Citat:
Ursprungligen postat av
Kolonn
En röst på SD är på rätt väg. Men vad gjordes under 80 och 90 talen ? Varningsklockorna ringde för sent.
Nej, jag jobbar också. Men hela arbetsmarknaden är förstörd. Återigen är det politiska passivitet som skapat detta.
De som bär största ansvar till landets haveri är dagens pensionärer och dom som som snart går i pension.
Varför vill du inte dela med dig av din pension? Kunde du inte se detta komma på 90 talet?
Jag delar redan med mig genom skatt som även är statlig skatt.
Troligen mer skatt än vad du betalar.
Jag har inte fått en spänn utan har varit tvungen att tjäna mina egna pengar.
Jo barnbidrag till mina barn och studiebidrag när jag pluggade i vuxen ålder men det har jag betalat tillbaka många gånger om. Även studielånen jag behövde för att med frugan försörja vår familj.
Så varför ska jag dela med mig mer?
Är du kommunist eller? Man kan ju undra över en sådan inställning.
Genom att jag jobbat heltid till 69 år så har min pension mått bra av några extra år.
Ser inte att arbetsmarknaden är förstörd. Men det borde finnas mer företag som det jag jobbat på i många år med ägare som bryr sig om personalen.
Jo som tråden handlar om så är jag lyckligare än många som gräver ned sig i problem istället för att vara med och utveckla Sverige.
Har du anställt någon yngre någon gång och sett glädjen hos den personen när de som bor hemma får en tillsvidareanställning för första gången och kan flytta hemifrån och skapa sitt egna liv?
Jag har gjort det många gånger och sådan glädje sitter kvar i mig fortfarande.