2026-02-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ja det måste följa aktiebolagslagen,
MEN det NORMALA i aktiebolag är ju att prata om "omsättning/revenue" vilket är BRUTTO.
De FÅR välja att tala om netto, MEN då bör de tala om att det är netto för att inte förvirra, eftersom det är de som gör det Onormala...
Så här redovisar aik spelarförsäljningar https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/251217-william-hofvander-lamnar-aik-fotboll, tror inte det är någon normalbegåvad som läser det och är särskilt förvirrad.
Det stämmer ju med vad jag skrev. Att Aik talar om att det är netto gör de bra - bland mycket dåligt de gjort och som Aik-Axen ideligen försöker få Hammarby att göra liknande sorts grundfel =satsa KORTsiktigt...
Citera
2026-02-12, 17:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nej, det kan det ju inte vara. Vad säger din feeling? Säger den att det är mer än 8 miljoner så är det ju självklart så. Ni fick säkert mer för Benkovic netto än vad vi fick för Lahdo.
Visserligen skadehistorik, ålder, och kontraktslängd mot sig, men Benkovic är en av ligans bättre försvarare. Kan absolut vara en fingervisning på vad ni får "på riktigt" utan Bajenklausuler. En Arabi är knappast 7 Benkovic, och det förstår du nog innerst inne själv också.
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Siffrorna som rapporteras i media är såklart alltid brutto. Siffrorna som ajk själva redovisar är netto eftersom man har aktiebolagslagen att förhålla sig till
Aa, no shit, men om summan stämmer ska någon ha ett grishuvud i posten.
Citera
2026-02-12, 17:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det stämmer ju med vad jag skrev. Att Aik talar om att det är netto gör de bra - bland mycket dåligt de gjort och som Aik-Axen ideligen försöker få Hammarby att göra liknande sorts grundfel =satsa KORTsiktigt...
Men knip igen kukhölstret för fan. Du är ju värre än MongoQuill.
Citera
2026-02-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
(Till annan)
Visserligen skadehistorik, ålder, och kontraktslängd mot sig, men Benkovic är en av ligans bättre försvarare. Kan absolut vara en fingervisning på vad ni får "på riktigt" utan Bajenklausuler. En Arabi är knappast 7 Benkovic, och det förstår du nog innerst inne själv också.

Såklart är netto inte samma sak som brutto,
men Aikare har ju skrivit att ni hade fått mycket mer om ni hade sålt Benkovic i somras.
Hjelmberg är tydligen mycket bättre på transfers eftersom han fått så mycket för t ex Erabi
Citat:
Citat:
Men knip igen kukhölstret för fan. Du är ju värre än MongoQuill.
Inte första gången du skriver korkat. Vad hävdar du är fel i det jag skrivit då du kommit med så "starka" motargument?
SANNINGEN känns inte så bra va...?
Citera
2026-02-12, 19:03
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Erabi var ung, snygg och bajare. Benkovic en avdankad gammal jugge på ett sjunkande skepp. Summorna talar sitt tydliga språk.
Citera
2026-02-12, 19:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Erabi var ung, snygg och bajare. Benkovic en avdankad gammal jugge på ett sjunkande skepp. Summorna talar sitt tydliga språk.
...och för den summan får han varje kväll knäcka extra på bögbordell

Inte för att jag någonsin skulle vilja lira för samma lag som Professor Lunkan, men Erabi ser för fan ut som Saddam Hussein's incestbarn.
Citera
2026-02-12, 19:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Vad är det för absurd jävla jämförelse, klart som fan man får ut bra mycket mer på en spelare som Erabi.

Benkovic går för samma summa som Vagic rapporteras gå för vilket känns rimligt för två spelare runt samma ålder, kvalité och kontraktslängd.
Citera
2026-02-12, 19:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vad är det för absurd jävla jämförelse, klart som fan man får ut bra mycket mer på en spelare som Erabi.

Benkovic går för samma summa som Vagic rapporteras gå för vilket känns rimligt för två spelare runt samma ålder, kvalité och kontraktslängd.
Vagic är inte i närheten av Benkovic. Har du knarkat eller?
Citera
2026-02-12, 21:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Inte i närheten.. isåfall menar du att Benkovic är överlägset den bästa mittbacken i serien? För Pavle var lätt topp 5.

Dina takes blir fan bara sämre och sämre. 2026 är fan inte Teus år.
Citera
2026-02-12, 21:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Den stora frågan är om ersättaren är lika bra som Benkovic.

Och om ni ens har råd.
Citera
2026-02-12, 22:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Inte i närheten.. isåfall menar du att Benkovic är överlägset den bästa mittbacken i serien? För Pavle var lätt topp 5.

Dina takes blir fan bara sämre och sämre. 2026 är fan inte Teus år.
Jag är inte mycket för statistik eftersom dom väldigt sällan visar hela bilden, men när en spelare som fått betydligt mer hjälp av sina medspelare under säsongen ligger 54 platser under en annan spelare på Fotmob är det inte ens en diskussion längre.

Inget år är Tonys' år. Inte 1999, inte 2004, och inte 2026.
Citera
2026-02-12, 22:49
Medlem
Citat:
(Till annan)
...och för den summan får han varje kväll knäcka extra på bögbordell

Inte för att jag någonsin skulle vilja lira för samma lag som Professor Lunkan, men Erabi ser för fan ut som Saddam Hussein's incestbarn.
Såklart skulle du inte få spela för mitt lag, eftersom jag vill ha spelare som tänker och tänker på annat än kuksugning och du kan inte vara bra för lagmoralen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in