2026-02-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det finns foton på henne från tillställningar med Epstein.

Jaså? Källa på det.
Citera
2026-02-11, 22:27
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jaa och korkade prinsar som tror de är oemotståndliga. Undrar hur snacket går hemma hos prinsarna i Norge och Sverige. Stackars barn som måste leva med dessa morsor. Tänk i skolor och i övriga livet.

Tycker inte ett dugg synd om deras barn, du har ingen aning om hur folk slickar röven på kungligheter och helt glömmer att de är barn till eskorter.
Citera
2026-02-11, 22:38
Medlem
-------------
Citera
2026-02-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Hej Dunder, tack för att du tog dig tid och svarade utförligt på mitt inlägg trots din sömnbrist. Som jag tidigare sagt så tycker jag att man skall tro på det som sägs till dess motsatsen är bevisad men det bygger ju på att man ifrågasätter vad som sägs och kollar det. Vad som händer i Norge är ett utmärkt exempel på det. Imponerande att du sitter uppe och läser filerna, imponerande.

På vissa ställen är läsningen magstark, barn och då menar jag barn inblandade?

Uppgiften från dig om att hovet utsåg Barbro till lärare för S i vett och etikett, när utsågs Barbro till det - vet du vilket år?

Ha en trevlig kväll Dunder.

Vet inte om det finns bevis för att Barbro var Sofias mentor i vett och etikett. Det citerades av "nywa" här i tråden som skrev att Barbro blivit utnämnd till Sofias mentor via Kungahuset när hon och Carl Philip blev tillsammans." Detta istället för etikettens första dam, den fantastiska och numera avlidna Magdalena Ribbing.

Läste tidigare att den som skulle hjälpa Sofia att utbildas i rollen som kunglig, var statsfrun Kirstine von Blixen-Finecke. Hon anses stå drottningen nära och med detta kan man ana att hon var speciellt utvald till Sofia, som säkert var i behov av den bästa av förebilder.

Angående magstarkt, så läste jag om hur Epstein planerade att köpa en ung flicka i Östeuropa av hennes föräldrar. Detta skulle tydligen ske med hjälp av Epsteins kompanjon J-L B. som ägde modellagenturen M2c. Samma gubbe som försåg Epstein med brudar i 15 år.

"J*an-Luc Brun*l, Epstein’s close associate, ran MC2 Model Management and is alleged to have trafficked hundreds of underage girls from Russia, Ukraine, Moldova, and Eastern Europe".

Mycket bland filerna är gud ske lov maskade och jag har inte träffat på några nakenbilder.

*=e

Ledsen att jag inte hade något bevis angående Barbro och hennes (avsaknad av) vett-och-etikett.

Ha en fin kväll du också.
Citera
2026-02-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Gå in på X idag och se vad amerikanska politiker som nu sett hela materialet säger, man kan inte bara dejta Epstein, bara gå på resturang och biopremiär.

Kan du berätta mer, för oss som inte har X? Det kan vara bra för trådens diskussion också, om du har tid.
Citera
2026-02-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
bra frågor!!
Barbro blev ju även utnämnd till Sofias mentor via Kungahuset när hon och Carl Philip blev tillsammans, Barbro sågs då som någon som kunde vett och etikett osv och skulle lära Sofia hur en prinsessan "ska vara". Lite märkligt det också när Margareta Ribbing fanns då tex. Kanske insisterade Sofia på att ta in Barbro som mentor för att skapa en "naturlig anledning" för dom två att ha kontakt? Och det var ju runt 2010/2011, och Barbros son skrattar åt det hela i ett mail till Epstein

Har vi någon källa på att Barbro blev utnämnd till Sofias mentor i vett-och-etikett via Kungahuset? Inte för att det skulle förvåna mig det allra minsta, men Silvias stadsfru var visst åtminstone mentor i hovkunskap.
Citera
2026-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast 10.000 för en klänning är inget särskillt anmärkningsvärt inom övre medeklassen ens.

En, nej. Men hon köper ju flera. 10 000:- är väl ett snitt. Undrar om hon återanvänder sina kläder. Det gör i alla fall drottningen och kronprinsessan, som vid årets Nobelmiddag bar en av drottningens tidigare nummer.
Citera
2026-02-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jaså? Källa på det.

Jag har inte sett något med henne och Epstein stående tillsammans, men tidigare i tråden framkom bild er som tagits vid en eller två av Epsteins tillställninga,r där även Chris O'Neil med dåvarande underklädesmodell var med. Så du får väl söka.
Citera
2026-02-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Om du kan bevisa tre möten, så har du bevisat att Sofia ljuger, för hon sa att det bara var två resturang dejt och biopremiär dejt.

Konstigt att ingen backade upp henne, intervjuad ensam på gatan.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tre-versioner-av-sofias-mote-med-epstein-/#:~:text=Nyheter%20/%20Sverige-,Tre%20versioner%20av%20Sofias%20m%C3%B6te%20med%2 0Epstein,-Publicerad%2011%20feb

Expressen 11/2/2026:

QUOTE/"Det finns flera versioner av när och var prinsessan Sofia och Jeffrey Epstein träffades.
Hennes egen.
Hennes närvarande väninnas.
Samt Barbro Ehnboms version."

