2026-02-09, 14:04
Medlem
Riksreptilens avatar
Lite basfakta först. Född som Benito Antonio Martínez Ocasio 1994 i Puerto Rico.
Genombrott 2016-17 via SoundCloud.
Trap verkar vara "muterad" latin rap enligt denna rätt koncis artikeln
https://www.famemagazine.co.uk/how-bad-bunny-became-the-king-of-latin-trap/

Snart 10 miljoner visningar trots flera korta, reklamavbrotthttps://youtu.be/G6FuWd4wNd8?si=HBOU5L8l9zNrZ7GX

Just nu aktuell med att ha varit halvtidsunderhållning på Superbowl LX med bland det mest omfattande koreografi jag sett utanför Nordkorea.
Att han framförde allt på spanska uppskattades inte av alla konservativa.

Jag som bara har hör på ca 2-3 timmar sedan tidigare kunde inte avgöra om någon riktigt känd låt saknades så ni mer erfarna får föreslå några.

Tillägg: fans kallar sig Los Conejos /The Bunnies
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-02-09 kl. 14:08.
Citera
2026-02-09, 14:23
Medlem
trasig-axels avatar
Skapligt duktigt att välja att döda sin karriär vid super bowl... Ca 20% ansåg att framträdandet var bra.
Citera
2026-02-09, 14:23
Medlem
King of Latrine Crap.
Citera
2026-02-09, 14:32
Medlem
Så typiskt överhypad mediokritet. Det är som när en arrangör eller ordförande i en ideell förening ger sin 7–12-åriga dotter 'äran' att framträda på ett event som hen själv styr över – ingen vågar ifrågasätta nepotismen, applåderna är obligatoriska, och verklig talang får stå vid sidan. Bad Bunny på Superbowl känns precis likadant: pomp och show utan substans, en karriär som byggts på hype snarare än kvalitet.
Citera
2026-02-09, 14:44
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Så typiskt överhypad mediokritet. Det är som när en arrangör eller ordförande i en ideell förening ger sin 7–12-åriga dotter 'äran' att framträda på ett event som hen själv styr över – ingen vågar ifrågasätta nepotismen, applåderna är obligatoriska, och verklig talang får stå vid sidan. Bad Bunny på Superbowl känns precis likadant: pomp och show utan substans, en karriär som byggts på hype snarare än kvalitet.

Nu är det ju så att fanskapet är extremt populär så du ska nog inte se applåderna som något annat än att folket älskar skiten.

Själv hade jag gärna sett något annat. Hade gärna sett Public Enemy spela där.
Citera
2026-02-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu är det ju så att fanskapet är extremt populär så du ska nog inte se applåderna som något annat än att folket älskar skiten.

Håller med här, trots att jag sällan gör det med dig, Kalkryggar – trådnarkoman som få, men just nu spot on: Bad Bunny är bara hype och applåderna skvallrar om populistisk smak, inte kvalitet. Public Enemy på scen, tillsammans med band som exempelvis Megadeth, hade åtminstone haft substans.
Citera
2026-02-09, 15:12
Medlem
När man ser reportagen om detta event får man intrycket att såväl artist som arrangör valde detta bara för att vara emot trump och tjäna godhetspoäng i wokekretsarna.

Har jag uppfattat det fel?
Citera
2026-02-09, 15:19
Medlem
jesussugers avatar
Hört namnet men aldrig hört en låt
Efter att jag lyssnat på en låt så märkte jag att detta är för små barn ( bara namnet Bad Bunny säger ju allt)
Inte kollat på hans show och tänker inte göra det heller.
Han målgrupp är väl från 0-15, kan ju inte finnas vuxna som lyssnar på han? möjligtvis om dom har ett handikapp där deras mentalitet är runt 15
Citera
2026-02-09, 15:23
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Bland det sämsta jag sett i halvtid på SB.

Vem fan bryr sig om hans s k popularitet när den endast bärs av människor från barfotaländer på en gudsförgäten kontinent? Varför inte ha Indiens populäraste artist nästa gång? 1 miljard indier kan ju inte ha fel, garanterad succé.
Citera
2026-02-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
När man ser reportagen om detta event får man intrycket att såväl artist som arrangör valde detta bara för att vara emot trump och tjäna godhetspoäng i wokekretsarna.

Har jag uppfattat det fel?
Jo det får man nog säga. Bad Bunny är den absolut största artisten i USA just nu mätt med de flesta måttstockar.
Citera
2026-02-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Tycker du har fel BB är en av få artister som är så enormt populär hos så många men ändå leverar genuin musik.hans senaste skiva är grymt bra.desdutom så retade hans framträdande herr T .alltid nått.modigt val av NFL.
Citera
2026-02-09, 15:52
Medlem
Är inte så mkt för latinamerikansk musik men var en intressant show. Tror musiken gör sig bättre på dansgolvet däremot med lite fina damer att kolla på än i scen format. Lite som afro beats, det är helt okej på dansgolvet med fina damer men inget jag lyssnar på privat.
Puerto Rico tillhör ju USA så fint att de får lite Shine, konservativa får acceptera att USA har fler språk och kulturuttryck än den Engelska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in