2026-02-10, 20:39
Medlem
Ja precis. Bra tips. Kan ju vara en mer hobbybetonad färdighet också. Man behöver inte ta nån lång utbildning heller. Att ta kurser som massör eller hundfrisör om man gillar djur. Då har man alltid en färdighet man kan tjäna pengar på.
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Det här är ett bra råd. Du kan ju också sälja av en del prylar, till exempel väskor och smycken som jag antar att du har fått.

I nuläget har du ingen säkerhet eller buffert. Allt hänger på din mans godtycke och löften och du vet inte om de faktiskt stämmer.

Bygg upp en buffert och utbilda dig så att du kan bli självständig och styra över ditt eget liv.

Det är säkert bekvämt att bli försörjd men det är en mycket osäker tillvaro.
Citera
2026-02-10, 20:42
Medlem
Ok, jag har missuppfattat saken. Känner du att han bryr sig om dig då? Bryr han sig om barnen/barnet då? Vad känner du för honom? Har du tröttnat? Eller finns det känslor kvar?
Citat:
Ursprungligen postat av Nyponsoppa12
Nu har jag inte nämnt hur många barn vi har så bara undrar hur/varför du kommer upp med den siffran?
Håller med om att jag borde lägga undan lite pengar så jag kan bygga upp en liten säkerhet. Främst borde jag satsa på någon utbildning så att jag har något att göra när jag väl blir dumpad/utbytt .
Citera
2026-02-10, 20:49
Medlem
Varför snackar du så mycket skit? Du vet inte ett piss om de här personerna. Och så ska du sätta dig på höga moraliska hästar. Jag ger inte ett skit för det här jämställdhetssnacket. Du är bara avundsjuk på andra tjejer. Själv är fy vad antagligen för otrevlig, ful och oattraktiv för att någon någonsin skulle försörja dig och din avkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du har alltså fallit i den mest typiska kvinnofällan av alla och du gjorde det för att du som ung och snygg sålde dig till en man för pengar. Ni är av samma skrot och korn.

Det lär bli en lång radda av kvinnor som kommer fatta vad kvinnokamp, jämnstäldighet, feminism och annat handlar om aldeles för sent. Samtliga "soft girls", Instagrammorsor och andra typer av "jag tänker bli försörjd av min man" medans jag själv gör sådant som han uppskattar mig för: tränar, fixar mig snygg, är fin i sängen, ställer upp socialt etc.

I slutändan åker ni alltid på pumpen när ni inte ser ut som läckra 20-någonting längre. För männen somm gillar den dealen är skitstövlar men vet ni vad: det är ni oxå som gått med på detta. + naiva.

Hoppas det löser sig för dig, spontant verkar du vettig i övrigt.
Senast redigerad av noden 2026-02-10 kl. 21:01.
Citera
2026-02-10, 20:51
Medlem
Du är ju dum i huvudet. De har en familj ihop. Och det är naturligt att en karl försörjer sin familj.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men du är ju en köpeflicka. En dag skaffar han en yngre. Då får du åka hem.
Det smartaste är nog att du försöker gifta dig med honom. Går inte det är det nog så att du får ta smällen som äldre och utfattig
Citera
2026-02-10, 21:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Du är ju dum i huvudet. De har en familj ihop. Och det är naturligt att en karl försörjer sin familj.
Men läs vad hon skriver. Mannen bryr sig inte om hon tar ingen hem till Sverige. Hon är en köpeflicka
Citera
2026-02-10, 21:11
Medlem
Han kommer inte hindra henne, sa hon. Han har inga större problem med det. Han är således inte kontrollerande. Det är ju inte det samma som att han inte bryr sig. Hon är mor till hans barn. Ingen hora.

