2026-02-08, 00:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Hon misstänks ha stulit föremål av patienter på Danderyds sjukhus – men också av sin egen pojkvän. Men endast fem brottsoffer har kunnat identifieras.

Genom att granska kvinnans försäljningshistorik kunde polisen matcha inlämnade föremål mot specifika polisanmälningar från patienter. Till exempel matchades en klocka med ett graverat namn direkt till en avliden patient.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/efter-ar-av-smyckesstolder-kvinnan-blev-pakommen-av-pojkvannen
Citera
2026-02-08, 01:13
Medlem
-GGs avatar
Fy fan så vidrigt och förslaget, att byta ut smycken i vissa fall.

Sjukhuset, som bara har ignorerat vad patienterna har berättat angående stölderna.
Vårdpersonal tror alltid att vad patienter säger måste bero på att de yrar eller är förvirrade, i stället för att ta det på allvar och undersöka. Därför kan svin som Samira härja i flera år ostört.

Lås in kärringen i 10 år.
Citera
2026-02-08, 02:13
Medlem
-GGs avatar
Jag har själv blivit bestulen på ett sjukhus.

När jag bröt ett finger så försvann mitt kontokort. Sjukhuset trodde att jag hade lämnat det hemma. Det hade jag inte. Sköterskan som stal det fick senare sparken på grund av fler stölder. Jag kollade henne i flera år efteråt på olika sidor på nätet.

Det fanns typ 200 kronor på det kontot, men jag upptäckte stölden fort och ringde banken direkt.
Citera
2026-02-08, 02:24
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Fy - så vidrigt och förslaget, att byta ut smycken i vissa fall. Sjukhuset, som bara har ignorerat vad patienterna har berättat angående stölderna. Vårdpersonal tror alltid att vad patienter säger måste bero på att de yrar eller är förvirrade, i stället för att ta det på allvar och undersöka. Därför kan svin som Samira härja i flera år ostört. Lås in kärringen i 10 år.
Precis, Danderyds ledning har inte agerat alls utan bara försökt vifta bort det. Borde vara 20-30 års fängelse. Ingen permission. Ingen 2/3 frigivning. + återbetalning. Jag gissar att hon kommer få i praktiken 2-3 år.

Vill tillägga att min gamla mor varit inlagd där ett par gånger, några dagar. Och jag själv var på akuten efter en cykelolycka 2023. De gjorde ett klanderfritt arbete och vi uppskattar dem väldigt mycket.

Att sjukhuset reagerat så lamt på larmen är alltså en rejäl besvikelse.

www.petterssonsblogg.se/2026/02/04/kvinna-atalad-for-grova-stolder-pa-danderyds-sjukhus-m-m
www.ratsit.se/19720608-Samira_Jennifer_Jelili_Stockholm/xDkwhcny_pa3K_ufcxS8RZZ-FqdvxsLbEFqGZqMuTuI
Citera
2026-02-08, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Precis, Danderyds ledning har inte agerat alls utan bara försökt vifta bort det. Borde vara 20-30 års fängelse. Ingen permission. Ingen 2/3 frigivning. + återbetalning. Jag gissar att hon kommer få i praktiken 2-3 år.

Vill tillägga att min gamla mor varit inlagd där ett par gånger, några dagar. Och jag själv var på akuten efter en cykelolycka 2023. De gjorde ett klanderfritt arbete och vi uppskattar dem väldigt mycket.

Att sjukhuset reagerat så lamt på larmen är alltså en rejäl besvikelse.

www.petterssonsblogg.se/2026/02/04/kvinna-atalad-for-grova-stolder-pa-danderyds-sjukhus-m-m
www.ratsit.se/19720608-Samira_Jennifer_Jelili_Stockholm/xDkwhcny_pa3K_ufcxS8RZZ-FqdvxsLbEFqGZqMuTuI
Ja de är bra ända till man behöver ifrågasätta något då blir man ignorerad. Ni hade tur med läkare som skrev rätt i era journaler.
Citera
2026-02-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
På de ansiktsmaskade fotona i nyheterna ser man tydligt att personen har ” invandrarhår”. Ver ni vilken nationalitet? Kärringen skyller på spelskulder-ja men så synd om henne då (inte!!!). Hoppas hon blir insydd länge, helst skulle hon förlora medborgarskapet ickps och sparkas ut från landet!

