Citat:
Ursprungligen postat av
getfoten333
Tror inte mycket på det där med seriösa salonger. Att man blivit nekad en gång av en massös bevisar inget. Det finns många exempel på det även här på FB. Skyltar som upplyser om att HE inte ges och till och med polisanmäls betyder heller inget. De delas ut av organisationer som arbetar mot sexhandel och det är svårt för salongerna att vägra. Dessutom finns det salongsägare som upplever att skyltarna utgör ett skydd mot polisen. Det finns många skäl till att en massös ibland inte erbjuder extra, men det betyder inte att hon inte ger extra nästa gång eller ger extra till andra kunder. I slutändan handlar det om pengar. Ingen driver salong eller jobbar som massös bara som hobby. Utan extra går salongerna under. Ingen massös vill jobba på en salong som inte ger extra och salongsägaren blir ensam. Ensam på en salong blir det max 1-2 kunder per dag och totalt <20 per månad. De intäkterna täcker knappt driftskostnaderna även om allt körs svart. Väldigt få personer går på thaimassage i Sverige enbart för massagen även om det fortfarande är förhållandevis billigt. Trots många gubbars tjat här på FB om deras dåliga ryggar och gamla idrottsskador 😄
Du får tro vad du vill men de finns.
Jag har också haft sex med både anställda och ägare på salonger med klistermärken som säger att de inte tillhandahåller sexuella tjänster. Likt förbannat finns det de som inte gör just det.
I västerort finns det två stycken som jag känner till. Den ena har varit ute i pressen flera gånger och beklagat sig över att vissa kunder förväntar sig sex. De har även handskrivna lappar med POLISANMÄLER i versaler uppsatta på fönstren. Och jag vet att de gör just det. F ö har de nyligen bytt namn och tagit bort ”thaimassage” ur namnet. De har även tagit bort den thailändska flagga de hade förut. Gissar att de med detta hoppas få färre intressenter av handjobb.
Den andra är jäkligt speciell. Jag har besökt den själv till skillnad från den andra. Den drivs av en kvinna på kanske 155 cm och oklar ålder, men iaf inte en dag under 60. Innan hon börjar sin behandling måste man på en kvart berätta om sina problem medan hon bläddrar i en typ läkarbok från 70-talet samtidigt som hon med en pekpinne pekar på olika muskler etc.
Själva massagen sedan sker mest på sättet att hon och hennes syster går på den som masseras. För att hålla balansen har de varsin lång käpp och så kliver de runt på bål, armar och ben. Man har också kläderna på sig. Läser man recensioner om detta ställe i TMG så är folk (mycket kvinnor) lyriska och hyllar henne som en slags mirakeldoktor som inte bara botar onda ryggar. Själv tyckte jag inte att massagen var något att ha och för att låta henne röra min mandom skulle jag behöva en väldigt stor summa pengar samt några bärs.
Själv brukar jag tänka så här.
1 timmes massage 500:- innebär att det säljs sex. Det är 100:- säkert.
1 timmes massage 600:-. Här finns några få seriösa ställen i Sverige.
Kostar det 650:- eller mer så ökar möjligheterna att stället är seriöst. Tanten med käppen tog 650:- och det är flera år sedan jag var där. Hur mycket det andra stället tar vet jag inte men jag gissar på minst 600:-, troligtvis mer.