2026-02-12, 12:35
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag passiv?
Idiot.
Jag jobbade till 69 vilket var för ett halvår sedan och under många år jobbat inom tillverkningsindustrin och sett till att vi skapar mer arbetstillfällen här i Sverige och kunnat anställa en hel del personer både yngre och medelålders. Det går att producera saker mer kostnadseffektivt här i Sverige än t.ex. Kina som jag också varit i en hel del.
Ja, jag anser att jag bidragit till att fler ska få arbete här.

Vad gör du? Gläfser enbart här eller har du överhuvudtaget anställt någon? Skapat ett enda arbetstillfälle här?
Det är nog du som är passiv.
Du förstår ingenting, dumhuvud. Du och din generation har varit passiva politiskt. Ni lät massinvandringen pågå. Skapa stigmatisering mot den som ifrågasatte. Ni kunde inte tänka när Rosengård och Rinkeby började bli problematiska; "Undrar vad som händer om vi har 100 såna här områden?". Nej då, in med med folk bara! Satans idioter!! Pensionen borde halveras för alla så att vi kan finansiera alla på socialbidrag. Det är ju ni som ville ha det så.
Citera
2026-02-12, 12:48
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Du förstår ingenting, dumhuvud. Du och din generation har varit passiva politiskt. Ni lät massinvandringen pågå. Skapa stigmatisering mot den som ifrågasatte. Ni kunde inte tänka när Rosengård och Rinkeby började bli problematiska; "Undrar vad som händer om vi har 100 såna här områden?". Nej då, in med med folk bara! Satans idioter!! Pensionen borde halveras för alla så att vi kan finansiera alla på socialbidrag. Det är ju ni som ville ha det så.
Jaså?
Jag trodde en röst på SD var åt rätt håll men jag har kanske fel.
Jag har alltid sett det som skit att plocka in folk som inte vill arbeta utan leva på bidrag.
Folk som inte får lära sig att vi pratar svenska här och fattar våra traditioner mm.
Rätt mig gärna och förslag på vem jag borde röstat på istället.

Min pension ska du ge faen i och den har jag förtjänat genom många års arbete och sparande.
Jag har jobbat i nästan 50 år och betalt miljoner i skatt.

Lever du på bidrag?
Är du parasit?
Citera
2026-02-12, 12:55
Medlem
De äldre har skapat ett helvete för de yngre genom sin missriktade "humanism" och massinvandring.

Har aldrig sett en boomer ta något ansvar för "integration" av invandrare utan det är något de hela tiden lassat över och betyngt de yngre med. Prata om vikten av den har de dock varit bra på.

Nu förnedras dem och våldtas av hemtjänsten men invandrarna var ju så mycket bättre på att jobba tyckte dem och var aldrig sena med att påtala detta.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-02-12 kl. 13:04.
Citera
2026-02-12, 12:55
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Jaså?
Jag trodde en röst på SD var åt rätt håll men jag har kanske fel.
Jag har alltid sett det som skit att plocka in folk som inte vill arbeta utan leva på bidrag.
Folk som inte får lära sig att vi pratar svenska här och fattar våra traditioner mm.
Rätt mig gärna och förslag på vem jag borde röstat på istället.

Min pension ska du ge faen i och den har jag förtjänat genom många års arbete och sparande.
Jag har jobbat i nästan 50 år och betalt miljoner i skatt.

Lever du på bidrag?
Är du parasit?
En röst på SD är på rätt väg. Men vad gjordes under 80 och 90 talen ? Varningsklockorna ringde för sent.

Nej, jag jobbar också. Men hela arbetsmarknaden är förstörd. Återigen är det politisk passivitet som skapat detta.

De som bär största ansvar till landets haveri är dagens pensionärer och dom som som snart går i pension.

Varför vill du inte dela med dig av din pension? Kunde du inte se detta komma på 90 talet?
Senast redigerad av Kolonn 2026-02-12 kl. 13:05.
Citera
2026-02-12, 13:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
En röst på SD är på rätt väg. Men vad gjordes under 80 och 90 talen ? Varningsklockorna ringde för sent.

Nej, jag jobbar också. Men hela arbetsmarknaden är förstörd. Återigen är det politiska passivitet som skapat detta.

De som bär största ansvar till landets haveri är dagens pensionärer och dom som som snart går i pension.

Varför vill du inte dela med dig av din pension? Kunde du inte se detta komma på 90 talet?
Jag delar redan med mig genom skatt som även är statlig skatt.
Troligen mer skatt än vad du betalar.
Jag har inte fått en spänn utan har varit tvungen att tjäna mina egna pengar.
Jo barnbidrag till mina barn och studiebidrag när jag pluggade i vuxen ålder men det har jag betalat tillbaka många gånger om. Även studielånen jag behövde för att med frugan försörja vår familj.

Så varför ska jag dela med mig mer?
Är du kommunist eller? Man kan ju undra över en sådan inställning.

Genom att jag jobbat heltid till 69 år så har min pension mått bra av några extra år.
Ser inte att arbetsmarknaden är förstörd. Men det borde finnas mer företag som det jag jobbat på i många år med ägare som bryr sig om personalen.

Jo som tråden handlar om så är jag lyckligare än många som gräver ned sig i problem istället för att vara med och utveckla Sverige.

Har du anställt någon yngre någon gång och sett glädjen hos den personen när de som bor hemma får en tillsvidareanställning för första gången och kan flytta hemifrån och skapa sitt egna liv?
Jag har gjort det många gånger och sådan glädje sitter kvar i mig fortfarande.
Citera
2026-02-12, 13:23
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
En röst på SD är på rätt väg.

