Citat:
Ursprungligen postat av
Rostro
Jag tror så här angående GM. Om hon vittnar och namnger alla f------ pedofiler, eller andra person som begått brott i denna härva (oavsett partifärg eller maktposition) och det leder till fällande domar så skulle kunna tänka mig ge henne fri lejd. 100 fällande domar mot en fri. Vad hon än väljer kommer hon leva under konstant dödshot. Vilket kanske är någon form av tröst för de offren.
Mjo, kanske. Det kan ju vara så att Trump vet precis vad hon kan säga efter mötet med henne, och vid ett väl valt tillfälle, i framtida förhör, låta henne sjunga ohämmat inför världen.
Det är nog så att det endast är statens skydd som hjälper henne. Eftersom det finns superkänsliga uppgifter i Epstein-dokumenten kan säkert Trump använda svepskäl och undanhålla material som skadar just honom. Därför misstänker jag också att han kan komma oskadd från denna affär. Medan eliten och det förakt som växer gentemot eliten blir det som lever vidare och förhoppningsvis sänker republikanerna.
Kort sagt, får hon inte skydd av Trump är hon totalkörd. Skulle hon offra 100 personer och står sen utan skydd har hon effektivt bränt alla broar och gjort sig ovän med hela världen, inte bara demokraterna.