2026-02-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
https://www.folkbladet.nu/2026-02-12/aklagarens-teori-har-avslojas-hennes-logner-d8320

Vad tycker flashback kommer hon bli friad eller vad hamnar straffet på?

.................................................. ...............

Delar av citerad text bortredigerad på grund av regel 1.02 om upphovsrättsskyddat material, resterande lagt i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod

Vad får hon för straff var frågan.

Hon får inget straff. Pga ålder.

Hade hon varit 20 år så hade hon fått ett STRÄNGT STRAFF

dömts för falsk tillvitelse till skyddstillsyn och 80 dagsböter a 50 kronor

Skyddstillsyn är inte kul vill jag meddela. Man tvingas prata med frivården en gång i månaden
Citera
2026-02-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du vet inte själv alltså fast ändå tycker du att det är det straffet hon ska få?
Jag har inte pratat om dubbelt straff men personligen kan jag tycka att hon borde få åtminstone 1 års fängelse och låt säga 100 tkr i skadestånd till killen. Detta förutsatt att det varit en ren lögn vilket jag tolkade det som att de tycker vara fallet.

Nja 3 år är ju straffet för våldtäkt så det är rimligt att hon får samma straff som hon försökte ge någon annan
Citera
2026-02-12, 13:29
Medlem
Om hon döms för det hon är misstänkt för så kan hon få lägst sex månader och högst fyra år. Men hon får rabatt då hon är under 18 år. Sen är hon ostraffad sedan tidigare. Så hon kommer slippa fängelse. Böter är inte heller så bra då hon troligen har låg lön.

I 15 kap. 6 § 1 st. BrB sägs att den som anger en oskyldig till åtal med uppsåt att han eller hon ska bli dömd till ansvar, döms för falsk angivelse till fängelse i högst två år. Om brottet är ringa döms för ringa falsk angivelse till böter eller fängelse i högst sex månader. Vidare anges i andra stycket i samma bestämmelse att om brottet är grovt, skall dömas till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om åtalet avsett allvarligt brott eller innefattat missbruk av tjänsteställning.

Det är på gränsen till sluten ungdomsvård.
Senast redigerad av SiamGnome 2026-02-12 kl. 13:35. Anledning: lägga till fakta
Citera
2026-02-12, 14:30
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nja 3 år är ju straffet för våldtäkt så det är rimligt att hon får samma straff som hon försökte ge någon annan

Det är rimligt, men så är det inte. Kvinnor mår ju alltid lite dåligt och det är ju synd om dem.
Citera
2026-02-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det är rimligt, men så är det inte. Kvinnor mår ju alltid lite dåligt och det är ju synd om dem.

Nej hon klarar sig nog med lite böter till straff
Citera
2026-02-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Den nya samtyckeslagen. Unga killar anmäls på löpande band. Och får sina liv förstörda. Ett incitament är dom nya ersättningarna. 215k plus 100k från hemförsäkringen. 315k sug på den. Det här säger mycket om våran samtid/nutid i Sverige.

40% döms på hörsägen, inga bevis inga vittnen ingen DNA. Ingenting. Du är rättslös som man idag. Många advokater pratar om det här idag och vill få en ändring på samtyckeslagen. Detta är toppen på ett isberg. Unga killar måste undvika one night stands 2026. Detta är fakta.

Ligger absolut en del i det du skriver .men du överdriver.
Som med många lagar är det svårt att vrida klockan tillbaka.
Knappast heller en fråga som nån politiker vill ta i.
Citera
2026-02-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du vet inte själv alltså fast ändå tycker du att det är det straffet hon ska få?
Jag har inte pratat om dubbelt straff men personligen kan jag tycka att hon borde få åtminstone 1 års fängelse och låt säga 100 tkr i skadestånd till killen. Detta förutsatt att det varit en ren lögn vilket jag tolkade det som att de tycker vara fallet.

Jo jag vet men jag tänker inte göra ditt jobb.

Du kommenterade mitt inlägg som inte höll med om dubbelt straff.
Citera
2026-02-12, 16:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Jo jag vet men jag tänker inte göra ditt jobb.

Du kommenterade mitt inlägg som inte höll med om dubbelt straff.
Vad är din egen åsikt om ett rimligt straff då om det är så att hon ljugit ihop en historia om 2 våldtäkter?
Citera
2026-02-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Straffet för en falsk beskyllning som denna, och som kvinnor ofta gör av olika anledningar, t.ex girighet(skadeståndsförhoppning) eller hämndbegär för någon upplevd kränkning, borde vara dubbelt mot vad beskyllningen hade givit om den beskyllda personen blivit dömd. Det är enda sättet att komma till rätta med dessa grova lögner som florerar i dagens samhälle i spåret av feminismen och metoo osv.

Våldtäkt brukar ju iaf ge 2-3 år, så 4 år borde det minst vara för att falskanklaga någon för våldtäkt.

Alla skall vara lika inför lagen, det skall inte ges några fördelar beroende på kön. (Regeringsformen 1:a kapitlet 2:a paragrafen)

Nu är ju detta ett barn och inte en kvinna det handlar om.

Om killen var mycket äldre och samlag ägt rum är det ju övergrepp oavsett. Om inget samlag skedde eller pojken var jämnårig, ja då är det en lögn.
Citera
2026-02-12, 16:34
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Antagligen är det ytterst få som falskanmäler då endast ca 5% av anmälda sexualbrott leder till fällande domar. För sexualbrott mot barn är det ännnu lägre, endast 4,2% leder till fällande domar. Så det är nog ytterst få som utsätter sig för förhör, rättegång och så vidare.
Finns inget samband där, 5% är bättre odds än att vinna på lotteriet, och oftast helt riskfritt. Falskanmälan är ett normalt brott med normal bevisbörda, d.v.s oskyldig tills motsatsen bevisats. Mannen som anklagats måste således kunna bevisa att anmälan är falsk för att det ska kunna bli en dom om falskanmälan och det går oftast bara om personerna aldrig ens har träffats. Har de faktiskt träffats, legat och hon sen ångrar sig och anmäler så är ju det också en falskanmälan, men den falskanmälan är omöjlig att bevisa.

Å med samtyckeslagen så råder omvänd bevisbörda, alltså lär mannen straffas trots att han är oskyldig, eftersom att de bevisligen var på plats båda två och ord står mot ord. Tvärtom så visar statistiken jämfört med våra grannländer att väldigt många oskyldiga döms, samt att väldigt få straffas för falskanmälan.
Citera
2026-02-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Det är nästan omöjligt att förgripa sig på en tjej idag och komma undan

Kom med bevis för det du påstår istället. Eller sitter du bara o hittar på precis som tjejerna du anklagar?
Citera
2026-02-12, 17:16
Medlem
Efter att radikalfeministerna ändrat sexualbrottslagstiftningen så krävs varken våld, hot, tvång eller, i vissa fall, inte ens fysisk kontakt för att en man ska bli fälld för våldtäkt i Sverige.

Fler och fler män har börjat genomskåda radikalfeministerna och förstått att det inte längre handlar om att skydda kvinnor – Det handlar om att kontrollera och begränsa männens sexualitet.

Resultatet vet vi – Det föds inga barn i Sverige längre. Sverige blir tvunget att importera invandrare istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in