2026-02-10, 21:25
Medlem
Ograsts avatar
Intressant lyssning. 100 % att Jens är en riktigt torsk.

https://www.youtube.com/watch?v=2Dm35BiTN9k&t=454s
Citera
2026-02-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns ingen "rond 2". I en hovrättsförhandling så spelas ju vittnesförhören från Tingsrätten upp...
Jag har nu lyssnat igenom vittnet Värns vittnesmål i domstolen och alldeles tydligt så har ju Värn tillbörligt eller otillbörligt ”begåvats med” juridisk rådgivning inför tingsrättsförhandlingen. Uppenbart så har hon tagit till sig att svarsalternativen ”vill inte svara/kan inte svara och kommer inte ihåg” är svar som domstolen måste acceptera. Domstolen har dock ingen anledning att acceptera om vittnet kontaktats av försvaret med denna rådgivning samtidigt som vittnet kallats av åklagaren. Det här är aningen delikat och jag skulle nog gissa på att åklagaren kan föra fram att tydliga tecken finns på att vitnessmålet blivit mycket mer försvarsvänligt i domstolen än i polisförhören. Det här är medvetet subtilt kontrollerat av det (privata) försvaret som ju absolut inte skulle ha valt att själva kalla det aktuella vittnet eftersom de små justeringarna då helt skulle ha tappat sin effekt på domstolens ledamöter. Kan åklagaren dessutom peka på att TV4-vittnenas oklara uppfattning om när de blivit briefade gör att detta lika gärna kan ha skett efter gärningen så borde vi ha en hovrättsförhandling. Det är f ö mycket märkligt att den nu friade inte valde att ta kontakt med sina chefer ens samma dag som misstanke delgavs om det skulle ha varit så att en tjänsteförättning hade försatt honom i denna obehagliga situation… Att domstolen slutligen beslutar att ersättning för privat försvarare ska utges sticker en aning i ögonen - det här är inte standard för annat än kändisar och borde med självklarhet i detta fall ha finansierats av TV4 (jag har ingen anledning att vara med och betala)
Senast redigerad av SonnyKennyLenny 2026-02-10 kl. 21:37.
Citera
2026-02-10, 23:45
Medlem
Undrar om kronofogden tar sig en närmare titt på hennes miljonaffärer.
Tycker f.ö att det borde ses som en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor så länge inte nån (hon) lider nån skada av det.
Citera
2026-02-10, 23:57
Medlem
Nån som har hennes personnummer skatteverket ska såklart beskatta horan retroaktivt. Hoppas jens b nordström åker dit i hovrätten det feta äcklet. Har han barn
Citera
2026-02-11, 00:04
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Intressant lyssning. 100 % att Jens är en riktigt torsk.

