2026-02-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyponsoppa12
Hej igen,
Ville bara tacka för alla insiktsfulla och smarta svar. Det hade jag verkligen inte räknat med.
Får se om jag kan svara på några om min handlingsförlamning tillåter😊 som är roten till att jag sitter där jag är.
Jag är lat och har hamnat i en "comfort zone" som har fått sig en käftsmäll.
Problemet är att jag faktiskt har känslor för denna man trots det han gör/har gjort. Det är den enda man som jag har varit ihop med då vi blev tillsammans när jag var 18år och kom hit.
Hade jag bara känt avsky så hade jag faktiskt packat väskorna . Vi lever trots allt i den delen av världen där det går att gå vidare för kvinnor.
Med tanke på att jag är blyg och lever väldigt socialt isolerat så är han /har han varit mittpunkten i mitt liv och det är en stor sak att bryta sig ifrån detta.
Ja,jag är en loser😊

Du är ingen loser, dock kanske något naiv. Du har gjort i val i livet som alla vi andra och det har tagit dig till den punkt i livet där du är nu på gott och på ont.
Det verkar som ni har en outtalad överenskommelse att han står för försörjningen och du tar hand om hus och hem, maktbalansen är skev då han har resurser och du har ditt utseende som då har ett bäst före datum.
Tycker absolut inte du ska försöka ta med dig barnen till ett land de besöker två gånger om året bara för att börja om?
Du kan 1: Förlika dig med situationen att han ligger runt och skaffa arbete och bygga upp dit liv samtidigt som du är kvar för barnen.
2. Inte acceptera att han ligger runt och separera och börja jobba för att finnas där för barnen på nära håll.

Oavsett måste du skaffa en inkomst så du har något att falla tillbaka på om ni nu skulle separera, utmana dig själv och ta dig ur din komfort-zon.
Citera
2026-02-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Du är ingen loser, dock kanske något naiv. Du har gjort i val i livet som alla vi andra och det har tagit dig till den punkt i livet där du är nu på gott och på ont.
Det verkar som ni har en outtalad överenskommelse att han står för försörjningen och du tar hand om hus och hem, maktbalansen är skev då han har resurser och du har ditt utseende som då har ett bäst före datum.
Tycker absolut inte du ska försöka ta med dig barnen till ett land de besöker två gånger om året bara för att börja om?
Du kan 1: Förlika dig med situationen att han ligger runt och skaffa arbete och bygga upp dit liv samtidigt som du är kvar för barnen.
2. Inte acceptera att han ligger runt och separera och börja jobba för att finnas där för barnen på nära håll.

Oavsett måste du skaffa en inkomst så du har något att falla tillbaka på om ni nu skulle separera, utmana dig själv och ta dig ur din komfort-zon.
Frågan är om jag står ut att bo här med tanke på alla brutna löften/hans beteende. Han är inte mycket stöd till barnen förutom i det ekonomiska. Jag får försöka skapa någon egen grund att stå på
Citera
2026-02-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag tycker du stannar med honom. Plugga, skaffa dig en plattform. Samtidigt tar ni hand om barnen tillsammans.

Välj en utbildning som leder till ett tydligt yrke, vilket gör att arbetsgivare har lättare att soertera fram dig också.

Sen när du börjat jobba, kan du ju börja planera för hur du ska kunna leva själv, var och ni får planera var barnen ska bo.

I och med att han är med prostituerade känns det väl som att ert parliv är slut. Den nära relationen mellan er är de facto slut. Men ni är alltid en familj och han måste ju vara en nära del av era barns liv också. Din planering här är på ca 5 år, sen är du mer självständig och kan separera.
Låter väldigt konstruktivt. Får se om jag kan sikta mig in på något om jag orkar stå ut här med honom lite längre
Citera
2026-02-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Nu behöver det ju inte vara av besvär för TS att "lägga upp sig" då och då,kan ju va så att gubben blir klar innan cigarren slocknat.
Ligger en viss sanning i detta då jag märkte några blå piller i hans jobbryggsäck.
Betala för horor och ändå behöva hjälpmedel och då är han inte jätte gammal😵‍💫
Citera
2026-02-10, 14:56
Medlem
Leta upp en ny simp online som är villig att betala för din existens.

Eftersom du själv erkänner att du är bekväm(lat) så har du noll medkänsla från mitt håll.

Hoppas dina barn mår bra och fortsätter att må bra.
Citera
2026-02-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Socialen är inte speciellt generös i Sverige om du tror det. Nu är jag ingen socialexpert men det jag läser här på flashback bådar inte alls så gott. Många faller mellan stolarna.

Är barnen svenska medborgare också? Märkligt att han bara låter sina barn till Sverige om du vill. Väldigt skumt måste jag säga.

Etniskt britt eller vad?
Barnen är inte svenska medborgare, antar att han egentligen inte vill att vi åker till sverige då han har försökt att dölja sitt beteende men när vi har pratat om det så verkar det inte bekymra honom .
Han kan ju leva sin sjuka livsstil helt ostört om vi åker🫣
Han är inte etnisk britt men har europeiska rötter
Citera
2026-02-10, 15:04
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Dom är födda i london.Ja,jag håller med om din analys men tycker ändå att om man väljer att skaffa barn med någon är det den personen som man har "valt" och ska hålla sig till. Jag kan tex inte skaffa en ny man lika lätt nu när jag har barn.

