Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Surt för West Ham att tappa poäng på "Fergie Time" mot Man U. Intressant att se vem som tar över Tottenham, kanske några ledare inom klubben tills de hittar en ny ledare. Jag kan tänka mig att det inte är lätt att ta över ett lag med kort förberedelsetid.
Blir säkert någon intern paniklösning. Något annat har jag svårt att se i nuläget. Ett väldigt riskabelt jobb att ta med tanke på ligaplaceringen och att det är långt in på säsongen.
Jag har personligen förhoppningen att många managers synat ägarna vid det här laget och undviker positionen som pesten.
Det räcker att kolla på hur många bra managers Tottenham har haft de senaste tio åren och vilket öde alla sedermera har gått till mötes.
Varför ska t.ex. Iraola ta jobbet när han garanterat kan få något bättre kanske redan till sommaren?
Anledningen till att jag hoppas att så är fallet är för att det måste till en förändring när det kommer till ägarskapet, vad för typ av managers man anställer och hur man agerar på marknaden överlag.
Här och nu är det rädda sig kvar som gäller men på sikt måste man börja att bygga en ny grund.
Nuvarande struktur går liksom inte ihop med den uttalade ambitionsnivån.
Vill man satsa på riktigt får man fan börja värva på allvar och inte ständigt köpa från reahyllan eller investera i okända talanger för framtiden.
Och rensa ut i det medicinska teamet. Hur länge ska det få fortgå med alla dessa skador? Andra året i rad nu. Vet inte om det är samma folk som 24/25 men det kvittar - de ska ut!