2026-02-11, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det är möjligt att jag hoppar men jag försöker förstå den sidan som vinklar E-filerna åt det judiska/israeliska hållet därav referens till det utbytta universella plustecknet samt användandet av goyim i E-filerna. Det finns utan tvekan extrema judar bland annat sittande i dagens regering exempelvis Bezalel Smotrich. Jag är fullt medveten om antisemitismen i Europa sedan ca 300ekr. De flesta känner inte till Kosackupproren till exempel vilket är den värsta massakerna på judar efter holocausten.
Tecknet har noll värde att diskutera. Likt att jag använder f.vt. Det behöver du inte fundera över.
Problemet är att det massiva materialet blir en jordmån för antisemiter - varav uttrycket Goyim är ett kroniskt använt signum.
I grunden inte värdeladdat men kan användas som skällsord och har använts av judar som är ultraortodoxa högerextrema i nedvärderande syfte.
Bokstavstroende och enligt mig fanatiker.
Problemet är om judar klumpas ihop att tillhöra den gruppen. Problemet är om man missar att judar likt andra har olika grad av religiositet likt kristna.
Är pastor Pelbs representativ för kristna?
Nej. Han tillhör en mindre grupp fanatiker.
Är Epstein en mall för judar? Absolut inte.
Är ens Netanjahu en spegling av judar? Nej.

Filerna är massiva och rena agarplattan för att konspirationer och antisemitism ska gro.
Ett ord eller ett namn på nån jude ger bekräftelsebias.
Det är som om Pandoras box öppnat sig.
Epstein var ett odjur sexuellt. Han var en bedragare vars syfte var att sko sig och bli rik.
Egentligen en nolla, utan nån som helst utbildning som lyckas få in foten i gräddan via Wexner och sen rullar det på.
Med sina pengar kunde han hålla sitt sexuella maskineri igång. Med sina pengar kunde han knyta mer kontakter bland sk intellektuella.
Med sina pengar kunde han framstå som oumbärlig i högre skikt.
Han är helt klart en manipulativ grifter som ville framstå som lika mystisk som Rasputin, som crème de la crème dvs överklassen.
En scharlatan med förmåga att nästla sig in som mer fantastisk än han var i en aura av mystik.
Epstein har som sagt sina tentakler överallt och att överbetona det judiska är inkorrekt.
Att bara tjata om goyim, äta barn och ritualer. En global judisk konspiration likt NWO med blood libel.
Detta är antisemitism och inte ett dugg annat.

Med det inte sagt att judiska kontakter kan och ska granskas - men att ignorera rysk kontakt, att ignorera sultan, rika amerikaner, europeer or what ever är att missa målet och bli enögd.

Och det är definitivt av största vikt att inse att det är offer i det här. Närmare bestämt 1200 i filerna.
Dessa är grunden till att Trumps regim inte ska lägga locket på - vilket de gjort.
Är det internationell trafficking med minderåriga och mängder med material med övergrepp mot barn ska detta genomlysas ordentligt.
Kvinnliga medlöpare ska blottläggas.
Äckliga män - oavsett religion eller nationalitet - ska inte komma undan. De som är likt Epstein.
Likt den du nämner som Ahmed bin Sulayem som skickat nån vidrig video etc etc.
Senast redigerad av develi 2026-02-11 kl. 18:56.
Citera
2026-02-11, 20:55
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
varav uttrycket Goyim är ett kroniskt använt signum.
I grunden inte värdeladdat men kan användas som skällsord och har använts av judar som är är ultraortodoxa högerextrema i nedvärderande syfte

En liten parentes i sammanhanget men jag vill minnas att t om en karaktär i Seinfeld drog ett sådant skämt. Jag kan inte citera exakt men det var ungefär - "no, it's a word that only we jews understand the meaning of". EDIT: totalt OT: i övrigt har jag verkligen försökt att gilla serien Seinfeld men jag lyckas helt enkelt inte - Seinfeld själv är dock en hyfsat bra stand up komiker som sådan, IMO. *end of rant*

Epstein utnyttjade ju med säkerhet det faktum att han har judiskt påbrå till att connecta med andra. Därför ingen direkt överraskning att han fick bra kontakt med en hel del judar. Hade jag hittat en för mig viktig person i japan t ex med svenskt påbrå så hade jag ju ansett att mina chanser att nå den personen var avsevärt större än någon med endast japanskt påbrå (som tex jobbade nära denna svenska person).

