2026-02-09, 22:54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Vet inte om jag postar rätt nu men har ni sett denna sida?
https://jmail.world/

Nån som gjort så att epsteins alla mejl går att läsa som om man var inloggad på hans mailkonto, blir mycket enklare att läsa då tycker jag.
Citera
2026-02-09, 23:10
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Han ville vara i gräddan, bland professorer och intelligenta - men beskrivs som helt tom vid deras middagar. Kunde säga helt pucko saker enligt personer i den inre kretsen.

Lyssnaren... lät societskvinnor få vara i centrum. Framställde sig som jultomten själv.
Syns mkt väl via mailen.

Han fortsätter manipulera från graven, med samma aura av mystik som han ville ses när han levde.

Det är här nånstans jag gör en viss koppling till Jimmy Savile (undrar om dom två nånsin möttes?). I både polisförhören (eller om det var inför rättegången å att intervjuaren är typ åklagare eller förhörsledare åt åklagaren) och den längre intervjun med Steve Bannon så framstår Epstein i vissa stunder som nära på typ "barnslig" (ser VÄLDIGT osäker ut stundtals - verkar inte riktigt förstå allvaret i hela situationen - tycks ständigt växla mellan en "vuxen personlighet" till en mer "barnslig personlighet"). På en fråga från förhörsledaren så svarar han överraskande - "I WOULD actually like to tell you but... my laywer advices me not to via the X-th ammendment". På frågan från Bannon om han själv inte tycker det är lite märkligt att han med sådana stora ambitioner å rikedomar befinner sig i den typen av situation så svarar han märkligt nog kort typ - "yea, isn't that strange?" och följer INTE upp med någon typ av mer utförlig förklaring eller komplettering. Ang Savile så var han ju känd för sin lustiga/roliga och "careless style" och även hans förmåga att lätt skapa anknytning till egentligen vem som helst men speciellt folk i det övre skiktet av samhället. Johnny Rotten var ju en av dom som i princip pekade ut honom på ett tidigt stadium nån gång på 80-talet vill jag minnas (Rotten fick rejält mkt skit för det). Sen har vi som sagt en rad av folk som noterat något ytterst besynnerligt generellt med Epstein (Eric Weinstein bla - även Bill Gates fd fru mfl). Ser man även till video-materialet som släppts nu på sistone från Epstein-utredningen så visar Epstein upp mycket mer av sin barnsliga sida där han tex i ett klipp "på skoj" (?) jagar två yngre kvinnor i ett större kök (okänt vilka detta är eg eftersom dom censurerats samt vilken ålder men ganska så unga är dom utifrån rösterna). Vilken vuxen man i den åldern beter sig på det sättet kring typ 16-åringar som han sannolikt känner ytterst ytligt!?

Både Savile och Epstein fullständigt strödde ju pengar runt omkring sig - en hel del gånger till välgörande ändamål, forskning till vad som sannolikt var rena mutor eller personliga tjänster, hjälp med generösa lån till tex lägenhetsköp eller typ "tack för tipset häromdagen"... ända till prostitution och koppleri/människohandel då.

Jag måste här poängtera att detta är endast hur Jag som person ser på Epstein (och delvis då Savile). Men för den som vill fördjupa sig lite i denna vinkel så kan jag starkt rekommendera James Cantor - en amerikansk sexolog och psykolog som undervisar vid University of Toronto. Känd för sin forskning inom parafili, särskilt neurovetenskapliga studier av pedofiler. Fynden han med sitt team har gjort i pedofilers hjärnor borde vara "front line news" överallt (men har själv fan aldrig hört hans namn nämnas i något nyhetssammanhang i vanlig media). LÄTT att hitta intervjuer med honom ang detta på youtube tex!
Citera
2026-02-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Från DN:

https://www.dn.se/sverige/fbi-svenska-kvinnan-nyckelperson-i-epsteins-inre-krets/

Bosatt i London enligt annan källa:

https://www.newsminimalist.com/articles/fbi-identifies-swedish-woman-as-key-figure-in-jeffrey-epsteins-inner-circle-390ee934?utm_source=chat gpt.com

Skriver alltså brev till Epstein när han är häktad, ska alltid vara lojal och bor i England,

Stämmer bra med Cecilia Steen, som skickar det här mailet när Epstein är häktad:

https://jmail.world/thread/97d4a52d1df3948368770068262d2aab?view=person

Tydligen så verkar hon arbeta för JP Morgan i London idag:

https://www.thebanker.com/content/78182662-f178-443d-9ec9-208f9e4e3c8b?utm_source=chatgpt.com

Någon som vet något om Cecilia Steen ?
Ja, det är intressant och jag undersökte också om "Prinsessan L" och Cecilia Steen är samma person förut men kom inte till någon klar slutsats. Det låter dock verkligen som att det är det enligt citaten och namnet Cecilia Steen klingar ju svenskt även om hennes nationalitet inte är känd.

