Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Med tanke på att äldre generationen svenskar är fullblodsegoister på alla plan som bara sätter sina egna måenden och agendor i första rummet är det väl inte så konstigt att de mår toppen? Systemet som varit har helt varit till deras fördel och nu skördar de guldfrukt som aldrig de yngre generationer kommer få tillgång till. Boomers är ju första generationen som haft det bättre än deras barn och det märks.
Japp, världens största egoist är jag. Till och med Trump ligger i lä.
Nej du så illa är det inte.
Jag började min karriär på verkstadsgolvet utan lämplig utbildning och har visat att jag vill jobba och utvecklas och utveckla produktion. Fick erbjudande om utbildning och tackade ja och fick därefter bättre och arbetsuppgifter. Sedan valde jag att studera vidare till en ingenjör och kunde söka mer avancerade jobb rätt snart chefstjänster.
Som chef hade jag möjlighet att hjälpa både yngre och äldre till bra utveckling för dem med bra jobb och bra inkomst.
Är nu pensionär med ratt bra inkomst tack vare jag arbetat och sparat.
De flesta kan göra göra så men många vill inte kämpa sig uppåt och de får de nöja sig med sin situation.
Man får räkna med att "se om sitt egna hus" för det flyger inga stekta sparvar i mun.
Ja du tycker nog det är egoistiskt att jag brytt mig om att skaffa mig bra jobb med bra lön och nu fet pension.
Jag fullblods egoist?, far du dit pepparn växer dit lata stycke.