2026-02-12, 14:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag har numer förtidspension. Snart haft det i ett år.

Även unga utbildar sig och jobbar, tror du de kommer få gå i pension för det efter vad er generation gjort med landet?
Finns inget som heter förtidspension utan heter sjukersättning eller aktivitetsersättning för yngre men jag förstår vad du menar.
Ja då har du det tråkigt och du kan inte så lätt göra något åt din situation.
Citera
2026-02-12, 14:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
De har i alla fall en pension. Det kommer inte de unga idag ha när de blir äldre.

Ni fattar inte hur bra ni haft och har det. Det är det som är det mest tragiska.

Har läst många av dina inlägg nu och du verkar vara en sån jääävla dysterkvist med den största offerkoftan någonsin. Ryck upp dig för i helvete.
Citera
2026-02-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Finns inget som heter förtidspension utan heter sjukersättning eller aktivitetsersättning för yngre men jag förstår vad du menar.
Ja då har du det tråkigt och du kan inte så lätt göra något åt din situation.

Tråkigt? Jag har det bättre ekonomiskt än jag någonsin tidigare har haft. Jag slipper ständigt oroa mig för ekonomin.
Citera
2026-02-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har läst många av dina inlägg nu och du verkar vara en sån jääävla dysterkvist med den största offerkoftan någonsin. Ryck upp dig för i helvete.

Jag hade en boomermamma som inte tålde att någon av hennes döttrar skulle lyckas bättre än henne själv. Hon var dock outbildad och arbetslös så det gick inte att sjunka så mycket lägre. Det hade väl varit om man hängett sig åt alkohol och knark.
Citera
2026-02-12, 15:01
Medlem
Citat:
De har i alla fall en pension. Det kommer inte de unga idag ha när de blir äldre.

Ni fattar inte hur bra ni haft och har det. Det är det som är det mest tragiska.

Varför kommer inte de unga ha det när de blir äldre?
Citera
2026-02-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Varför kommer inte de unga ha det när de blir äldre?

För att allt som vi idag känner till som välfärd inte kommer att existera, eller så kommer den bara existera i en form för den nya adeln som importerats. Svenskar kommer få jobba tills de stupar.
Citera
2026-02-12, 15:07
Medlem
Många verkar må bra, men somliga är för fan skröpliga vrak vid 57 med atrosben och kulmage och det är skrämmsnde stor skillnad på folk och folk
Citera
2026-02-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Det är boomers som lever loppan på sin räkmaka och sitt ha begär, gratulerar ni tog allt och fick allt men lämnar inget efter er. De yngre får leta efter brödsmulor och underhålla sig med tik tok och knark.

Jag ska pissa på era gravar!

Det är politikerna i 7 klövern som förstört sverige genom att importera 100.000 ockupanter/år, detta kostar enorma pengar även fast politikerna säger att nä det kostar ingenting.
Alla dessa miljontals människor har alltid gått förbi bostadsköer eftersom dom är som heliga kor för våra politiker, alla ska ha mat, skola barnomsorg, sjukvård för sina efterblivna inavels ungar, bostad....osv

Och i ett samhälle/land finns begränsade resurser och då försämrar våra politiker svensk välfärd så att dom ska kunna försörja alla dessa ockupanter som väller in.

Det verkar som att svenska folket tror på politikerna som säger att det inte kostar något, men dom rånar oss på vår välfärd och vårt egna land, men det finns ju inget hopp ifall svenska folket inte fattar så enkla saker!
Citera
2026-02-12, 16:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det är politikerna i 7 klövern som förstört sverige genom att importera 100.000 ockupanter/år, detta kostar enorma pengar även fast politikerna säger att nä det kostar ingenting.
Alla dessa miljontals människor har alltid gått förbi bostadsköer eftersom dom är som heliga kor för våra politiker, alla ska ha mat, skola barnomsorg, sjukvård för sina efterblivna inavels ungar, bostad....osv

Och i ett samhälle/land finns begränsade resurser och då försämrar våra politiker svensk välfärd så att dom ska kunna försörja alla dessa ockupanter som väller in.

