2026-02-09, 10:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror inte heller det. Georgis låga tyngdpunkt och bollbehandling ser otroligt fin ut men han gör ju väldigt få poäng, tyvärr
Att han inte gör mål är en sak, men det är ju för att han snarare är en som slickar kanten och kommer till inläggslägen snarare än avslut på mål.
Sedan är det inte Georgis fel att hans lagkamrater inte gör mål på alla (!) de inlägg som han serverar dem i highlights klippen som finns.

Jag är mer orolig för hur hans syn påverkar spelet till det negativa. Jag behöver bli mer övertygad om Georigs förträfflighet innan jag tror på det.
Citera
2026-02-09, 11:22
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Om det är argumentet kan man ju inte säga att något lag förutom Bajen och Mjällby vinner guld. De är 1 poäng ifrån tredjeplatsen är ett annat sätt att vinkla det på. Eller 11 poäng till åttondeplatsen.

Det säger mer om hur usla övriga lag var förra året förutom Mjällby & Bajen. Gbgs generellt låga spelnivå bör inte lett till en fjärdeplats en normal säsong.

Någon kanske vill slå vad att Gbg kommer utanför top-5? Vi kan väl fråga Trazke hur det gick senast någon slog vad med mig😎
Citera
2026-02-09, 11:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det säger mer om hur usla övriga lag var förra året förutom Mjällby & Bajen. Gbgs generellt låga spelnivå bör inte lett till en fjärdeplats en normal säsong.

Någon kanske vill slå vad att Gbg kommer utanför top-5? Vi kan väl fråga Trazke hur det gick senast någon slog vad med mig😎
Plats 4 på 20-talet:
2025 Göteborg 51p
2024 Djurgården 53p
2023 Djurgården 50p
2022 Kalmar 51p
2021 Elfsborg 55p
2020 Djurgården 48p

Poängmässigt ligger de ungefär där det fjärdeplacerade laget brukar ligga. Aiks 48 poäng är det högsta antalet poäng något lag tagit och hamnat på sjundeplats under samma period. Om något kan man argumentera för att det var svårare att ta placeringar på övre halvan i år än tidigare.

Att Mjällby var överlägsna diskvalificerar inte övriga serien från bra prestationer. Vi gör ju till exempel en riktigt bra säsong men är ändå aldrig ens nära guldet.
Citera
2026-02-09, 11:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Att han inte gör mål är en sak, men det är ju för att han snarare är en som slickar kanten och kommer till inläggslägen snarare än avslut på mål.
Sedan är det inte Georgis fel att hans lagkamrater inte gör mål på alla (!) de inlägg som han serverar dem i highlights klippen som finns.

Jag är mer orolig för hur hans syn påverkar spelet till det negativa. Jag behöver bli mer övertygad om Georigs förträfflighet innan jag tror på det.
På vajre snyggt inlägg i ett highlight-paket finns det 3 misslyckade dribblingar och ett misslyckat inlägg.
Citera
2026-02-09, 11:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror det är likartat, 40%. Efter att ha läst fotbollsthlms artikel och kollat highlights blir man ju väldigt sugen, kanske inte ge dem 40% men 15 miljoner + 15 procent. Han ser oförskämt bra ut.

Läste något om att hans insats 2025 var en överprestation i förhållande till underliggande siffror.

Tveksam till att lägga 20+ på honom.
Citera
2026-02-09, 12:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Läste något om att hans insats 2025 var en överprestation i förhållande till underliggande siffror.

Tveksam till att lägga 20+ på honom.
Fast så blir det för spelare som har bra distansskytte. Även Besara överpresterar i förhållande till siffrona som inte tar hänsyn till att Besara är en onormalt bra skytt. Han gör det år ut och år in...

Lind kan förvisso ändå överprestera, men är han den bra skytten vi tror han är så säger siffrorna ganska lite.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-09 kl. 12:19.
Citera
2026-02-09, 12:29
Medlem
skogsburkans avatar
Två bössor om inte annat (Besara + Lind) Skulle dom lyckas värva honom (Rosenberg förbjude) så blir dom helt klart favoriter i år. MFF har redan försökt och backade så känns långt bort. Som ni konstaterat så hittar man nog något liknande för hälften.
Citera
2026-02-09, 13:49
Medlem
skogsburkans avatar
Berishas rygg pallar inte konstgräs och lär lämna och IFK Gs målvakt är skadad. Som tur är finns Fredrich tillgänglig billigt. Huggsexa?!
Citera
2026-02-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Lind sitter ju på en Priske-VFK, ännu högre till och med tror jag. Väldigt osvenskt, men skulle väl teoretiskt kunna gå att köra samma variant med BP. En övergångssumma som täcker vad de betalade till Midtjylland och sen en VFK som gör att det blir en bra affär för BP och att de slipper för stor avbränning till danskarna?

Som jag förstått det har danskarna ett jättebra bonuspaket på Lind om han gör det bra. Alltså så pass att BP typ inte tjänar någonting alls första 15-20 miljonerna om han säljs vidare. Så du är nog rätt ute på att en hög vfk skulle kunna tilltala BP mer än något annat.

Men man kan också vända på det och säga att BP nog tjänar mest på att helt enkelt bara ha honom kvar, så länge han inte börjar bråka.
Citera
2026-02-09, 14:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Som jag förstått det har danskarna ett jättebra bonuspaket på Lind om han gör det bra. Alltså så pass att BP typ inte tjänar någonting alls första 15-20 miljonerna om han säljs vidare. Så du är nog rätt ute på att en hög vfk skulle kunna tilltala BP mer än något annat.

Men man kan också vända på det och säga att BP nog tjänar mest på att helt enkelt bara ha honom kvar, så länge han inte börjar bråka.
Muppigt att skriva in klausuler som motverkar att klubben vill sälja spelaren i fråga.
Citera
2026-02-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Muppigt att skriva in klausuler som motverkar att klubben vill sälja spelaren i fråga.

Jag tror det är så att BP redan eller framöver kommer behöva betala många miljoner mer än dom gjorde vid övergången oavsett i takt med att han spelar och gör mål. Men säljs han så aktiveras nog dessa paket direkt.
Citera
2026-02-09, 14:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tror det är så att BP redan eller framöver kommer behöva betala många miljoner mer än dom gjorde vid övergången oavsett i takt med att han spelar och gör mål. Men säljs han så aktiveras nog dessa paket direkt.
Du menar prestationsbaserade klausuler? Och att den berömda "vfk:n" sjunker i takt med att dom betalas ut isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in