2026-02-12, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Kollade på deras YT igår lite grann och en del fights är riktigt brutala.

Finns en amerikan som kallar sig för "Bloodaxe" som är känd för att trycka in ögonen på sin motståndare.

En annan som kallas "The Dentist" är också riktigt brutal, men han slåss inte som en fitta.
Att peta ut ögonen på sina motståndare låter helt sinnessjukt. Om det finns på film så vill jag absolut inte se det. Annars sökte jag på King of Streets och såg några filmer av ren nyfikenhet men jag tar ditt inlägg som en varning för att inte söka på Bloodaxe, då det låter som han är helt störd och passerar alla gränser.
Citera
2026-02-12, 07:18
Medlem
Sinnesjukt att youtube upplåter sin plattform till det här. Om kanal 5 eller netflix gjort samma hade det varit en debatt utan dess like. Åldersverifiering finns nog som standard men det är lätt att komma runt bl.a genom att bara ladda ner klippet via en annan hemsida.

Och - OCH - King of the street får betalt för annonser som spelas under videorna. Youtube har inte ens dragit in det - alltså är det här fullt godkänt innehåll jämte videos för barn med spiderman och elsa
Citera
2026-02-12, 08:00
Medlem
Tufft o sparka nån i ansiktet som ligger ner...på ett betonggolv
Citera
2026-02-12, 08:11
Medlem
I vilket syfte har UG gjort detta program? Upplägget är ju rena reklamfilmen för att rekrytera ännu fler vilsna tonåringar till denna form av våldsutövning.
Citera
2026-02-12, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
I vilket syfte har UG gjort detta program? Upplägget är ju rena reklamfilmen för att rekrytera ännu fler vilsna tonåringar till denna form av våldsutövning.
Olagliga livsfarliga gatuslagsmål bland vanligt folk på väg hem från ICA - ganska saftigt upplägg på en dokumentär.
Citera
2026-02-12, 08:50
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Serien verkar vara gjord av HBTQ-journalisten Erik Galli. Kan bara anta att han är långt ut till vänster och vill utmåla detta som en samhällsfara på högerkanten. Som vanligt har SVT ljugit ihop en soppa i hopp om att vänstrifiera svenska folket.
Dessutom inte så mycket undersökande journalistik. Han verkar inte kunna göra längre program än 15 minuter om det inte handlar om honom själv.
Citera
2026-02-12, 08:57
Medlem
Tog gemene svensk många år att hitta kots. Kots är ren adrenalin, inte för den mysfete i chinos. Erik (bloodaxe) som nämnts är sinnesjuk yes, men har skön karaktär. Kolla på produktionen istället, absolut toppnivå!

Polackerna har väl både flest deltagare och vinster.

Rekommenderas!
Citera
2026-02-12, 09:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Serien i 3 avsnitt: Fight Club på SVT-Play
Artikel: SVT: Hemliga våldsimperiet streamar gatufighter

Olagliga och brutala gatuslagsmål arrangeras, filmas och sprids till miljonpublik. Går att betala extra för att köpa klipp och merch av ett företag med lokaler i Göteborg. Polisen tagna på sängen, vill att hela samhället tar ansvar för att lagföra dessa ligister.

Jag har inga problem med att folk stämmer träff för att slåss men det finns såklart ett problem när det finns pengar inblandade för då finns det ett incitament för pengakåta opportunister att utnyttja vilsna unga män för att tjäna pengar på deras bekostnad.

Stäm träff och slåss men håll pengarna utanför!
Citera
2026-02-12, 09:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
kampsportare, högerextremister och huliganer ? Högerextremister?

Det här låter i mina öron som rena påhitt?

Menar du att de så kallade ”aktivklubbarna” är påhitt också?
Citera
2026-02-12, 09:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d
Hahaha, högerextremister. Jovars.

Jag har tittat på många av de här fighterna sedan flera år tillbaka.

Det ser ut som en lagerlokal i Mellanöstern. 95-99% med utländskt påbrå som är där och kollar på fighterna.

Varför har du inbillat dig att folk med ”utländskt påbrå” inte kan vistas på samma plats som högerextremister?

Jag har sett utlänningar stå sida vid sida med rakade killar med SS-gaddar både i fotbollssammanhang och på fighting-galor.
Citera
2026-02-12, 10:56
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Egentligen inte, skulle möjligtvis kunna vara om de nyttjar gratis Svensk sjukvård efter att
de slagit varandra ordentligt i skallen då.....för jag vill inte vara med och betala den vården, det kan de får göra själva.
Då får folk sluta röka, kröka, äta fet mat, köra för fort, köra kampsport, åka elspark, cykla i skogen, åka skidor etc.

Hela livet är på egen risk om man vet att man kan skada sig.

Otroligt få som behöver vård.
Citera
2026-02-12, 11:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

Vilket ”syfte” brukar journalister ha? De vill visa upp ett fenomen. De behöver inte ha något bakomliggande syfte. Ett intressant fenomen som många tycker är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in