Det finns alltid och överallt div "problematiska intresse-grupper" världen över. Det ska man alltid minnas och ta i beaktande. Dessa har ofta IMO en ganska låg representation bland de som man säger sig värna om.

EDIT: strul med flashback på kvällen här. är det måhända Putin som försöker sabotera våra intensiva djupa diskussioner... :P
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-11 kl. 21:02.
Citera
2026-02-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Biden verkar ha noll koppling det är sant. Men vilka demokrater tryckte på för att låsa upp filerna?
Epstein dog aug 2019, Biden hade makten jan 2021 till jan 2025.

Lång till emellan där
FBI har skött mörkläggningen (maskningen) av dokumenten och FBI-chefen Christopher Wray tillsattes som sagt av Trump 2017 och satt över hela Bidens presidentperiod fram tills 2025 när Trump ersatte honom med Kash Patel.

Om Joe Biden-administrationen skulle ha försökt ingripa i de pågående rättsprocesserna istället för att låta dem ha sin gång för att släppa de här dokumenten i förtid så hade det blivit politisk pajkastning direkt, speciellt om han hade ersatt FBI-chefen och liknande. Man ska också komma ihåg att Biden tillträdde när stämningen var uppretad efter 6 januari och han därför knappast ville sätta igång en sån här process som hade dominerat hans presidentperiod. Demokraterna försöker alltid vara schyssta medan Republikanerna beter sig som svin. Helt idiotiskt måste man konstatera nu när man ser hur lågt landet har sjunkit. Tvåpartisystemet är helt stendött.
Citera
2026-02-11, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
LOL
Som du nämnt.
Bondi ryckte på axlarna och sa i en sarkastisk ton utan empati till justitieutskottet i representanthuset ang deras frågor om Epstein-filerna:

”Dow Jones ligger över 50 000 just nu. S&P ligger på nästan 7 000 och Nasdaq slår rekord. Det är vad vi borde prata om. Amerikanernas pensionssparande och pensionssparande blomstrar. Det är vad vi borde prata om.”

Att förklara att "Pengar är allt som räknas!" kommer definitivt inte att få fokus på elitära, förmögna män med kopplingar till en ökänd sexhandlare av barn att försvinna.

"Den stora majoriteten (85 %) av amerikanerna – inklusive 94 % av demokraterna och 84 % av republikanerna – håller helt eller delvis med om påståendet:
Det finns mäktiga eliter som hjälpte Epstein att rikta in sig på och misshandla unga flickor. De skyddade honom och behöver utredas.'"
https://today.yougov.com/politics/articles/54077-half-americans-think-donald-trump-involved-jeffrey-epstein-alleged-crimes-february-6-9-2026-ec onomist-yougov-poll

...och hur var det för Epsteins offer som satt i rummet och var tvungna att lyssna på USA:s justitieminister, som ryckte på axlarna åt denna massiva, avskyvärda skandal?

https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2026/02/11/epstein-pam-bondi-hearing-dow-survivors/88626466007/
Senast redigerad av develi 2026-02-11 kl. 21:49.
Citera
2026-02-11, 22:12
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Under Bidens tid var filerna låsta hos domstol och han nämns inte i något Epstein-dokument, till skillnad från Trump som nämns 1 miljoner gånger. Knappast lika skyldiga.

Kongressen kunde ha lagt fram och antagit en lag under något av åren 2021, 2022, 2023 eller 2024 i syfte att underlätta offentliggörandet av handlingar relaterade till Epstein. Det finns inget magiskt med just 2025 som plötsligt gör en transparenslag möjlig.
Citera
2026-02-11, 22:27
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tecknet har noll värde att diskutera. Likt att jag använder f.vt. Det behöver du inte fundera över.
Problemet är att det massiva materialet blir en jordmån för antisemiter - varav uttrycket Goyim är ett kroniskt använt signum.
I grunden inte värdeladdat men kan användas som skällsord och har använts av judar som är ultraortodoxa högerextrema i nedvärderande syfte.
Bokstavstroende och enligt mig fanatiker.
Problemet är om judar klumpas ihop att tillhöra den gruppen. Problemet är om man missar att judar likt andra har olika grad av religiositet likt kristna.
Är pastor Pelbs representativ för kristna?
Nej. Han tillhör en mindre grupp fanatiker.
Är Epstein en mall för judar? Absolut inte.
Är ens Netanjahu en spegling av judar? Nej.