På bilden i DN är hon dock mörkhårig och enligt bilderna nedan så är hon blond, hon kan visserligen ha färgat håret eller så har de misstagit sig i bilderna: https://www.hindustantimes.com/world-news/us-news/who-is-cecilia-steen-jeffrey-epstein-emails-seen-in-jmail-archive-andrew-farkas-mention-always-carry -you-in-my-heart-101770344816424.html

Oavsett vilket så verkar det vara en riktigt sjuk individ som stöttar Epstein efter att alla pedofilanklagelser är kända sedan länge. Men många kvinnor friar ju till män som sitter i fängelse och sånt av någon konstig psykologisk anledning, och hon jobbar dessutom på en global investmentbank och på såna arbetsplatser är det en merit att vara en sociopat eftersom man headhuntas efter hur skrupelfri man är.

Någon måste väl ha information om det finns en Cecilia Steen från en förort i Göteborg som jobbar på JP Morgan?
Citera
2026-02-09, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det är här nånstans jag gör en viss koppling till Jimmy Savile (undrar om dom två nånsin möttes?). I både polisförhören (eller om det var inför rättegången å att intervjuaren är typ åklagare eller förhörsledare åt åklagaren) och den längre intervjun med Steve Bannon så framstår Epstein i vissa stunder som nära på typ "barnslig" (ser VÄLDIGT osäker ut stundtals - verkar inte riktigt förstå allvaret i hela situationen - tycks ständigt växla mellan en "vuxen personlighet" till en mer "barnslig personlighet"). På en fråga från förhörsledaren så svarar han överraskande - "I WOULD actually like to tell you but... my laywer advices me not to via the X-th ammendment". På frågan från Bannon om han själv inte tycker det är lite märkligt att han med sådana stora ambitioner å rikedomar befinner sig i den typen av situation så svarar han märkligt nog kort typ - "yea, isn't that strange?" och följer INTE upp med någon typ av mer utförlig förklaring eller komplettering. Ang Savile så var han ju känd för sin lustiga/roliga och "careless style" och även hans förmåga att lätt skapa anknytning till egentligen vem som helst men speciellt folk i det övre skiktet av samhället. Johnny Rotten var ju en av dom som i princip pekade ut honom på ett tidigt stadium nån gång på 80-talet vill jag minnas (Rotten fick rejält mkt skit för det). Sen har vi som sagt en rad av folk som noterat något ytterst besynnerligt generellt med Epstein (Eric Weinstein bla - även Bill Gates fd fru mfl). Ser man även till video-materialet som släppts nu på sistone från Epstein-utredningen så visar Epstein upp mycket mer av sin barnsliga sida där han tex i ett klipp "på skoj" (?) jagar två yngre kvinnor i ett större kök (okänt vilka detta är eg eftersom dom censurerats samt vilken ålder men ganska så unga är dom utifrån rösterna). Vilken vuxen man i den åldern beter sig på det sättet kring typ 16-åringar som han sannolikt känner ytterst ytligt!?

Både Savile och Epstein fullständigt strödde ju pengar runt omkring sig - en hel del gånger till välgörande ändamål, forskning till vad som sannolikt var rena mutor eller personliga tjänster, hjälp med generösa lån till tex lägenhetsköp eller typ "tack för tipset häromdagen"... ända till prostitution och koppleri/människohandel då.

Jag måste här poängtera att detta är endast hur Jag som person ser på Epstein (och delvis då Savile). Men för den som vill fördjupa sig lite i denna vinkel så kan jag starkt rekommendera James Cantor - en amerikansk sexolog och psykolog som undervisar vid University of Toronto. Känd för sin forskning inom parafili, särskilt neurovetenskapliga studier av pedofiler. Fynden han med sitt team har gjort i pedofilers hjärnor borde vara "front line news" överallt (men har själv fan aldrig hört hans namn nämnas i något nyhetssammanhang i vanlig media). LÄTT att hitta intervjuer med honom ang detta på youtube tex!
Vet vem du menar men har inte följt ämnet Jimmy Savile i fördjupning. Ska kolla vid tillfälle.
Ska även se vilken bok Epstein omnämndes som en intellektuell fejk. Att han försökte låta insatt när nåt ämne behandlades bland de sk intellektuella han bjudit in på middag.
Helt övertygad att Epstein hade en hel palett av störningar, men bedrägligheten härstammar till psykopatiska drag.
Han var egentligen asocial så han har inte de extrema narcissistiska dragen som Trump.
Ghislaine var den extroverta och bra att ha som komplement till hans egna tillkortakommanden.

