2026-02-08, 16:14
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Tycker att det är rent olämpligt av J att bete sig som hon gör och tjatar om "pappa" V på teven när situationen ser ut som den gör. Inte ens V kallar sig själv som Cs pappa, skäms hon inte?

Förmodligen skäms hon inte utan gör det för att hon vet att den här sortens reaktioner kommer komma. Någonstans är det ju ni som reagerar så kraftigt på minsta lilla som händer som gör att J**n*tt* och N*cc* fortsätter vara aktuella.
Citera
2026-02-08, 16:15
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Jag skäms varje gång jag ser det. Jag är ändå överraskad med tanke på hennes bakgrund som socionom och kurator

Vad har hennes bakgrund som socionom och kurator med att hon kallar V*kt*r för pappa att göra?
Citera
2026-02-08, 16:35
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Förmodligen skäms hon inte utan gör det för att hon vet att den här sortens reaktioner kommer komma. Någonstans är det ju ni som reagerar så kraftigt på minsta lilla som händer som gör att J**n*tt* och N*cc* fortsätter vara aktuella.
Det är ju C jag tänker på. Varför öka på förvirringen ännu mer nu när A är på väg in i bilden?
Om det du säger skulle stämma så använder hon C för att göra sig mer aktuell, det borde en socionom förstå att man inte gör.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-02-08 kl. 16:39.
Citera
2026-02-08, 16:44
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det är ju C jag tänker på. Varför öka på förvirringen ännu mer nu när A är på väg in i bilden?
Om det du säger skulle stämma så använder hon C för att göra sig mer aktuell. Ja ännu mer pinsamt.

Hur menar du att detta kommer ”öka på förvirringen”? Ch**r* har väl kallat V*kt*r pappa i snart ett år, förväntar du dig att hon ska sluta kalla honom pappa så fort Andr**s kommer in i bilden? Blir ju mest förvirrande om alla omkring henne plötsligt slutar prata om honom som pappa. Vad man än tycker om att Ch**r* kallar V*kt*r för pappa får man utgå från vad som är bäst för henne härifrån, inte moralisera om hur det borde varit från första början.

Jag skulle själv inte använda mina barn för att hålla mig relevant men N*cc* har som influencer gjort det sedan graviditeten med Ch**r*, så varför det skulle vara något att uppröras över nu? Andr**s gör ju för övrigt exakt samma sak med sina kryptiska inlägg om sina ”framgångar”.
Citera
2026-02-08, 16:45
Medlem
Citat:
Vad har hennes bakgrund som socionom och kurator med att hon kallar V*kt*r för pappa att göra?

Jag tänker såhär, hon har jobbat många år med barn. Hon lär ha kunskap om barnpsykologi, skilsmässobarn, rätt till biologisk pappa etc. Jag anser att det är förvånande hur hon verkligen försöker trycka in pappa varje möjlighet till C istället för att det ska få komma naturligt. Även om hon gör detta för att få reaktioner så är det ett litet litet barn som "utnyttjas"
Citera
2026-02-08, 16:55
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Jag tänker såhär, hon har jobbat många år med barn. Hon lär ha kunskap om barnpsykologi, skilsmässobarn, rätt till biologisk pappa etc. Jag anser att det är förvånande hur hon verkligen försöker trycka in pappa varje möjlighet till C istället för att det ska få komma naturligt. Även om hon gör detta för att få reaktioner så är det ett litet litet barn som "utnyttjas"

Okej, skulle det kunna vara så att hon tack vare kunskaperna om barnpsykologi stöttar Ch**r* i relationen med en vuxen som funnits med i halva hennes liv, som hon själv kallar för pappa? N*cc* har sagt tidigare att ingen av dem tvingat Ch**r* att säga ”pappa” till honom utan att det kom naturligt för henne.

Tycker du alltså att det vore bättre att Ch**r* nu då blir fråntagen relationen hon har till V*kt*r? Att alla vuxna omkring dem ska börja arbeta för att hon inte tänker på V*kt*r som pappa? Det låter hjärtlöst, tycker jag.

