Citat:
Hej igen,
Ville bara tacka för alla insiktsfulla och smarta svar. Det hade jag verkligen inte räknat med.
Får se om jag kan svara på några om min handlingsförlamning tillåter😊 som är roten till att jag sitter där jag är.
Jag är lat och har hamnat i en "comfort zone" som har fått sig en käftsmäll.
Problemet är att jag faktiskt har känslor för denna man trots det han gör/har gjort. Det är den enda man som jag har varit ihop med då vi blev tillsammans när jag var 18år och kom hit.
Hade jag bara känt avsky så hade jag faktiskt packat väskorna . Vi lever trots allt i den delen av världen där det går att gå vidare för kvinnor.
Med tanke på att jag är blyg och lever väldigt socialt isolerat så är han /har han varit mittpunkten i mitt liv och det är en stor sak att bryta sig ifrån detta.
Ja,jag är en loser😊
Ville bara tacka för alla insiktsfulla och smarta svar. Det hade jag verkligen inte räknat med.
Får se om jag kan svara på några om min handlingsförlamning tillåter😊 som är roten till att jag sitter där jag är.
Jag är lat och har hamnat i en "comfort zone" som har fått sig en käftsmäll.
Problemet är att jag faktiskt har känslor för denna man trots det han gör/har gjort. Det är den enda man som jag har varit ihop med då vi blev tillsammans när jag var 18år och kom hit.
Hade jag bara känt avsky så hade jag faktiskt packat väskorna . Vi lever trots allt i den delen av världen där det går att gå vidare för kvinnor.
Med tanke på att jag är blyg och lever väldigt socialt isolerat så är han /har han varit mittpunkten i mitt liv och det är en stor sak att bryta sig ifrån detta.
Ja,jag är en loser😊
Du är ingen loser, dock kanske något naiv. Du har gjort i val i livet som alla vi andra och det har tagit dig till den punkt i livet där du är nu på gott och på ont.
Det verkar som ni har en outtalad överenskommelse att han står för försörjningen och du tar hand om hus och hem, maktbalansen är skev då han har resurser och du har ditt utseende som då har ett bäst före datum.
Tycker absolut inte du ska försöka ta med dig barnen till ett land de besöker två gånger om året bara för att börja om?
Du kan 1: Förlika dig med situationen att han ligger runt och skaffa arbete och bygga upp dit liv samtidigt som du är kvar för barnen.
2. Inte acceptera att han ligger runt och separera och börja jobba för att finnas där för barnen på nära håll.
Oavsett måste du skaffa en inkomst så du har något att falla tillbaka på om ni nu skulle separera, utmana dig själv och ta dig ur din komfort-zon.