"Prinsessan Sofia uttalade sig på tisdagen för första gången själv om kontakterna med Jeffrey Epstein.

Hon träffade honom vid sammanlagt två tillfällen när hon var i 20-årsåldern – på en restaurang och vid en filmvisning.

– Tack och lov så var det bara det, sa hon.

Men enligt en kompis till prinsessan Sofia, som Dagens Nyheter pratade med i december, träffade de Epstein på ett kontor i New York."/UNQUOTE
Citera
2026-02-11, 23:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Regeringen och oppositionen har enats att tysta ner denna skandal eftersom flera i Hovet är involverade, Sofia, Drottningen, och även höga politiker inom S och M.
Mycket troligt att det är så. Det är ju detta som framkommit hittills, att så många länders kungahus och politiker är inblandade så varför skulle Sverige vara ett undantag?
Det var ju bland annat den här kopplingen till drottningen och Childhood: Joanna Rubinstein, styrelseordförande för UNCHR och tidigare chef för den amerikanska grenen av Childhood som avgick efter att det framkom att hon besökt Epsteins ö med sin familj.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-fn-toppen-joanna-rubinstein-lamnar-uppdrag

Så det finns säkert mer av den varan... Som jag sagt tidigare, man får vara bra naiv för att köpa kungahusets version. Sofias yttrande inför journalisterna gjorde inte trovärdigheten större, tvärtom.
Märkligt att hon bemötte det hela ute på gatan förresten och inte under mer ordnade förhållanden. Jag är inte säker på att hon egentligen "hade tillåtelse" att kommentera det hela offentligt i nuläget men att hon i sitt desperata tillstånd att rentvå sig agerade på frihand och gick utanför kommunikationsavdelningens protokoll.

Samtidigt så sitter Ebba Kleberg von Sydow och Titti Schultz i SVT's Sverige Live och tonar ner Sofias kontakt med Epstein och menar att "det är ett annat liv". Ebba tycker att Sofia bemötte det hela på ett bra sätt och påstår även att det inte har varit någon "transaktionell relation" mellan Sofia och Epstein. Ok, Ebba vet väl bäst. Inget att se här
Titti nämner i alla fall att de flesta europeiska kungahus "figurerar på ett eller annat sätt" samt även att Sofia och Epstein kan ha träffats i arbetssammanhang på nåt kontor men att man får tro på vad Sofia säger tills något annat är bevisat.
https://www.svtplay.se/video/KPBazr7/sverige-live-1/ikvall-18-41?video=visa&position=2186
(Från 36.26)
Senast redigerad av Lostworld 2026-02-11 kl. 23:30.
Citera
2026-02-11, 23:49
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Mycket troligt att det är så. Det är ju detta som framkommit hittills, att så många länders kungahus och politiker är inblandade så varför skulle Sverige vara ett undantag?
Det var ju bland annat den här kopplingen till drottningen och Childhood: Joanna Rubinstein, styrelseordförande för UNCHR och tidigare chef för den amerikanska grenen av Childhood som avgick efter att det framkom att hon besökt Epsteins ö med sin familj.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-fn-toppen-joanna-rubinstein-lamnar-uppdrag

Så det finns säkert mer av den varan... Som jag sagt tidigare, man får vara bra naiv för att köpa kungahusets version. Sofias yttrande inför journalisterna gjorde inte trovärdigheten större, tvärtom.
Märkligt att hon bemötte det hela ute på gatan förresten och inte under mer ordnade förhållanden. Jag är inte säker på att hon egentligen "hade tillåtelse" att kommentera det hela offentligt i nuläget men att hon i sitt desperata tillstånd att rentvå sig agerade på frihand och gick utanför kommunikationsavdelningens protokoll.

Samtidigt så sitter Ebba Kleberg von Sydow och Titti Schultz i SVT's Sverige Live och tonar ner Sofias kontakt med Epstein och menar att "det är ett annat liv". Ebba tycker att Sofia bemötte det hela på ett bra sätt och påstår även att det inte har varit någon "transaktionell relation" mellan Sofia och Epstein. Ok, Ebba vet väl bäst. Inget att se här
Titti nämner i alla fall att de flesta europeiska kungahus "figurerar på ett eller annat sätt" samt även att Sofia och Epstein kan ha träffats i arbetssammanhang på nåt kontor men att man får tro på vad Sofia säger tills något annat är bevisat.
https://www.svtplay.se/video/KPBazr7/sverige-live-1/ikvall-18-41?video=visa&position=2186
(Från 36.26)

Ja, det är en samlad trupp nu av det kungatrogna etablissemanget. Inklusive media och, Sofias egna uppträdande var en del av det hela. Allt för att försöka få lugn och ro till Kungens födelsedag.

Men jag tror inte allt är över än. Det finns troligen mer som kommer fram vartefter.
Citera
2026-02-11, 23:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
En, nej. Men hon köper ju flera. 10 000:- är väl ett snitt. Undrar om hon återanvänder sina kläder. Det gör i alla fall drottningen och kronprinsessan, som vid årets Nobelmiddag bar en av drottningens tidigare nummer.

Kvinnliga kungligheter kan i princip inte "återanvända" klänningar för då blir det skriverier i hånfull ton.
Manliga kungligheter däremot kan ha samma kostym, smoking och frack i 50 år utan att det skrivs en rad om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in