Citat:
Ursprungligen postat av
jordmuser
Jag förstår det tar emot men upplevelsen med en riktigt box slår alla android-alternativ.
Jag tittar mycket på TV eftersom jag jobbar hemifrån så går TVn i bakgrunden. Alltid perfekt ljud och bild, undertexter på allt (eftersom jag är halvt döv så är det viktigt). Efter många timmars regulär-tv så hoppar jag över i VOD och kollar en film eller kollar vilka nya tv-serier som kommit. Allt i perfekt 1080p (räcker för mig)
En Fomular eller liknade box är en helt annan upplevelse, det är för proffs och kunder som mig som verkligen utnyttjar allt ip-tv kan leverera men visst det kostar mig 120kr/mån men det är så värt.
Kollade lite på Formuler-boxar på Blocket m fl och det jag störde mig på var att man lägger ut bilder på etiketten där även macadressen står! Den anser jag är väldigt privat och ska inte exponeras i onödan på samma sätt som jag inte är så sugen på att lägga upp mitt personnummer publikt. Håller du med?
Söker man på t ex Aliexpress efter "Formuler" så får man en massa förslag/träffar men ingen "äkta" Formuler. Testa själv. Inte ens på ebay hittar man nån - eller på Temu. Så var det väl inte tidigare? Men Formuler är ju också en Androidbox - som troligen tillverkas i Kina - så jag förstår inte skillnaden? Borde inte någon av de boxar som finns tillgängliga vara rena kopior?
Som sagt: jag lägger inte ut ett fyrsiffrigt belopp bara för att testa och flera svar jag har fått här säger ju att det är hos min provider felet ligger och då lär en ny box inte lösa problemen. Eller hur?