Man vet ju att barn mår bäst av att ha många trygga relationer omkring sig och Andr**s relation med barnet försvåras inte av att hon har en god relation till V*kt*r.
Citera
2026-02-08, 17:07
Medlem
Citat:
Hur menar du att detta kommer ”öka på förvirringen”? Ch**r* har väl kallat V*kt*r pappa i snart ett år, förväntar du dig att hon ska sluta kalla honom pappa så fort Andr**s kommer in i bilden? Blir ju mest förvirrande om alla omkring henne plötsligt slutar prata om honom som pappa. Vad man än tycker om att Ch**r* kallar V*kt*r för pappa får man utgå från vad som är bäst för henne härifrån, inte moralisera om hur det borde varit från första början.

Jag skulle själv inte använda mina barn för att hålla mig relevant men N*cc* har som influencer gjort det sedan graviditeten med Ch**r*, så varför det skulle vara något att uppröras över nu? Andr**s gör ju för övrigt exakt samma sak med sina kryptiska inlägg om sina ”framgångar”.

Hur gammal var Chiara när Viktor kom in i bilden? Tycker nog det är oansvarigt om det är så att Nicci presenterat Viktor som ”pappa” men om det blev så ”organiskt” så får det väl vara okej. Skulle ju vara jävligt sjukt att ens försöka förklara för en 2-åring att den inte längre får kalla pappa för pappa för att det finns en annan (biologisk) pappa? Då tar man ju inte hänsyn till barnets känslor utan projicerar bara vuxnas åsikter…. 😢 Tycker inte barn hör hemma i sociala medier alls faktiskt…
Citera
2026-02-08, 17:24
Medlem
Det är väl bara det töntiga att hon ska skriva det på sina inlägg. Det är hennes sociala medier så hon borde väl skriva svärsonen istället om det nu ska vara någorlunda vettigt?
Citera
2026-02-08, 18:06
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Hur gammal var Chiara när Viktor kom in i bilden? Tycker nog det är oansvarigt om det är så att Nicci presenterat Viktor som ”pappa” men om det blev så ”organiskt” så får det väl vara okej. Skulle ju vara jävligt sjukt att ens försöka förklara för en 2-åring att den inte längre får kalla pappa för pappa för att det finns en annan (biologisk) pappa? Då tar man ju inte hänsyn till barnets känslor utan projicerar bara vuxnas åsikter…. 😢 Tycker inte barn hör hemma i sociala medier alls faktiskt…

Det var ett år sedan ungefär och N*cc* har själv sagt att det kom naturligt för att man ser pappor i barnböcker och liknande.

Här i tråden kan man dock inte ta in det utan det finns en enorm kränkthet över Ch**r* kallar V*kt*r för pappa från första början, som om V*kt*rs närvaro i Ch**r*s liv är någon form av övergrepp på Andr**s.

Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Det är väl bara det töntiga att hon ska skriva det på sina inlägg. Det är hennes sociala medier så hon borde väl skriva svärsonen istället om det nu ska vara någorlunda vettigt?

Så om hon citerar något Ch**r* säger, som till exempel ”heja pappa”, ska hon ändra det till ”heja svärson” då menar du?
Citera
2026-02-08, 18:27
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:

C har kallat honom för det för att N och J kallat honom det. Vilket barn som helst skulle göra likadant. De hade inte vart ihop speciellt länge då. Bara för att hon betedde sig illa då är det bara att fortsätta och alla ska hålla tyst? Det håller jag inte med om. Och om A beter sig illa kvittar ju i sammanhanget.

Nu när C ser V som sin pappa vore det bäst att fortsätta ha det så. Dvs att V ska vara pappa och ingen annan. Och trycka på det. Så ser nog J och N på saken.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-02-08 kl. 18:48.
Citera
2026-02-08, 18:44
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:

Så om hon citerar något Ch**r* säger, som till exempel ”heja pappa”, ska hon ändra det till ”heja svärson” då menar du?
Eller kalla honom vid hans namn?
Jag har haft en styvpappa nästan hela livet och jag har inga problem att säga hans namn. Barn måste inte säga mamma eller pappa.

Men min pappa ville prompt att jag skulle kalla hans fru mamma. Fy vad hemskt det var.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-02-08 kl. 18:46.
Citera
2026-02-08, 19:34
Medlem
Undrar vad hon egentligen menar…Kan det vara så att V har haft ett återfall och att hon är besviken på honom?

https://imgur.com/a/ZwEEJ9t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in