2026-02-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
MAGA är inte en person nej men gruppdynamik fungerar annorlunda inom extrema politiska rörelser än inom centerrörelser. Jag vet inte vem det var som började sprida narrativet att Epstein var en Mossadoperation men det är inte svårt att se att vissa röster var mycket starkare än alla andra. Majorie Taylor Greene var väl en tidig sån, senare Tucker Carlson och Candace "Luftwaffles" Ovens.

Tack för förtydligandet.
Citera
2026-02-10, 08:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Känner att jag inte riktigt får ett bra grepp om hennes strategi. Är det inte väldigt riskabelt att söka Trumps nåd i detta läge? Är hon inte rädd för sin egen säkerhet?

Som det förhåller sig nu kan hon garanterat överleva detta om hon håller tyst och sitter av tiden på lyxhotellet. Men istället vill hon väsnas, irritera presidenten genom att skicka bisarra förfrågningar till honom, samt signalera för demokraterna att hon tänker göra allt för att försvåra deras utredningar. Det är vågat får man säga. Hon risker förlora allt genom detta drag. Demokraterna lär ju skicka henne till ett vanligt fängelse om de vinner, och det överlever hon definitivt inte.
Har funderat på det samma. Men mer om hon försöker pressa via att faktiskt ha nåt kort i rockärmen som vore förödande.
Den damen är slug, hon spelar ett högt spel.
Citera
2026-02-10, 09:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Se svaret jag gav till Melange. Och nej jag har inte missat splittring inom MAGA. Angående Fuentes så har vi antagligen olika åsikter om honom och den diskussion bör tas på annan tråd.
Ska det snackas judar konstant här, kan Fuentes likaväl presenteras som den antisemitiska neonazi och vit kristen nationalist som han är.
Han är nämligen upphovet till en mer offentligt Magakrasch när kritik mot Israel välter över mot antisemitism.
Varav det är en uppenbar reva inom partiet och det flödar av konspirationsteorier just nu via Epstein.
Candace badar i konspirationer som vanligt och Megyn springer som en kissnödig iller fram och tillbaka.
Faktum är att det är skarp oro internt att detta inte är bra inför midterms eller 2028.
Senast redigerad av develi 2026-02-10 kl. 09:10.
Citera
2026-02-10, 09:18
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Jag tror så här angående GM. Om hon vittnar och namnger alla f------ pedofiler, eller andra person som begått brott i denna härva (oavsett partifärg eller maktposition) och det leder till fällande domar så skulle kunna tänka mig ge henne fri lejd. 100 fällande domar mot en fri. Vad hon än väljer kommer hon leva under konstant dödshot. Vilket kanske är någon form av tröst för de offren.
Mjo, kanske. Det kan ju vara så att Trump vet precis vad hon kan säga efter mötet med henne, och vid ett väl valt tillfälle, i framtida förhör, låta henne sjunga ohämmat inför världen.

Det är nog så att det endast är statens skydd som hjälper henne. Eftersom det finns superkänsliga uppgifter i Epstein-dokumenten kan säkert Trump använda svepskäl och undanhålla material som skadar just honom. Därför misstänker jag också att han kan komma oskadd från denna affär. Medan eliten och det förakt som växer gentemot eliten blir det som lever vidare och förhoppningsvis sänker republikanerna.

Kort sagt, får hon inte skydd av Trump är hon totalkörd. Skulle hon offra 100 personer och står sen utan skydd har hon effektivt bränt alla broar och gjort sig ovän med hela världen, inte bara demokraterna.
Senast redigerad av Do1ores 2026-02-10 kl. 09:20.
Citera
2026-02-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska det snackas judar konstant här, kan Furtes likaväl presenteras som den antisemitiska neonazi och vit kristen nationalist som han är.
Han är nämligen upphovet till en mer offentligt Magakrasch när kritik mot Israel välter över mot antisemitism.
Varav det är en uppenbar reva inom partiet och det flödar av konspirationsteorier just nu via Epstein.
Candace badar i konspirationer som vanligt och Megyn springer som en kissnödig iller fram och tillbaka.
Faktum är att det är skarp oro internt att detta inte är bra inför midterms eller 2028.

