar bokstavligen är relaterade till deras inbetalningar, vilket inte stämmer, utan det är alla yngre som fortfarande arbetar och betalar in avgifter som bekostar pensioner. Det hela har blivit ett pyramidspel där de som är "insiders" med bostäder och pension vill fortsätta kalaset och är beredda att släppa på skiten först när de själva är döda. Jag har träffat en del äldre som är pensionärer och som förstår grundproblemet, men deras inställning är att de skiter i yngre, sina egna barn och att när de väl själva är döda så är det inte längre deras problem.

2. Problemen måste åtgärdas vilket innebär ökad tillgänglighet till bostäder, fokus på ekonomi, sänka kostnader och skatter, kasta ut all HR, värdegrund och onödiga lagar och regleringar, lägga ned onödiga utbildningar, ställa högre krav på de utbildningar som får vara kvar och sänka offentliga löner samt återinföra det utökade tjänstemannaansvaret så att ansvariga får ställas till svars. Sedan bör feminismen och alla lagar de har medverkat till rivas upp. Det har bara lett till ökade konfliktytor utan någon verklig substans där en liten elit ägnar sig åt att skapa konflikter för sitt eget maktspel.

3. En uppskattning gör gällande att minst 70% av alla invandrare inte har skäl för uppehåll. Majoriteten arbetar inte och de är överrepresenterade som missbrukare av offentliga medel och ditt ständiga hänvisande till någon enskild blatte som sköter sig ska motivera varför alla andra blattar ska få stanna har nått sitt slut. Det är dags att de åker hem och gör sitt eget land beboeligt istället för att göra vårt obeboeligt.

4. Påståendet att invandrare ska ta hand om äldre behövs inte. Invandrare har en utträngsningseffekt och det finns gott om svenskar som kan ta hand om omvårdnaden av äldre. Dra in subventioner till anställning av invandrare och sedan sparka ut dem från vården så blir den delen bättre fungerande utan överraskningssex för 100-åringar och sticka pennan i ögat på äldre.
2024 var det 19,3% av invandrare som var arbetslösa. Knappast majoriteten som du påstår.
Var har du hittat att 70% inte har skäl för att uppehålla sig i Sverige? Fakta?
Du ska inte gå på allt som skrivs på sidor som försöker hitta på saker.

Nej jag gillar inte att det finns folk oavsett var de kommer ifrån som kan arbeta men inte gör det.
Och jag gillar heller inte att det finns invandrare som begår brott. Det är för jävligt. Skicka hem dem omgående.
Det finns gott om invandrare som är bra.

Att läsa sådant skit som inte stämmer gör enbart att folk mår sämre och det kanske är en av orsakerna att yngre mår dåligt och vi äldre är kritiska till vad vi matas med för påhittad fakta.
Citera
2026-02-12, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Låter som högerextremt skitsnack. Men du har rätt i att en högerregering inte är bra om man vill att välfärden ska gälla alla. En del Moderater vill ju även höja pensionsåldern till 75.

Massinvandring till Tyskland har precis kollapsat deras välfärdsstat

https://www.dw.com/en/german-welfare-state-can-no-longer-be-financed-merz/a-73742270
Citera
2026-02-12, 18:02
Medlem
Citat:
2024 var det 19,3% av invandrare som var arbetslösa. Knappast majoriteten som du påstår.
Var har du hittat att 70% inte har skäl för att uppehålla sig i Sverige? Fakta?
Du ska inte gå på allt som skrivs på sidor som försöker hitta på saker.

Nej jag gillar inte att det finns folk oavsett var de kommer ifrån som kan arbeta men inte gör det.
Och jag gillar heller inte att det finns invandrare som begår brott. Det är för jävligt. Skicka hem dem omgående.
Det finns gott om invandrare som är bra.

Att läsa sådant skit som inte stämmer gör enbart att folk mår sämre och det kanske är en av orsakerna att yngre mår dåligt och vi äldre är kritiska till vad vi matas med för påhittad fakta.
1. Dagens statistik är skit då det räcker med 1 timme i veckan för påståendet att man är "satt i arbete" så där fallerar ditt argument direkt.

2. Statistiken för de som inte har grund för asylskäl är de som har fått nekat anslag vid sin första ansökan om asyl, och där brukar ungefär 30% få det, medan övriga blir nekade, men eftersom de stannar in absurdum och överklagar pågår processen i åratal tills de har "rotat" sig eller gjort sig så omöjliga att bli av med. Dock, majoriteten asylanter har inte grund för asyl, och gissningsvis är det betydligt fler än bara 70% som borde utvisas direkt.

3. Påståendet "Det finns gott om invandrare som är bra." är inget som kan formulera policys eller styra lagstiftning. Pröva att leva i valfri förort så får vi se om du upprepar det påståendet efter rån, inbrott och gängöverfall. Sedan är ditt problem att du ser en invandrare, inte en hel grupp av parasitära muslimer som har övergripande avsikter med att omvandla samhället efter sin egen bild.
Citera
2026-02-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
HAHAHAHAHA! Buhu, jag har mat på bordet, en säng att sova i, vatten i kranen, en tv, dator, mobil och rena kläder. Ändå är jag så jävla missnöjd med livet.

Dra åt helvete. Flytta till Afrika, du kanske finner meningen med livet där borta. Fyfan vilket hån mot andra människor. 90% av världens befolkning hade älskat att bo i Sverige. Men hey, åk till Colombia, där kan du se 5 åringar bo i soptunnor.
Om du är missnöjd med livet kan du vidta åtgärder, antingen flytta hem eller något mer drastiskt. Jag skiter i vilket alternativ du väljer, jag vill bara att Sverige blir av med problemen och människor likt dig som skapar dem.
Citera
2026-02-12, 18:12
Avslutad
Citat:

Är du ung och mår skit?
Sedan 2021 har 398 anmälningar om våldtäkter mot kvinnor över 60 år skett i Sverige. Det enligt uppgifter från polis region mitt.

Dåre.
Citera
2026-02-12, 18:25
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mycket av det du skriver att ”vi” skapat är faktiskt mest kvinnorna som stått bakom i högre grad. Feminism, nedläggning av kärnkraft, invandring och hbtq är sånt som i första hand har påhejats av kvinnor.
Nää men det var tjejerna som gjorde det! Ja, för att ni ynkedomar till karlar var för svaga för att sätta stopp.
Varken råg i ryggen eller säd i pungen. Cuck. Good times create weak men

GenX är nästan värdelösare än boomers, så övertygade om sin egen förträfflighet och vilken hård cool uppväxt de hade utan bilbälten där bak och cyklar med limpasadel. Blow it out your ass och ta gaggandet om ABC80 på linkedin eller liknande.

Jag som tidig millenial/xillennial har full sympati för zoomers lidande. Spelet är riggat av boomergenerationen.

Men vet ni vad man gör när spelet är riggat ? Man välter hela spelplanen
Jag kommer att ansluta till vad de än planerar, inte för att jag bryr mig om andra, jag bara gillar kaoz.
Och vänta bara tills generation Alpha växer upp, de är helt jävla hänsynslösa och drillade av tiktok och brainrot dygnet runt.

Alpha kan mycket väl återinföra ättestupan och starta deportationsverket.
Då åker brandbilen utför klippan och den sista resten av det kulturmarxistiska vansinnet raderas ut.
Hard times create strong men.
Senast redigerad av kim-bong-il 2026-02-12 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in