Citat:
Men läs vad hon skriver. Mannen bryr sig inte om hon tar ingen hem till Sverige. Hon är en köpeflicka
Citera
2026-02-11, 01:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Han kommer inte hindra henne, sa hon. Han har inga större problem med det. Han är således inte kontrollerande. Det är ju inte det samma som att han inte bryr sig. Hon är mor till hans barn. Ingen hora.
White knight much?
Citera
2026-02-11, 12:16
Medlem
Citat:
Men du är ju en köpeflicka. En dag skaffar han en yngre. Då får du åka hem.
Det smartaste är nog att du försöker gifta dig med honom. Går inte det är det nog så att du får ta smällen som äldre och utfattig
Nej, han vill inte gifta sig. Han är inte född igår och vet att det finns mycket att förlora.
Jag får nog acceptera att jag inte kommer att bli rik som äldre om jag inte hänger kvar hos honom.
Av någon anledning så tycker han att jag ska vara kvar här 🫣fattar inte logiken om man nu vill ha andra och jag inte bidrar mycket till hushållet förutom att ta hand om barnen.
Barnen är han mest irriterad på i allmänhet och vill inte lägga sig i skolan eller andra aktiviteter. Han vill inte ha mycket interaktion med dom överhuvudtaget när han är hemma.
Citera
2026-02-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Leta upp en ny simp online som är villig att betala för din existens.

Eftersom du själv erkänner att du är bekväm(lat) så har du noll medkänsla från mitt håll.

Hoppas dina barn mår bra och fortsätter att må bra.
Nu har jag inte samma marknadsvärde med småbarn så det kan jag nog glömma om jag inte hittar någon som väldigt gammal/oattraktiv.
Citera
2026-02-11, 14:11
Avstängd
Merwinnas avatar
Det finns väl inget som hindrar att du skaffar dig utbildning och arbete, d.v.s. om barnen är tillräckligt stora för att gå på kindergarten? Annars får du väl stå ut med det du har nu, tills det är möjligt. Du kan hur eller hur inte ta med dig dina barn till Sverige utan pappans tillåtelse, men det vet du ju. Jag tror som sagt att du måste börja i den ändan, att du kommer ut "under your own speed". Egenförsörjning. Och du behöver ju inte lämna mannen för det, det innebär bara att du veta att du har MÖJLIGHETEN att göra det, vilket kan göra stor skillnad.

Vill du gifta dig med mannen? Vad har han för ursäkt att inte gifta sig, i så fall? Det vore ju också bra, eftersom han skulle bli försörjningsskyldig för dig ett tag efter skilsmässan - kan vara flera år i Storbritannien men det vet du ju. Du skulle också få mer respekt från folk om du är gift, detta är viktigare i Storbritannien än här - men det vet du ju också.

Men ska ni fortsätta så här så är det väl "leva och låt leva", du kan inte göra så mycket åt mannens fruntimmersaffärer när ni a) inte är gifta och b) du är helt beroende av honom. Du får stå ut i så fall, du har ju dina barn som bör vara en stor tröst, och du kan ju när de blir äldre skaffa dig någon rolig hobby i alla fall, där du träffar andra människor. Har du sökt kontakt med Svenska kyrkan i Utlandet (SKUT), förresten? Det kan vara värt det annars, även om du inte är troende. Där träffar du andra svenskar, som du kan prata med utifrån ett svenskt perspektiv. Barnen behöver ju också få med sig sitt svenska ursprung.
Citera
2026-02-12, 00:49
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyponsoppa12
Jo,jag förstår.Bara jag själv som måste bestämma mig . Bor i london, deras far har inga större problem med att jag skulle ta med barnen till sverige. Handlar mer om att jag är bekväm att få allt serverat här men måste börja på ruta ett i sverige.
Börja lägga undan pengar för dig och barnen. En riktsiffra är 100 tusen sek per barn.

Sen kan du iaf ha råd med kontantinsatsen för en lägenhet i en mellanstor stad i Sverige.
Har du B körkort? Om inte så ta körkort i det land ni bor i och börja köra ofta.
Kan du läsa någon distansutbildning så gör det. För det är väldigt svårt att få jobb i Sverige utan formell utbildning (bara ha läst gymnasiet räcker inte)
Citera
2026-02-12, 01:10
Medlem
Hur kan man ens försätta sig i en sådan situation? I nu/närtid?
Vad tyckte dina föräldrar om detta?

För mig är det värsta mardrömmen, att så helt och fullständigt göra sig ekonomiskt beroende av en annan människa. Och barn under de omständigheterna dessutom? Hur tänkte du där? Straight back to the fifties liksom...

Nu är dock gjort gjort.
Bästa råden har du redan fått. Se till att utbilda dig inom ett yrke där du är säker på att få jobb så du kan skapa dig en stabil grund att bygga vidare på. Passa på och börja så snart du bara kan så du slipper ta lån i möjligaste mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in