Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Jag tror inte att statistiken stöder att det är högre brottslighet bland transpersoner, snarare skulle jag påstå att transrörelsen har problemet att de drar till sig skadade personer.
Om ni fattar, så menar jag att problemet går åt andra hållet att det är personer som redan är skadade som får för sig att de ska identifiera sig som transpersoner.
Inte att man blir skadad av att vara en transperson.
Det gör inte problemet mindre, mer att transrörelsen tvingas att ta större ansvar för vilka de uppmuntrar att bli transpersoner.
Det ligger i sakens natur att den som får för sig att man är född i fel kropp är skadat gods. Ingen frisk skulle få en sådan ide.
Det är en härdsmälta av autism (sambandet pekas ut av sveriges medicinska råd, kanada-transan har dessutom diagnosen, precis som styckmördaren vilma).
"Asexuell" (flytande inom psykiatri) och "mixad begåvningsprofil" var diagnoskriterier för den äldre aspergerdiagnosen och tyvärr bildar de en perfekt storm för att få psykosliknande ideer om att man är född i fel kropp (autism hette barnpsykos under 70-talet beroende på de stora likheterna och franska läkare envisas med att hålla fast vid psykos-begreppet).
De tidigare kriterierna har omformats i block men det är fortfarande något man söker efter vid utredningar om det finns minsta kompetens.
Autister är generellt mindre brottsbenägna men utmärker sig vid en viss typ av brottslighet.