Förutom hypersexualitet och för låg ålder på offren ang hans preferenser alltså.
Citera
2026-02-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ja, det är intressant och jag undersökte också om "Prinsessan L" och Cecilia Steen är samma person förut men kom inte till någon klar slutsats. Det låter dock verkligen som att det är det enligt citaten och namnet Cecilia Steen klingar ju svenskt även om hennes nationalitet inte är känd.

På bilden i DN är hon dock mörkhårig och enligt bilderna nedan så är hon blond, hon kan visserligen ha färgat håret eller så har de misstagit sig i bilderna: https://www.hindustantimes.com/world-news/us-news/who-is-cecilia-steen-jeffrey-epstein-emails-seen-in-jmail-archive-andrew-farkas-mention-always-carry -you-in-my-heart-101770344816424.html

Oavsett vilket så verkar det vara en riktigt sjuk individ som stöttar Epstein efter att alla pedofilanklagelser är kända sedan länge. Men många kvinnor friar ju till män som sitter i fängelse och sånt av någon konstig psykologisk anledning, och hon jobbar dessutom på en global investmentbank och på såna arbetsplatser är det en merit att vara en sociopat eftersom man headhuntas efter hur skrupelfri man är.

Någon måste väl ha information om det finns en Cecilia Steen från en förort i Göteborg som jobbar på JP Morgan?

Troligen samma:
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/officers/Pq3Jcr2k2Y0u2jGA7IvL6Z2GRk0/appointments

Cecilia Marianne Steen, född 73. Hade ett bolag i England vid namn H@PPYFEET LIMITED, ett kortlivat brittiskt bolag som bara existerade mellan juli och november 2015.
Info att hon är svensk medborgare, men hennes adress i London finns även angiven.
Citera
2026-02-10, 00:32
Avslutad
Ghislaine var ändå rätt fräsch i sin prime.

https://pbs.twimg.com/media/GvViTp4WMAA1YuQ?format=jpg&name=small
Citera
2026-02-10, 00:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Ghislaine var ändå rätt fräsch i sin prime.

https://pbs.twimg.com/media/GvViTp4WMAA1YuQ?format=jpg&name=small
Helt klart.

Är det för övrigt ingen som har reagerat på att den här väldigt rika mannen, köper chinos av märket Amazon Essentials? Eller seglarskor för 150 spänn?
Citera
2026-02-10, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Helt klart.

Är det för övrigt ingen som har reagerat på att den här väldigt rika mannen, köper chinos av märket Amazon Essentials? Eller seglarskor för 150 spänn?

Tror du glömde bifoga bilden, menar du "Big E" ? Jävlar måsta vara riktigt bra kvalité eller så är han snålare än min bankman.
Citera
2026-02-10, 01:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Tror du glömde bifoga bilden, menar du "Big E" ? Jävlar måsta vara riktigt bra kvalité eller så är han snålare än min bankman.
Jag hade inte tänkt bifoga någon bild.

Ja, det är ungefär dom två alternativen. För han har också köpt tre gongar för nästan 6K styck. Eller ja, en gång kostade nästan 400 USD istället för nästan 600. Samtidigt som har köpt Logitechs billigaste webcam, trepack av Hanes-tishor och 200-kronorsjeans. Jag måste säga att jag tycker att hans Amazon-shopping i sig är rätt intressant.

Bland annat har han köpt Bitcoin For Dummies, vilket antyder att han hade jack shit med skapandet av BTC att göra. Det i sin tur antyder ju att en del av sakerna som han påstår i sina mail är direkt tjuravföring. Notera att jag bara säger antyder.
Citera
2026-02-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bland annat har han köpt Bitcoin For Dummies, vilket antyder att han hade jack shit med skapandet av BTC att göra. Det i sin tur antyder ju att en del av sakerna som han påstår i sina mail är direkt tjuravföring. Notera att jag bara säger antyder.
Att Epstein inte skapade Bitcoin är en sak men det är tydligt att han insåg att det var något som kriminella i allmänhet och Ryssland i synnerhet kunde använda för att runda det finansiella systemet i väst... han gjorde det säkerligen själv också för att undvika att bli upptäckt.

