2026-02-10, 22:29
Medlem
Merwinnas avatar
"låter sig bli"? Det kan ju hända bara. Och särskilt på en arbetsplats, för att man tillbringar så mycket tid där - mer vaken tid än med sin partner. Alla är vuxna, det finns inga småbarn som springer runt och skriker och stör och tar upp uppmärksamheten, det finns gott om tid att prata ifred och lära känna varandra i lugn och ro, med allt mer privata samtalsämnen. Alla försöker uppföra sig normalt och vuxet på arbetsplatsen och visa sina bästa sidor, likaså är alla vanligen rena, med borstade tänder och utborstat hår, snygga kontorskläder, make-up, lite parfym o.s.v..

Hemma går det aldrig att prata ifred p.g.a. sagda småbarn, frun är kanske alltid väldigt utmattad och irriterad när mannen kommer hem från jobbet, och vill att han genast tar barnen så att hon får vila, hon har kanske inte haft tid att ta av morgonrocken och duscha på flera dagar och luktar svett och spädbarnskräks. Sex är det inte tal om.

...och då är det lätt att de erotiska och romantiska känslorna flyttar från frun till kollegan...
Citera
2026-02-10, 22:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du ser väldigt mycket kollegor som blir kära, och sen undrar du vilka arbetsplatser detta sker på?

En grundregel är, att man aldrig inleder en relation med någon som arbetar på samma arbetsplats. Den dagen det eventuellt tar slut innebär en katastrof.

Fast vadå "grundregel"? Det är ju jättevanligt att träffa någon på just arbetsplatsen. Däremot bör man som underställd vara försiktig med att bli chefens älskarinna, för det brukar alltid sluta med att den underställda får sluta - när förhållandet blir för obekvämt för chefen - trots att det borde vara tvärtom. Å andra sidan finns det chefer som har gift om sig med sin sekreterare (whatever) också, och skaffat nya barn och levt lyckliga tillsammans upp i hög ålder... ALLT som har med kärlek att göra är ett vågspel, eftersom det bygger på känslor som är eller kan vara flyktiga.
Citera
2026-02-10, 22:39
Medlem
vemvisstes avatar
Ja men det blev inte bra, nytt arbete och en truckförare som var så snygg så jag trodde jag försovit mig och drömmde.
Vi fikade och det ena gav det andra, lite sex eller bättre än så bra sex.
När jag blev inbjuden till truckförarens hem så fanns där barn i åldrarna fem och en obstinat tonåring som fullständigt gick in för att utmåla truckföraren som en idiot, vilket var korrekt tack och och lov.
När barnens andra vårdnadshavare kom i sällskap med socialtjänsten för oanmält besök drog jag.
Citera
2026-02-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gripen1993
Hej.

Ser väldigt mkt om kollegor som går och kärat ner sig. Hade varit intressant och veta vilken typ av arbetsplatser och vad för folk som låter sig bli kär i en kollega. Jag tycker det är väldigt märkligt men alla är vi olika såklart. Men alltid lika intressant att följa hehe

Så har ni något smaskigt eller försöker ni förföra någon kollega just nu? Berätta gärna ☺️

Kär? Alldeles för ofta. Ligga med? Alldeles för sällan. Men när det väl händer så gör det underverk för arbetsmoralen och motivationen. När allt kvalar in som förspel är det ju helt plötsligt kul att vara på jobbet.

EDIT: Jag är dock rätt säker på man inte ska ligga under sin lönenivå. Då slipper man HR...
Citera
2026-02-12, 13:33
Medlem
Min brors kusins avatar
Jag fick barn med en kollega Nu håller jag på att bli ihop med den fjärde i raden fast nu är jag pensionär. Vi lärde dock känna varandra när jag fortfarande jobbade.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in