Filerna är massiva och rena agarplattan för att konspirationer och antisemitism ska gro.
Ett ord eller ett namn på nån jude ger bekräftelsebias.
Det är som om Pandoras box öppnat sig.
Epstein var ett odjur sexuellt. Han var en bedragare vars syfte var att sko sig och bli rik.
Egentligen en nolla, utan nån som helst utbildning som lyckas få in foten i gräddan via Wexner och sen rullar det på.
Med sina pengar kunde han hålla sitt sexuella maskineri igång. Med sina pengar kunde han knyta mer kontakter bland sk intellektuella.
Med sina pengar kunde han framstå som oumbärlig i högre skikt.
Han är helt klart en manipulativ grifter som ville framstå som lika mystisk som Rasputin, som crème de la crème dvs överklassen.
En scharlatan med förmåga att nästla sig in som mer fantastisk än han var i en aura av mystik.
Epstein har som sagt sina tentakler överallt och att överbetona det judiska är inkorrekt.
Att bara tjata om goyim, äta barn och ritualer. En global judisk konspiration likt NWO med blood libel.
Detta är antisemitism och inte ett dugg annat.

Med det inte sagt att judiska kontakter kan och ska granskas - men att ignorera rysk kontakt, att ignorera sultan, rika amerikaner, europeer or what ever är att missa målet och bli enögd.

Och det är definitivt av största vikt att inse att det är offer i det här. Närmare bestämt 1200 i filerna.
Dessa är grunden till att Trumps regim inte ska lägga locket på - vilket de gjort.
Är det internationell trafficking med minderåriga och mängder med material med övergrepp mot barn ska detta genomlysas ordentligt.
Kvinnliga medlöpare ska blottläggas.
Äckliga män - oavsett religion eller nationalitet - ska inte komma undan. De som är likt Epstein.
Likt den du nämner som Ahmed bin Sulayem som skickat nån vidrig video etc etc.

Tragiskt av dig att försvara judar och sionister som du gör.

Det går dock inte att försvara. Läs om Epsteins karriär och du kommer förstå att den sk antisemitismen inte kommer från ingenstans.

Men du verkar vara en sådär goyim som skäller högt åt det utvalda folkets vägnar.
Citera
2026-02-11, 22:30
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Kongressen kunde ha lagt fram och antagit en lag under något av åren 2021, 2022, 2023 eller 2024 i syfte att underlätta offentliggörandet av handlingar relaterade till Epstein. Det finns inget magiskt med just 2025 som plötsligt gör en transparenslag möjlig.
Jag har för mig att ghislaine Maxwell överklagade till HD under Bidens tid som president.

Jag litar på marjorie Taylor greene som sa att Trump vädjade med henne att inte rösta för epstein transparency act eftersom "hans vänner kommer ta skada av det"

Vilket går emot Trumps linje om full transparens.
Faktum kvarstår. Donald Trump är en pedofil.
MAGA är pedofilbeskyddare
Citera
2026-02-11, 22:40
Medlem
Citat:

Kongressen kunde ha antagit en lag redan under G W Bush Jr-admin. vilket rep. Thomas Massie påpekade idag när biatchen Bondi babblade om Biden admin
Citera
2026-02-11, 22:44
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Kongressen kunde ha antagit en lag redan under G W Bush Jr-admin. vilket rep. Thomas Massie påpekade idag när biatchen Bondi babblade om Biden admin
Eller under Obamas åtta år. Men nu är det Trump som släppte dem.
Citera
2026-02-11, 22:44
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel

Epstein-filerna fanns inte då.
Citera
2026-02-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Eller under Obamas åtta år. Men nu är det Trump som släppte dem.

Epstein var under utredning när Bush hade ämbetet.

Släppet nu är ett fiasko. Extrema mängder dokument är maskerade och skyddar förövarna medan man demaskerat många offer så de kan identiferas inkl de som kallas för Jane Doe (aldrig velat framträda med namn. Addresser, mail, tele nr, arbetsplatser har inte maskats med följden att MAGA nu mordhotar dessa offer.
Citera
2026-02-11, 22:50
Medlem
Citat:
Epstein-filerna fanns inte då.

Jo faktiskt. Åtskilliga offer förhördes redan på hans tid och FBI utredde för fulla muggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in