https://www.youtube.com/watch?v=2Dm35BiTN9k&t=454s

Vilken tomte Långknullaren är, det kan väl inte finnas en enda människa som köper detta han säger förutom "menedspappan"! Givetvis har JBN köpt 45 min sex och nyttjat dessa 45 min så till fullo att han fick smeknamnet Långknullare (Knubbig).
När lämnar JBNs fru in skilsmässa, väntar hon in ev överklagan till Hovrätten eller åker tjockisen ut innan dess, att han åker ut är ivf bombsäkert 😅!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-02-11 kl. 00:08.
Citera
2026-02-11, 00:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyKennyLenny
Kom igen nu åklagaren; Ett antal ganska graverande detaljer talar till den nu frikändes nackdel men den tilltalades alternativa förklaring är ”inte så osannolik att man helt kan bortse från den”. Hmm, tänk efter nu; finns det någon som helst anledning för Elina/Maja eller vad hon nu heter att förneka att en journalist sökt kontakt (journalisten säger ju det själv…). Om E/M förstått att bekräftandet av just denna uppgift definitivt skulle friat en oskyldig snäll och lite knubbig lång… man så är det klart att Elina/Maja hade bekräftat vad som hänt - i synnerhet som hon ju av allt att döma inte försett journalisten med några uppgifter (Bara för att man är prostituerad så är man ju inte ond). Istället väljer rätten tro att E/M som alla prostituerade är helt pantad och har namngivit någon helt annan som den knubbige mannen som gillade att knulla länge. Tjejen är (eller var) ju ett proffs så varför i hela världen skulle hon blanda ihop saker som en senil pundare. Hennes drogfrihet är ju t o m varumärke. Något som jag f ö tror att journalisten satte värde i vid urvalet. Jag gissar att åklagaren redan har idéer om hur han ska få E/M att bli lite mer talför inför nästa rond…
Det har framgått att ludret har ett stort antal kunder. Troligtvis med marginal över hundra i månaden. Självklart kan hon ha blandat ihop kunder, tfn-nummer och hennes egna smeknamn på kunderna. Nordström stämmer dessutom inte in särskilt bra på beskrivningen ”knubbig” eftersom han inte är tjock.
Citera
2026-02-11, 01:59
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyKennyLenny
Jag har nu lyssnat igenom vittnet Värns vittnesmål i domstolen och alldeles tydligt så har ju Värn tillbörligt eller otillbörligt ”begåvats med” juridisk rådgivning inför tingsrättsförhandlingen. Uppenbart så har hon tagit till sig att svarsalternativen ”vill inte svara/kan inte svara och kommer inte ihåg” är svar som domstolen måste acceptera. Domstolen har dock ingen anledning att acceptera om vittnet kontaktats av försvaret med denna rådgivning samtidigt som vittnet kallats av åklagaren. Det här är aningen delikat och jag skulle nog gissa på att åklagaren kan föra fram att tydliga tecken finns på att vitnessmålet blivit mycket mer försvarsvänligt i domstolen än i polisförhören. Det här är medvetet subtilt kontrollerat av det (privata) försvaret som ju absolut inte skulle ha valt att själva kalla det aktuella vittnet eftersom de små justeringarna då helt skulle ha tappat sin effekt på domstolens ledamöter. Kan åklagaren dessutom peka på att TV4-vittnenas oklara uppfattning om när de blivit briefade gör att detta lika gärna kan ha skett efter gärningen så borde vi ha en hovrättsförhandling. Det är f ö mycket märkligt att den nu friade inte valde att ta kontakt med sina chefer ens samma dag som misstanke delgavs om det skulle ha varit så att en tjänsteförättning hade försatt honom i denna obehagliga situation… Att domstolen slutligen beslutar att ersättning för privat försvarare ska utges sticker en aning i ögonen - det här är inte standard för annat än kändisar och borde med självklarhet i detta fall ha finansierats av TV4 (jag har ingen anledning att vara med och betala)
Vart på prime crime finns hennes vittnesförhör?
Citera
2026-02-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Vart på prime crime finns hennes vittnesförhör?

Hennes vittnesförhör går att lyssna på via Svenska Rättegångars kanal på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=0QFcp_NQjwE&t=8s
Citera
2026-02-11, 02:08
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishxhistory1
Hennes vittnesförhör går att lyssna på via Svenska Rättegångars kanal på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=0QFcp_NQjwE&t=8s
Tack. Ja hon säger ju mkt…Hon säger i princip ”jag vill inte svara på den frågan” genom hela förhöret.
Citera
2026-02-11, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Tack. Ja hon säger ju mkt…Hon säger i princip ”jag vill inte svara på den frågan” genom hela förhöret.

Ja, hon framstår som betydligt mer rutinerad än många andra när det gäller förhörssituationer och att undvika att belasta sig själv. Det märks att hon vet när hon ska avstå från att svara.
Citera
2026-02-11, 05:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Hoppsn, det var INTE meningen! My bad.

Haha det gör väll inget, det var ju både roligt & sant!
Citera
2026-02-11, 07:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det har framgått att ludret har ett stort antal kunder. Troligtvis med marginal över hundra i månaden. Självklart kan hon ha blandat ihop kunder, tfn-nummer och hennes egna smeknamn på kunderna. Nordström stämmer dessutom inte in särskilt bra på beskrivningen ”knubbig” eftersom han inte är tjock.
Han ser ut som en gris i ansiktet, det återspeglar hennes omdöme om hans utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in