2026-02-09, 18:04
Medlem
Hej.

Ser väldigt mkt om kollegor som går och kärat ner sig. Hade varit intressant och veta vilken typ av arbetsplatser och vad för folk som låter sig bli kär i en kollega. Jag tycker det är väldigt märkligt men alla är vi olika såklart. Men alltid lika intressant att följa hehe

Så har ni något smaskigt eller försöker ni förföra någon kollega just nu? Berätta gärna ☺️
Citera
2026-02-09, 18:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gripen1993
Har ni blivit kär i en kollega?

Ännu en sådan där tråd om om mig. Om just mig?! Känns jättekonstigt med såna här personliga frågor på ett forum som ska vara anonymt.

Men jag tar mig friheten att bredde ämnet lite. Jag kan då dela med mig att jag läste någon gång för 30 år sedan eller så att då var det ungefär vid var tredje förhållande där de hade träffats i jobbet. Hur denna siffra är idag vet jag inte.
Citera
2026-02-09, 18:21
Medlem
Du ser väldigt mycket kollegor som blir kära, och sen undrar du vilka arbetsplatser detta sker på?

En grundregel är, att man aldrig inleder en relation med någon som arbetar på samma arbetsplats. Den dagen det eventuellt tar slut innebär en katastrof.
Citera
2026-02-09, 18:22
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag blev väldigt kär i en tjej på mitt dåvarande jobb en gång. Tyvärr blev inte hon kär i mig. Var ett kontorsjobb.
Citera
2026-02-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ännu en sådan där tråd om om mig. Om just mig?! Känns jättekonstigt med såna här personliga frågor på ett forum som ska vara anonymt.

Men jag tar mig friheten att bredde ämnet lite. Jag kan då dela med mig att jag läste någon gång för 30 år sedan eller så att då var det ungefär vid var tredje förhållande där de hade träffats i jobbet. Hur denna siffra är idag vet jag inte.

Du har inte funderat på om du är psykotisk om du är så säker på att alla fb-trådar handlar om dig?
Eller har du bara borderline?

För att svara på topic, nej har dessvärre aldrig blivit kär i en kollega. Det hade kanske varit behändigt. Vad vet jag.
Men jag har varit med om att kärringarna ljugit ihop om att dom fått till det med mig.
Antar att min fb-dase är eftertraktad, fastän att ingen sett den.
Citera
2026-02-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Du har inte funderat på om du är psykotisk om du är så säker på att alla fb-trådar handlar om dig?

För att svara på topic, nej har dessvärre aldrig blivit kär i en kollega. Det hade kanske varit behändigt. Vad vet jag.
Men jag har varit med om att kärringarna ljugit ihop om att dom fått till det med mig.
Antar att min fb-dase är eftertraktad, fastän att ingen sett den.

haha
Citera
2026-02-09, 18:30
Medlem
Vitiss avatar
Det är naturligt och behändigt att bli kär i en kollega.
Man delar en stor del av sitt liv då man (vanligtvis) spenderar den största delen av sin vakna tid på jobbet.

Och jo.
Klart jag har.
Helt galet förälskad, och hoppade i galet fel tunna.
Som Gröna Lunds Enterprise ungefär.

Jag tänker med deltagande sympati på det vänstrande paret, kollegor, som hamnade på widescreen på en konsert.
Stackrarna.
Citera
2026-02-09, 18:39
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam

Jag har aldrig trott att alla trådar handlar om mig. Det är något du har hallucinerat tror jag. Men just denna tråd frågade om jag har blivit kär i en kollega. Om jag svara på bara 10 sådana trådar kan man med väldigt tror sannolikhet röja anonymiteten, varför jag är är mycket kritiskt till den sortens frågeställningar här på flashback. Därför försökte jag bredda ämnet lite, så att man faktiskt kan svara något.
Citera
2026-02-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Det är naturligt och behändigt att bli kär i en kollega.
Man delar en stor del av sitt liv då man (vanligtvis) spenderar den största delen av sin vakna tid på jobbet.

Och jo.
Klart jag har.
Helt galet förälskad, och hoppade i galet fel tunna.
Som Gröna Lunds Enterprise ungefär.

Jag tänker med deltagande sympati på det vänstrande paret, kollegor, som hamnade på widescreen på en konsert.
Stackrarna.

Ja, men blir det inte för mkt att både leva tsm efter jobbet och även på jobbet. Blir ju noll privatliv.

Ja den var nog jobbig haha
Citera
2026-02-09, 18:53
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nä, nytta å nöje är 2 saker som jag håller isär.
Citera
2026-02-09, 21:48
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du ser väldigt mycket kollegor som blir kära, och sen undrar du vilka arbetsplatser detta sker på?

En grundregel är, att man aldrig inleder en relation med någon som arbetar på samma arbetsplats. Den dagen det eventuellt tar slut innebär en katastrof.
Grundregel? För vem?
Vi träffades på jobbet och har redan varit ihop över 10-årsjubileum tillsammans.
Citera
2026-02-09, 21:56
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Grundregel? För vem?
Vi träffades på jobbet och har redan varit ihop över 10-årsjubileum tillsammans.

Säger samma sak. Har själv dock bara haft tillfälliga möten med kollegor men blivit kär ja, legat ja, flirtat ja. Flera gånger genom åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in