Du har alltså fallit i den mest typiska kvinnofällan av alla och du gjorde det för att du som ung och snygg sålde dig till en man för pengar. Ni är av samma skrot och korn.

Det lär bli en lång radda av kvinnor som kommer fatta vad kvinnokamp, jämnstäldighet, feminism och annat handlar om aldeles för sent. Samtliga "soft girls", Instagrammorsor och andra typer av "jag tänker bli försörjd av min man" medans jag själv gör sådant som han uppskattar mig för: tränar, fixar mig snygg, är fin i sängen, ställer upp socialt etc.

I slutändan åker ni alltid på pumpen när ni inte ser ut som läckra 20-någonting längre. För männen somm gillar den dealen är skitstövlar men vet ni vad: det är ni oxå som gått med på detta. + naiva.

Hoppas det löser sig för dig, spontant verkar du vettig i övrigt.
Citera
2026-02-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du har alltså fallit i den mest typiska kvinnofällan av alla och du gjorde det för att du som ung och snygg sålde dig till en man för pengar. Ni är av samma skrot och korn.

Det lär bli en lång radda av kvinnor som kommer fatta vad kvinnokamp, jämnstäldighet, feminism och annat handlar om aldeles för sent. Samtliga "soft girls", Instagrammorsor och andra typer av "jag tänker bli försörjd av min man" medans jag själv gör sådant som han uppskattar mig för: tränar, fixar mig snygg, är fin i sängen, ställer upp socialt etc.

I slutändan åker ni alltid på pumpen när ni inte ser ut som läckra 20-någonting längre. För männen somm gillar den dealen är skitstövlar men vet ni vad: det är ni oxå som gått med på detta. + naiva.

Hoppas det löser sig för dig, spontant verkar du vettig i övrigt.
Nja,inte helt korrekt. Jag blev förälskad i honom inte pga hans pengar det var bara en bonus.
Som 18åring så blev jag attraherad av hans utseende/personlighet och att han hade en bra karriär.
Vi trivdes bra ihop och jag kände mig verkligen speciell vilket jag inte hade känt på samma sätt tidigare i livet.
Jag blev groomad helt enkelt
Citera
2026-02-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Leta upp en ny simp online som är villig att betala för din existens.

Eftersom du själv erkänner att du är bekväm(lat) så har du noll medkänsla från mitt håll.

Hoppas dina barn mår bra och fortsätter att må bra.
Som sagt jag blev förälskad i honom ,inte hans pengar.
Hade kanske varit bättre om han hade varit fattigare. Endel män med pengar gillar att tänja på gränserna för vad som är accepterat
Citera
2026-02-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Sexmissbruk är ett påhitt av notoriskt otrogna svin, det finns inte och det är lika sant som elallergi, detta är bara en egoist som försöker manipulera dig till att acceptera hans sjuka livsstil.

Är du tillsammans med en man som öppen knullar runt så kommer du kanske dra på dig könssjukdomar, bli indragen i fruktansvärda triangeldraman, det kommer inte bli bra.

Du är groomade in i en destruktiv relation och tror att detta är vad livet har att erbjuda, dumpa och åk hem till fantastiska Sverige, se till att välja en blå kommun bara så du slipper alla invällare som kommer du återigen upptäcka hur fantastiskt Sverige är!
Mycket vettigt svar, detta.
Citera
2026-02-10, 16:41
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Nja,inte helt korrekt. Jag blev förälskad i honom inte pga hans pengar det var bara en bonus.
Som 18åring så blev jag attraherad av hans utseende/personlighet och att han hade en bra karriär.
Vi trivdes bra ihop och jag kände mig verkligen speciell vilket jag inte hade känt på samma sätt tidigare i livet.
Jag blev groomad helt enkelt

Det har jag inte minsta svårighet att tro på, det är så det brukar se ut. Unga människor i händerna på en äldre som vet hur hen skall föra sig och säga de rätta sakerna är ofta rätt chanslösa. Givet att den som groomar dessutom har tillgång till medel brukar det vara så det går till. Den som blir groomad får ju dessutom höra hur fantastisk den är (om det inte är en psykopat av en eller andra typen) och försvarar då innerligt sina val. Till och med vill att andra skall göra samma, det brukar kännas bättre då. Så den som groomas likt du gjorde fastnar oftast i umgängen som delar samma öden, det normaliserar ju processen.

För oss utifrån är det rätt så enkelt att se.
Senast redigerad av pyroclasm 2026-02-10 kl. 16:43.
Citera
2026-02-10, 16:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jo,jag förstår.Bara jag själv som måste bestämma mig . Bor i london, deras far har inga större problem med att jag skulle ta med barnen till sverige. Handlar mer om att jag är bekväm att få allt serverat här men måste börja på ruta ett i sverige.
Men du är ju en köpeflicka. En dag skaffar han en yngre. Då får du åka hem.
Det smartaste är nog att du försöker gifta dig med honom. Går inte det är det nog så att du får ta smällen som äldre och utfattig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in