I ett mejl omkring 2014 föreslår Epstein via mellanhänder till Putin att Ryssland skulle kunna ta ett språng förbi väst genom att skapa en ny form av global valuta, vilket antyder att det nuvarande finansiella systemet där den amerikanska dollarn dominerar skulle utmanas eller till och med ersättas helt. Det finns också dokument som visar att Epstein bad Thorbjørn Jagland att föra vidare till ryska ledare att Ryssland borde utveckla en mer avancerad version av Bitcoin eller en ny digital valuta, som ett sätt att förändra den globala ekonomiska maktbalansen.

Det här har ju varit väldigt viktiga argument för Kreml och alla Putintroll under de senaste åren också.
Citera
2026-02-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Troligen samma:
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/officers/Pq3Jcr2k2Y0u2jGA7IvL6Z2GRk0/appointments

Cecilia Marianne Steen, född 73. Hade ett bolag i England vid namn H@PPYFEET LIMITED, ett kortlivat brittiskt bolag som bara existerade mellan juli och november 2015.
Info att hon är svensk medborgare, men hennes adress i London finns även angiven.
Jag hittade henne här, det verkar som att hon är adopterad. Här pratar hon om att hon haft cancer också vilket stämmer överens med de hälsoproblem som hon nämnt i mejlen.

https://www.instagram.com/reel/C5nWB5-IdKv/

https://jmail.world/thread/3baa7ae6bb0ac50fefe4336f6706bc99?email=35f81a8ddf1 5a192784dfcaf2d12f471

https://jmail.world/api/attachments/a638290a80afb457bf1ee99282ce3bf4
Citera
2026-02-10, 02:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
(...) På frågan från Bannon om han själv inte tycker det är lite märkligt att han med sådana stora ambitioner å rikedomar befinner sig i den typen av situation så svarar han märkligt nog kort typ - "yea, isn't that strange?" och följer INTE upp med någon typ av mer utförlig förklaring eller komplettering. Ang Savile så var han ju känd för sin lustiga/roliga och "careless style" och även hans förmåga att lätt skapa anknytning till egentligen vem som helst men speciellt folk i det övre skiktet av samhället.
Jag tog ut ett parti som överensstämmer relativt bra med det du nämner som korta, konstiga svar utan substans, "careless style", connecta folk och säkert njuta av det hela via att se sig själv som förmer...

Epstein’s “best pal for decades” var Stuart Pivar, kemist och konstsamlare och som grundade New York Academy of Art ihop med Andy Warhol.
Om gubben har hjärnan i behåll borde nån passa på och intervjua honom, ser ut som han lever vid 96 års ålder.

Pivar sa att "Epstein routinely ignored his advice and took active pleasure in buying fakes."

Pivar beundrade honom i det att Epstein förde samman forskare vid sina middagar.
Att detta gjorde fantastiska saker för vetenskapen...

Även om "he himself didn’t know shit from Shinola about science.
He never knew nothing about anything.”

Epstein lät inte sin begränsade kunskap, eller brist på utbildning, hindra honom från att regelbundet samla några av de smartaste hjärnorna enligt Pivar.

Han avbröt ofta dessa möten på hög nivå med några av de konstigaste –och mest simpla – frågorna.
“Oh, what is gravity?” kunde Epstein fråga.

Hans middagsgäster blev förbryllade.
Men eftersom han var värd för festen så lyssnade de på honom och försökte ge [svar]. Han försökte, på något sätt, i sitt okunniga och vetenskapligt naiva tillstånd, att göra något vetenskapligt viktigt.

Kanske roade sig Epstein genom att håna akademiker – precis som han hånade konstvärlden genom att hänga upp fejkad konst i sitt hus.

Författaren skriver:
"But why were some of the academically praised minds so keen to gather with Epstein, only to be bombarded with questions asking to define gravity?
Why were they so willing to sign up to be mocked, and what did the smart set see in this unconversant college dropout that kept them coming back for more?"

Enligt Pivar var det "since he had money, they would listen. He would promise money to people and, of course, never come across, by the way. That’s what’s called a dangler."

En dangler är en som fördriver sin tid; som egentligen inte säger någonting, inte gör någonting, inte menar någonting.
Som mest hänger runt folk, söker uppmärksamhet.

Halper D (2020) A Convenient Death: The Mysterious Demise of Jeffrey Epstein.
Senast redigerad av develi 2026-02-10 kl. 02:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in