Citat:
Ursprungligen postat av
Room531
när man skulle regga sitt kontantkort med ID (med ganska nytt nummer som ingen hade) för att det nu blev olagligt enligt globalist-politiker att få ha en privat telefon/fickdator för staten med stort $, moralens väktare och framtidens ledare ska ju få ha insyn i allt som bekant. - att det började ringa telefonförsäljare redan dagen efter...
Ja, åtminstone någon operatör hade registrering i telefonkatalogen som standard i samband med att telefonnumret registrerades om man inte bad om annat, det var dock inget nytt i samband med att registrering blev obligatoriskt för att kunna använda kontantkort utan har funnits tidigare.
Kommersiell "konspiration" att detta var förifyllt vet jag dock inte. Oklart om själva
operatören tjänar något på att registrera numret i telefonkataloger osv, de kan ju förstås ha nån deal med Hitta och Eniro.
Jag har stått i telefonkatalogen men som firmatecknare går det inte. Fick mellan 20 och 25 säljsamtal i veckan, och business-to-business säljsamtal är farliga då något som tolkas som ett "ja" rättsligt i luren kan innebära slutet för ens firma som går bankrutt av ett ingånget avtal.
Tystnade nästan direkt när jag plockade bort mig, ner emot 1-2 i veckan istället. Det sista fick man råda bot på med NIX samt anti-spam appar som Hiya.