Citat:
Tecknet har noll värde att diskutera. Likt att jag använder f.vt. Det behöver du inte fundera över.
Det är möjligt att jag hoppar men jag försöker förstå den sidan som vinklar E-filerna åt det judiska/israeliska hållet därav referens till det utbytta universella plustecknet samt användandet av goyim i E-filerna. Det finns utan tvekan extrema judar bland annat sittande i dagens regering exempelvis Bezalel Smotrich. Jag är fullt medveten om antisemitismen i Europa sedan ca 300ekr. De flesta känner inte till Kosackupproren till exempel vilket är den värsta massakerna på judar efter holocausten.
Problemet är att det massiva materialet blir en jordmån för antisemiter - varav uttrycket Goyim är ett kroniskt använt signum.
I grunden inte värdeladdat men kan användas som skällsord och har använts av judar som är ultraortodoxa högerextrema i nedvärderande syfte.
Bokstavstroende och enligt mig fanatiker.
Problemet är om judar klumpas ihop att tillhöra den gruppen. Problemet är om man missar att judar likt andra har olika grad av religiositet likt kristna.
Är pastor Pelbs representativ för kristna?
Nej. Han tillhör en mindre grupp fanatiker.
Är Epstein en mall för judar? Absolut inte.
Är ens Netanjahu en spegling av judar? Nej.
Filerna är massiva och rena agarplattan för att konspirationer och antisemitism ska gro.
Ett ord eller ett namn på nån jude ger bekräftelsebias.
Det är som om Pandoras box öppnat sig.
Epstein var ett odjur sexuellt. Han var en bedragare vars syfte var att sko sig och bli rik.
Egentligen en nolla, utan nån som helst utbildning som lyckas få in foten i gräddan via Wexner och sen rullar det på.
Med sina pengar kunde han hålla sitt sexuella maskineri igång. Med sina pengar kunde han knyta mer kontakter bland sk intellektuella.
Med sina pengar kunde han framstå som oumbärlig i högre skikt.
Han är helt klart en manipulativ grifter som ville framstå som lika mystisk som Rasputin, som crème de la crème dvs överklassen.
En scharlatan med förmåga att nästla sig in som mer fantastisk än han var i en aura av mystik.
Epstein har som sagt sina tentakler överallt och att överbetona det judiska är inkorrekt.
Att bara tjata om goyim, äta barn och ritualer. En global judisk konspiration likt NWO med blood libel.
Detta är antisemitism och inte ett dugg annat.
Med det inte sagt att judiska kontakter kan och ska granskas - men att ignorera rysk kontakt, att ignorera sultan, rika amerikaner, europeer or what ever är att missa målet och bli enögd.
Och det är definitivt av största vikt att inse att det är offer i det här. Närmare bestämt 1200 i filerna.
Dessa är grunden till att Trumps regim inte ska lägga locket på - vilket de gjort.
Är det internationell trafficking med minderåriga och mängder med material med övergrepp mot barn ska detta genomlysas ordentligt.
Kvinnliga medlöpare ska blottläggas.
Äckliga män - oavsett religion eller nationalitet - ska inte komma undan. De som är likt Epstein.
Likt den du nämner som Ahmed bin Sulayem som skickat nån vidrig video etc etc.
Senast redigerad av develi 2026-02-11 kl. 18:56.
Senast redigerad av develi 2026-02-11 kl. 18:56.