2026-02-09, 21:35
Medlem
Jag har nu tittat på videon.

Jag såg politiker ("parasiter") spela oförståendes.

Jag såg bootlickers filma Markus, med förhoppningen att de skulle få någon scoop (egentligen endast i syfte att visa sig värdiga att nästla sig in i partiet inför framtiden).

Jag såg Markus försöka få svar ur en hal ål ("politiker").

Jag fick givetvis inget bra svar.

Jag stödjer Markus 100%.
Citera
2026-02-09, 21:45
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Jag har nu tittat på videon.

Jag såg politiker ("parasiter") spela oförståendes.

Jag såg bootlickers filma Markus, med förhoppningen att de skulle få någon scoop (egentligen endast i syfte att visa sig värdiga att nästla sig in i partiet inför framtiden).

Jag såg Markus försöka få svar ur en hal ål ("politiker").

Jag fick givetvis inget bra svar.

Jag stödjer Markus 100%.

Det som är så farligt är ju att gammelmedia missleder och klipper om i videon så det ser ut som Markus är idioten. Många som inte läser annat en aftonhoran och tittar på SVT vet ju inte bättre.
Citera
2026-02-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Du förstår inte hur det fungerar. Och jag har inte tid att vara din mamma eller lärare, dessutom blir det OT. Kontakta någon i din sfär som vet hur det fungerar omkring kommuners pengar och budgetar, osv. Du kan även googla dig till mycket.

Det är du som inte fattar hur det fungerar. Så lägg ned ditt skitsnack. Kom inte med en massa nonsens och sen när man ber dig motivera med argument så är din skalle helt tom. Du gör bara bort dig så otroligt grovt.
Citera
2026-02-09, 21:47
Medlem
Kaptagons avatar
Det här är ren valtaktik. Alard vill ta sig in i riksdagen och använder därför medvetet det här beteendet. Mainstreammedia dras till sådana klipp som flugor till en komocka. På så sätt får Alard gratis exponering och som det heter all publicitet är god publicitet.
Citera
2026-02-09, 21:47
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Man kan väl tycka vad man vill om hans politik, men ett visst mått av professionalism tycker jag man kan förvänta sig av politiker.

"Professionalism" har vi provat, tycker du resultatet ser bra ut? Professionell kan man vara när huset inte både brinner och läcker in avlopsvatten.
Citera
2026-02-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Här handlar det om region & inte kommun. Regioner är skyldiga att lägga 2% av sina byggprojekt på konst.

Detta är naturligtvis vansinne.

Nej, det stämmer inte. Det är bara en dålig policy som man slippa om man vill. Det är alltså politikerna själva som beslutar precis hur mycket eller lite de vill lägga på konst.

Citat:
Nej, regioner måste inte enligt lag lägga just 2 % av byggkostnaderna på konst. Det finns inget lagstadgat krav på en specifik procentsats.
Däremot tillämpar många regioner och kommuner den så kallade enprocentsregeln (ofta kallad "procentregeln"), som innebär att en viss del av budgeten vid nybyggnation eller större ombyggnationer bör avsättas för konstnärlig gestaltning.
Här är detaljerna:
Enprocentregeln är en policy, inte en lag: Regeln innebär att 1 % av byggkostnaderna ska gå till konst. Den är en rekommendation som de flesta regioner följer, men det är upp till varje enskild region att besluta om den ska tillämpas och i vilken utsträckning.
Varierande procentsatser: Vissa regioner kan välja att lägga upp till två procent, medan andra kan ligga lägre eller helt frångå regeln i specifika projekt.
Region Stockholm: Region Stockholm är ett exempel på en aktör som arbetar med "procentregeln upp till två procent", vilket kan förklara varför 2 % nämns i vissa sammanhang.
Syfte: Syftet med regeln är att berika offentlig miljö och låta konst bidra till livskvalitet i sjukhus, skolor och andra publika miljöer.
Sammanfattningsvis: Det finns ingen lag som tvingar regioner att lägga 2 % på konst, men det är en vanlig ambition/riktlinje (ofta 1 %) i deras egna policys för offentlig konst.
Citera
2026-02-09, 21:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Det är du som inte fattar hur det fungerar. Så lägg ned ditt skitsnack. Kom inte med en massa nonsens och sen när man ber dig motivera med argument så är din skalle helt tom. Du gör bara bort dig så otroligt grovt.

Den som gör bort sig är du, som inte har de basala kunskaperna i ämnet. Och när någon inte vill skedmata dig för att du inte orkar googla kommer du med personangrepp. Trådens seriösa läsare kan nog göra sin egen bedömning, om vem som är tom i bollen. Tomte.
Citera
2026-02-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Här handlar det om region & inte kommun. Regioner är skyldiga att lägga 2% av sina byggprojekt på konst.

Detta är naturligtvis vansinne.

Det heter enprococentregeln, 1 procent vid ny,till och ombyggnad går till konst. Regioner och kommuner är inte skyldiga att följa detta men vissa gör det.
Citera
2026-02-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Den som gör bort sig är du, som inte har de basala kunskaperna i ämnet. Och när någon inte vill skedmata dig för att du inte orkar googla kommer du med personangrepp. Trådens seriösa läsare kan nog göra sin egen bedömning, om vem som är tom i bollen. Tomte.

Det är för helvete du som hävdar att Markus Allard inte kan ha en annorlunda budget än övriga politiker för att pengarna är "öronmärkta". Det är ren jävla bullshit. Du har inga belägg alls för vad du påstår.
Citera
2026-02-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Riksdagsvalet går inte att jämföra, där är folk mer genomtänkta och väldigt känsliga för att slösa bort sin röst. Allard kommer att bli mycket besviken på valdagen.

Han kommer nog inte in 2026. Men mycket kan hända till 2030 eller 2034. Det är inte omöjligt att de kan ha 12 % då.
Citera
2026-02-09, 22:00
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Det som är så farligt är ju att gammelmedia missleder och klipper om i videon så det ser ut som Markus är idioten. Många som inte läser annat en aftonhoran och tittar på SVT vet ju inte bättre.
Då är det bäst att informera mera, dela på fler forum. Skicka till vänner och familj.

Men jag kollade aftonblasket innan i tråden, förvånande nog hade de med ett inlägg från Allards X-konto.
Citera
2026-02-09, 22:06
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Hur fan är M vänster?
Inga gränser regnbågs-Ulf? https://x.com/PlainviewLegacy/status/1978160581686272188?t=zV0sQiQmMAfL21mpgkVAgw&s=19
Öppna era hjärtan-reinfeldt?
Nog sagt...? Ingen som helst skillnad på M och S i praktiken, små variationer för illusionen av val. de som jobbar sig upp i partiet är lydiga nickedockor som följer manus under globalist/bankregimen, och skiter fullständigt i Sverige.
Senast redigerad av Room531 2026-02-09 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in