2026-02-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Helt rätt!
Dom som kom från finare hem hade ingen direkt fördel. Faktiskt så tror jag (med stöd från forskning) att framgångar i livet ofta beror på föräldrarnas gener, t ex intelligens.

Jo det är även den slutsats jag kommit till. Som ung och idealistisk ville man ju inte tro på det där. Men generna avgör i extremt hög utsträckning hurdana vi blir.

Vissa har läggning för att vara arbetsamma eller intelligenta. Andra för att vara kriminella. Det är det som avgör hur det går för dem i livet. Inte "strukturella orättvisor" och liknande som vänstern vill tro.
Det anses mycket ofint att konstatera detta men likväl är det så.
Citera
2026-02-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Framförallt så går inte vi äldre till kaos-skolan varje dag.
Men, istället om ni inte har barn, så hamnar ni på offentligt äldreboende där kommunen gör en poäng av att använda det ekonomiska stödet som långtidsarbetslösa får, d.v.s. kommunen slipper betala 30-50% av arbetsgivaravgiften och du får en syrisk kvinna som sticker dig i ögat, filmar dig när du inte vet om det och lägger ut det på sociala medier samt försöker mata dig trots att du är död eller sticker en penna i ditt öga, och nej, jag hittar inte på ovanstående saker är grejer som har hänt med MENA:iter som "personal" på äldreboenden, eller om du är kvinna och får uppleva "överraskningssex" i 100 års åldern.
Citera
2026-02-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Men, istället om ni inte har barn, så hamnar ni på offentligt äldreboende där kommunen gör en poäng av att använda det ekonomiska stödet som långtidsarbetslösa får, d.v.s. kommunen slipper betala 30-50% av arbetsgivaravgiften och du får en syrisk kvinna som sticker dig i ögat, filmar dig när du inte vet om det och lägger ut det på sociala medier samt försöker mata dig trots att du är död eller sticker en penna i ditt öga, och nej, jag hittar inte på ovanstående saker är grejer som har hänt med MENA:iter som "personal" på äldreboenden, eller om du är kvinna och får uppleva "överraskningssex" i 100 års åldern.

När man väl hamnar på äldreboendet så är livet i princip över. Men visst, du har helt rätt i att det blir en mycket obehaglig vistelse där för många.
Citera
2026-02-11, 18:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
För dagens unga tror att man inte måste lära sig saker och få bra betyg? Tror du att unga idag sitter och gapar och tror att sparvar ska flyga in i munnen, eller vad menar du?

Jag vet inte vad mer jag ska säga - uppenbarligen har du ett förakt mot unga att de inte "jobbar hårt nog" som märks tydligt i dina inlägg. Du kanske borde läsa på hur mycket svårare det är bland annat att komma in på utbildningar idag. Kan ge dig ett exempel från verkligheten om en kompis pappa: när han var ung hade han inga strålande, men helt ok betyg, och åkte ner till Lund någon vecka innan kursstart (!), skrev in sig och fick välja om han skulle läsa till psykolog eller läkare och fick sen samna vecka studentlägenhet i centrum. Man tror ju knappt det är sant.

Men absolut, dagens vuxna är lata enligt dig. Tyck var du vill, men fakta säger annat.
Vad är det för fel med att bara använda en spade och spänna en tjur framför en plog
Planeten har ju inte tjänat ett dugg på alla dessa utbildningar, utan snarare tvärtom. Vi håller ju på att skapa det bibliska helvetet

Vad är det för fel att sköta sig själv med bara en spade eller yxa?

De flesta folkgrupper som fortfarande är jägar samlare, saknar helt moderna diagnoser som lskisk ohälsa.
Är det värt priset för att få läsa en SUV om du samtidigt får ADHD och så vidare .
Brutaliaeringen, urbaniseringen som påbörjades redan under det laga skiktet var ju att skapa en slavklass.

Industrialiseringen har inte gjort planeten ett dugg bättre än att starta nya konsumtionskulter där man måste snurra hjulet allt fortfarande för att hålla illusionen vid liv
Citera
2026-02-11, 18:10
Medlem
Citat:

Sant och även de flesta inte är sååå gamla, så hamnar man nog där och då om 10-15 år när socialdemokraterna tagit tillbaka makten är allt nog ännu värre än du beskriver i slutet av ens liv. Suck...
Citera
2026-02-11, 18:11
Medlem
Vi är födda i en tid när man trodde på framtiden och när man alltid kunde få ett arbete och en bostad.

Sedan kom borgerlig bostadspolitik på 90-talet. De som hade sparat lite kunde köpa en nybildad bostadsrätt och så småningom sälja den med jättevinst till ungdomar som behövde någonstan att bo. Ett orent och ojust pyramidspel som alla idag ser konsekvensern av.
Citera
2026-02-11, 18:17
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Framförallt så går inte vi äldre till kaos-skolan varje dag.
Nej, idag tar ungdomen moppebil, e-skoter eller i nödfall buss till kaosskolan.