Det verkar som att svenska folket tror på politikerna som säger att det inte kostar något, men dom rånar oss på vår välfärd och vårt egna land, men det finns ju inget hopp ifall svenska folket inte fattar så enkla saker!
Utan invandring kommer Sveriges befolkning minska.
Ni unga knullar ju inte så ni får barn. Det blir inga barn av att sitta med Instagram, X eller TikTok
Inte heller verka dating appar funkar, ni svajpar åt helvete och det blir inga barn födda.

Nej jag gillar inte invandring som leder till problem men du får gärna beskriva hur ni ska lyckas utan invandring. Ni yngre verkar enbart deprimerade och gnäller om oss äldre.
Citera
2026-02-12, 16:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Min pension är piss, men det hade jag också räknat med och därför sparat och investerat +30 år innan. Enda lån jag haft är studielån, enda krediter är de jag tagit på kortet och slaviskt betalat i slutet av månaden. Inte för jag behövde krediter men det var och är ett enkelt sätt att samla sina köp och betala rubbet på en gång. Inte en gång på 30 år har jag betalt ränta på mina krediter (dålig kund jag vet)

Har inga TV-abonnemang - Netflix och skit, inget spotify, inget gym. Gymmet finns utanför fönstret.
Citera
2026-02-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du menar vi som behövde ta stora lån för att utbilda oss vidare på universitet, medan du FICK lön under din utbildning? Snacka om verklighetsfrånvänd personer.

Ditt inlägg befäster tesen TS driver.
Jag fick LÖN som var symbolisk, kaffepengar, under utbildningen men JOBBADE hårt under tre år.
Din jävla idiot som inte fattar att jag själv under hela utbildningen finansierade hela min utbildning med tufft arbete. Spelar ingen roll att jag inte tog lån men villkoren var tuffa. Du verkar inte fatta att jag själv finansierade min egen utbildning, utan lån din tröge fan.
Tror inte dagens unga skulle acceptera dessa villkor.
Det var tufft och inget daltande hit och dit utan stenhårda krav att bidra, tror arbetsmoralen var högre då än idag. Gick inte att slöa mer än max två dagar mellan jobben när en klocka ringde, "nu har du dragit benen efter dig tillräcklig länge, dags att jobba"
Senast redigerad av MoveOnUp 2026-02-12 kl. 17:18.
Citera
2026-02-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Utan invandring kommer Sveriges befolkning minska.
Ni unga knullar ju inte så ni får barn. Det blir inga barn av att sitta med Instagram, X eller TikTok
Inte heller verka dating appar funkar, ni svajpar åt helvete och det blir inga barn födda.

Nej jag gillar inte invandring som leder till problem men du får gärna beskriva hur ni ska lyckas utan invandring. Ni yngre verkar enbart deprimerade och gnäller om oss äldre.
1. Invandring ger ingen positiv nettoeffekt, d.v.s. de genererar inte ökade intäkter utan tär bara på de som svenskar arbetar för och genererar.

2. Invandringen i sig har en gökungeeffekt som tränger ut alla andra. När invandrarna blir 2-5% börjar svenskar omedelbart flytta ut oavsett om det rör sig om bostadsområde, arbete eller skola därför att alla inser vad den ökade invandringen leder till. Skaffar du fler invandrare minskar du antalet svenskar.

3. Feminiseringen, nyliberalismen och söndra-och-härska-mentaliteten i Sverige har lett till den negativa samhällsutveckling vi nu har. Landet är brutet, det är lite ett allas krig mot alla och därför blir det också svårt att få alla svenskar att enas kring en vettig politik som löser flertalet problem, men det ligger INTE i allas intressen av att lösa dem.

4. S, C, V och Mp gör en extrem poäng av att vägra samtala med SD och man kan ju sakligt undra varför? Kanske därför att ett medgivande öppnar floddammarna där väljare lämnar sina gamla partier när de själva vägrar hantera dem!

5. Globalismen har lett till att företagen söker kvartalsvinster istället för långsiktighet. Det ger utflyttade företag och det enda S ersätter det med är fler jurister och byråkrater samt höjda skatter. Hur många unga svenskar idag har en reell chans att skaffa det arbete många unga kunde få på 60-80-talen eller göra den bostadskarriär som de kunde göra? Det är stört omöjligt idag. Blattarna tar upp alla bostäder som VAR lediga på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in