Det var som sagt du som tog upp Fuentes och inte jag. Till skillnad, hoppas jag men kan ha fel, från många andra på FB är jag inte en anhängare av ZOG som ser E-filerna som ett bevis för det. Men det finns en del saker som jag är märkliga till exempel att Israel inte använder + tecknet utan ﬩ eftersom plustecknet påminner för mycket om korset och att vad jag förstått så är Bill och Ehud de sittande presidenter som E träffade flest gånger. Vilket får mig att fundera. Det betyder inte att alla judar i Israel och annorstädes är för kriminellt beteende eller pedofili men det finns starka kopplingar E-Israel-USA.
Citera
2026-02-10, 09:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Allt pekar på att det är Trump som är "Näsfadern". Han är nog även den minst religiösa person jag sett i hela mitt liv.
Det är ju din TDS som talar här och inte någon gedigen analys av det faktiska läget. Trump rörde sig i de kretsarna men det är inte sannolikt att han finansierade Epstein. Rothschild däremot gav Epstein bevisligen en kvarts miljard och säkert mer.
Citera
2026-02-10, 09:29
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ju din TDS som talar här och inte någon gedigen analys av det faktiska läget. Trump rörde sig i de kretsarna men det är inte sannolikt att han finansierade Epstein.
Nej, "Näsfadern" bedrev en pedofilring med Epstein och den behövde han sannolikt inte betala för helt själv, det kan mycket väl stämma.
Citera
2026-02-10, 09:32
Medlem
Citat:
Mjo, kanske. Det kan ju vara så att Trump vet precis vad hon kan säga efter mötet med henne, och vid ett väl valt tillfälle, i framtida förhör, låta henne sjunga ohämmat inför världen.

Det är nog så att det endast är statens skydd som hjälper henne. Eftersom det finns superkänsliga uppgifter i Epstein-dokumenten kan säkert Trump använda svepskäl och undanhålla material som skadar just honom. Därför misstänker jag också att han kan komma oskadd från denna affär. Medan eliten och det förakt som växer gentemot eliten blir det som lever vidare och förhoppningsvis sänker republikanerna.

Kort sagt, får hon inte skydd av Trump är hon totalkörd. Skulle hon offra 100 personer och står sen utan skydd har hon effektivt bränt alla broar och gjort sig ovän med hela världen, inte bara demokraterna.

Men även om hon får skydd av Trump och lever under skyddad identitet i någon bergsby i Asien kommer det finns många, både förövare och offer som kommer vilja döda henne. Så jag ser det som värt att hon pratar. Men du har rätt att hon kan bli kompromissad av Trump och utelämna honom i sitt eventuella vittnesmål.
Citera
2026-02-10, 09:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ska det snackas judar konstant här, kan Fuentes likaväl presenteras som den antisemitiska neonazi och vit kristen nationalist som han är.

Fuentes började ju beskydda Epstein direkt när dokumenten kom ut och han inte kunde hitta kopplingar till Israel längre. För att inte tala om "The Rogan Epstein Protection Program".
Citera
2026-02-10, 09:49
Medlem
Han var även i Mongoliet och hade kontakt med Mongoliets president angående Israel. Det talar mer om att han var djup kopplad med Israel och mossad
Citat:
Exakt. Han var överallt och samlade kontakter för att bli den som tex Bannon ville ha hjälp av för att etablera The Movement i Europa.
Han gjorde sig oumbärlig vilket var hans mål angående sin person. En geopolitisk knutpunkt.
Citera
2026-02-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fuentes började ju beskydda Epstein direkt när dokumenten kom ut och han inte kunde hitta kopplingar till Israel längre. För att inte tala om "The Rogan Epstein Protection Program".

Så du menar att Fuentes har bytt fot om Epsteins eventuella Israelkopplingar? Har du någon länk där han säger det?
Citera
2026-02-10, 09:56
Medlem
TotalWars avatar
Minst 6st namn på förmodade grova brottslingar (vissa med foton) har strukits från filerna:

https://youtu.be/CtjdQhTeIlM?si=sWB3bNlwln6_9QsA

Notera: Filerna är fortfarande censurerade, trots det hittade man sex namn på kort tid (2 timmar). Dessutom har vissa dokument plockats ner direkt från internet.

Slutsats: Nätverket är fortfarande aktivt. Vittnet är fortfarande i stor fara. Allmänheten fortfarande vilseledd. Snaran dras åt.

Not left against right, we against them
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in