Människor kommer inte bli lyckligare i en totalitär poisstat där medborgarna inte får ha några ägodelar. Framför allt inte unga människor. Det enda målet för Sverigedemokraterna är att skapa en totalitär polisstat där privat ägande är avskaffat. Det är fakta: https://www.youtube.com/watch?v=e8SBv0-xN68

Däremot kan unga människor bli lyckligare av tanken på att AI kommer kunna underlätta hämndattacker mot de som röstade på SD, med den långsiktiga målsättningen att ni utrotas.

Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Men igen, tror det är långt kvar och det jag ser, och dom jag känner som var bäst i skolan är faktiskt dom som tveklöst har det bäst ställt. Hus, bil, båt, pengar, trygghet osv.

De skapar ingenting av värde, och skolan är idag totalt underlägsen allt vad AI har att erbjuda. Och det betyder att levnadsstandarden bland de folkgrupper som sänder sina barn till svenskspråkiga och liknande skolor kommer att sänkas expionentiellt under de närmaste 30 åren. barn som spenderar flera timmar om mdagen i slöjdsalar och hemkunskapskök kommer inte ha en chans att klara sig. Och nationalstaternas ledare som inte har någon sorts Gorbatjov-inställning till sina länder kommer inte ha något annat val än att stänga ner internet, för om deras slavbefolkning får se vad som är på andra sidan murarna så kommer den psykiska ohälsan att öka markant, om det inte leder till revolution. Att vilja bevara nationalstaten idag är diabolisk ondska. Det är så vi måste betrakta Jimmie Åkesson. https://sv.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones https://sv.wikipedia.org/wiki/Boris_Pugo
Senast redigerad av Charles-Lynton 2026-02-12 kl. 13:41.
Citera
2026-02-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ja jag vet att det finns stor arbetslöshet bland akademiker. Speciellt sådana som tror man kan läsa vad som helst och få jobb.
Det är inte utbildningarna i sig som är problemet, det är att det finns för många platser.
Citera
2026-02-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Kanske alla kritiker av boomers borde fås att inse att inte alla bodde i villa eller radhus. Förmodligen var andelen etniska svenskar som bodde i hyreslägenhet större än idag.

Alla vi gamlingar har inte haft räkmackan att göra bostadskarriär. Jag själv har bara bott i hyres-lgh hela livet, förutom sex år i BRF. Och inget fel med det, jag är helt skuldfri vilket bidrar till den lycka jag känner idag.
Att bo i hyres-lgh är också en räkmacka och lyx för unga idag.
Citera
2026-02-12, 13:30
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Jag delar redan med mig genom skatt som även är statlig skatt.
Troligen mer skatt än vad du betalar.
Jag har inte fått en spänn utan har varit tvungen att tjäna mina egna pengar.
Jo barnbidrag till mina barn och studiebidrag när jag pluggade i vuxen ålder men det har jag betalat tillbaka många gånger om. Även studielånen jag behövde för att med frugan försörja vår familj.

Så varför ska jag dela med mig mer?
Är du kommunist eller? Man kan ju undra över en sådan inställning.

Genom att jag jobbat heltid till 69 år så har min pension mått bra av några extra år.
Ser inte att arbetsmarknaden är förstörd. Men det borde finnas mer företag som det jag jobbat på i många år med ägare som bryr sig om personalen.

Jo som tråden handlar om så är jag lyckligare än många som gräver ned sig i problem istället för att vara med och utveckla Sverige.

Har du anställt någon yngre någon gång och sett glädjen hos den personen när de som bor hemma får en tillsvidareanställning för första gången och kan flytta hemifrån och skapa sitt egna liv?
Varför du ska betala mer ? För att vi har tagit emot 100 tusen årligen under en lång period. Det räcker inte med din vanliga skatt. Många kommuner går på knäna. Och värre kommer det att bli.

Jag skiter fullständigt i hur mycket du har bidragit med. Du blir inte av med skulden för det.

Du har fortfarande inte kommenterat kärnfrågan jag tar upp. (Invandringen)

Testa att söka sök som ung idag. Du kan ta rollen på låtsas. Att söka jobb idag är förnedrande. Du anar inte hur mycket tid det krävs för att få ett jobb. Flera intervjuer, IQ test, prata med AI agent etc. Jag vet hur det var när du var ung. Jag har hört tillräckligt med historier.

Jag vill att din generation får skulden för förfallet. Att detta skrivs in i historieböckerna och inte glöms bort dr kommande hundra år. Ni har inte bara svikit era barn och barnbarn. Utan även alla generationer före er.
Citera
2026-02-12, 13:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Lol, sitter du vid datorn och skriver detta eller? 😀

Japp

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Säger du med 24000+ inlägg 😂

Japp, är man snabb så

Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
Dom vet att ni betalar blattelöner, då får ni bara blattar.

Elektriker är ingen utbildning din slusk. Sluta skriv på internet, vi blir dummare av att läsa ditt dravel.

Betalar inte blattelöner och elektriker är en utbildning men det kanske inte du som saknar utbildning helt inte vet.
Citera
2026-02-12, 13:37
Medlem
Citat:

Förstår inte vad detta har med den övergripande situationen att göra, att du har haft det bra. Det är inte så att yngre mår sämre för att de är sämre än din generation.
Citera
2026-02-12, 13:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är inte utbildningarna i sig som är problemet, det är att det finns för många platser.
Man söker väl inte bara för det finns plats utan för att man ser stor möjlighet att få jobb sedan med den utbildningen.
Var så när jag valde utbildning på högskola. De som tog examen samtidigt på den linjen fick alla jobb nästan direkt. Jag hade jobb flera månader före jag avslutat min utbildning. Jobbade de dagarna det gick utan att offra studierna.

Men jag vet att det finns en hel del som valt utbildningar som de kommer få svårt att hitta något jobb inom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in