Vi gamlingar gick eller cyklade, till en skola som satsade på kunskapsutlärning.
Citera
2026-02-11, 18:20
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Men, äldre har ju skapat det samhälle vi nu lever i och de regler som styr det. Äldre har ju sett till att få allt, samtidigt som de ser till att de har ryggen fri men lämnar ett samhälle i spillror efter sig.

Äldre har skapat/påverkat
1. invandringen
2. ökade skatter
3. nedläggningen av kärnkraft
4. feminiseringen
5. HBQT
6. inlemmandet i EU
7. de lagar och regler som styr vårt samhälle

Så, var kommer hjärnan in som har skapat ovanstående, är det enbart för egen del?
Vettifan om man bara kan skylla allt på de äldre rakt av. Det är en väldigt heterogen grupp, precis som alla grupper. Det är främst centralbanksfamiljerna som sett till att Sverige gått åthelvete med massmansinvandringen och köpta satanistpolitiker.
Citera
2026-02-11, 18:22
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det för fel med att bara använda en spade och spänna en tjur framför en plog
Planeten har ju inte tjänat ett dugg på alla dessa utbildningar, utan snarare tvärtom. Vi håller ju på att skapa det bibliska helvetet

Vad är det för fel att sköta sig själv med bara en spade eller yxa?

De flesta folkgrupper som fortfarande är jägar samlare, saknar helt moderna diagnoser som lskisk ohälsa.
Är det värt priset för att få läsa en SUV om du samtidigt får ADHD och så vidare .
Brutaliaeringen, urbaniseringen som påbörjades redan under det laga skiktet var ju att skapa en slavklass.

Industrialiseringen har inte gjort planeten ett dugg bättre än att starta nya konsumtionskulter där man måste snurra hjulet allt fortfarande för att hålla illusionen vid liv

Är du full?

Oavsett är du extremt off topic, starta en egen tråd.
Citera
2026-02-11, 18:29
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad konstigt att yngre känner att de måste ha ambitioner när det kostar flera miljoner att skaffa bostad och hyresrätter med låg kötid bara finns i utsatta områden med max 10% svenskar. Kan det ha något att göra med att den äldre generationen har ombildat massor av hyresrätter och sänkt fastighetsskatten för sin egen vinning? Samtidigt som man har öppnat folkhemmet för 2 miljoner asylsökanden.
Ja så lär det vara.
Citera
2026-02-11, 18:48
Medlem
Det klart de är. De har sluppit högskolan, kunde ta jobb direkt, bostäder fanns i överflöd och sedan har de cashat hem alla vinster. Att göra en sådan resa idag är nästan omöjligt. Det har blivit omöjligt just pga att denna grupp har varit totalt osympatiska och roffat åt sig allt de kan.

Boomers sitter på ett berg av pengar. Samtidigt hör jag de flesta i generationen säga saker som:
- ”Invandringen är åt helvete - men skönt att man hinner dö innan det blir riktigt illa”

- ”Innan jag dör ska jag använda upp alla mina pengar. Jag fick inget gratis - så barnen får klara sig själva.”

Och det här speglar verkligen deras synsätt. De har inte lyckats förvalta arvet att Sverige var ett av världens bästa länder, och de är totalt ointresserade av att tänka på nästa generation eftersom ”det är inte mitt problem”. Men det är fel, för det är faktiskt deras problem, men däremot slipper de uppleva konsekvenserna av problemen de skapat.

Att ungdomar inte har jobb eller bostad - det skiter dem i. De gillar invandringen, för befolkningsökningen gör att deras bostäder ökar i värde, samtidigt gillar de inte invandrarna. Men de slipper ju bo och leva med dem, så de bryr sig inte. Att deras barnbarn kan bli halshuggna av islamister i framtiden struntar de fullständigt i.
Senast redigerad av KallesKulor 2026-02-11 kl. 18:53.
Citera
2026-02-11, 18:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Men, äldre har ju skapat det samhälle vi nu lever i och de regler som styr det. Äldre har ju sett till att få allt, samtidigt som de ser till att de har ryggen fri men lämnar ett samhälle i spillror efter sig.

Äldre har skapat/påverkat
1. invandringen
2. ökade skatter
3. nedläggningen av kärnkraft
4. feminiseringen
5. HBQT
6. inlemmandet i EU
7. de lagar och regler som styr vårt samhälle

Så, var kommer hjärnan in som har skapat ovanstående, är det enbart för egen del?
De flesta äldre:
1. Är negativa till invandringen = rasister. Yngre är mer positiva.
2. Skatter. Ett rätt.
3. De flesta äldre vill ha kärnkraft, det är de yngre miljömupparna som vill ha vindkraft.
4. -
5. Se punkt 1. Ser du många äldre med regnbågsflaggor?
6. -
7. Lagarna ändras sakta men säkert, de är inte anpassade för de individer vi importerat och för EUs fria rörlighet.

Ett rätt och två streck på sju frågor. Streck anser jag det är jämt skägg för och emot.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-02-11 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in