Var ska man våga lämna smycken numer? Hemma-tja om man har ett bra gömställe och ingen hemtjänst. Bankfacken stängs ju nu. Men uppenbart aldrig ha med smycken när man hamnar på sjukhus, då ser man dem tydligen aldrig mer pga långfingrig personal.
Problemet är ju att om man åker in akut så tänker man inte på att man har den där ringen eller klockan/hals/armband på sig som man alltid har för det sitter ju alltid där.
När jag röntgade mig så fick jag ett låsbart bås där jag skulle klä om i båset fanns en liten låda uppskruvad på väggen som också var låsbar där man skulle låsa in värdesakerna. På avdelningen däremot fanns bara klädskåpet ingen låsbar låda för värdesakerna, varför? Nyckeln till skåpet hade dessutom en stor djävla leksak som nyckelring så den var omöjlig att ta med så man fick lämna den till sköterskorna när man var borta. En gång när jag var borta hade de bestämt att jag skulle byta sal, så de hade helt enkelt tömt mitt skåp och flyttat allt till andra salen djävligt irriterande speciellt när jag fick börja fråga var min mobil var någonstans,undra på att saker kan försvinna, behöver ju inte ens vara med flit något kan ha glidit ur en ficka exempelvis och så har någon annan hittat den.
Citera
2026-02-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
https://samnytt.se/underskoterskan-samira-stal-fran-svart-sjuka-och-doende-patienter

Tack för länken!
Vilken jävla svinskit till ynklig människa! Är det dessa som Reinfeld menade med ” tack för att ni valde Sverige”?
Men det blir väl bara som högst något år i fängelse, om ens det, sedan kan hon komma ut och härja vilt inom hemtjänst och äldrevård för de är så desperata att de tar vad som helst. Och så börjar allt om från början…
Citera
2026-02-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
The usual suspect alltså. Otippat.

The usual suspect är en man så där har du fel. Det är nästan alltid män och vidriga män som begår brott och utsätter andra för lidande.

Citat:
På de ansiktsmaskade fotona i nyheterna ser man tydligt att personen har ” invandrarhår”. Ver ni vilken nationalitet? Kärringen skyller på spelskulder-ja men så synd om henne då (inte!!!). Hoppas hon blir insydd länge, helst skulle hon förlora medborgarskapet ickps och sparkas ut från landet!

Var ska man våga lämna smycken numer? Hemma-tja om man har ett bra gömställe och ingen hemtjänst. Bankfacken stängs ju nu. Men uppenbart aldrig ha med smycken när man hamnar på sjukhus, då ser man dem tydligen aldrig mer pga långfingrig personal.

Hur ser invandrarhår ut?
Och vad har det med saken att göra?
Jag ska se om mitt blonda invandrarhår kan få mig att begå brott mot äldre och utsatta 🤦‍♀️

Citat:
Tack för länken!
Vilken jävla svinskit till ynklig människa! Är det dessa som Reinfeld menade med ” tack för att ni valde Sverige”?
Men det blir väl bara som högst något år i fängelse, om ens det, sedan kan hon komma ut och härja vilt inom hemtjänst och äldrevård för de är så desperata att de tar vad som helst. Och så börjar allt om från början…

Du har så rätt. Det var människor med spelmissbruk och ingen moral som Reinfeldt menade. Är du helt dum eller kan du tänka?
Citera
2026-02-08, 12:28
Medlem
Innan jag såg någon blev gripen så tänkte jag - spelmissbruk!

Så jävla tragiskt med detta och jag tänker inte försvara kvinnan, dock är det sjukt med denna jävla spelreklam och jag har börjat förstå omfattningen av hur omfattande den är och därmed även spelmissbruk, synnerligen bland kvinnor.

Vet inte hur många trådar det är som man läst, bankmannen i kalmar, vården i Östersund, Karateklubb i Umeå, partimedlemmar som förkringrat kassan i M och VP.
Senast redigerad av Arcabo 2026-02-08 kl. 12:35.
Citera
2026-02-08, 18:17
Medlem
SVT1 nyheter idag 18:10
Kvinna gripen för stölder på Danderyds sjukhus
Spelmissbruk och bara under 2025 har kvinnan spelat bort över 2miljoner kronor

Polisen fick tips genom pojkvännen då kvinnan även stal av just pojkvännen

Beslag hemma hittades massor av smycken

Länk svt nyheter 18:10 lokala
Ca 04:10 in i sändningen
https://www.svtplay.se/lokala-nyheter-stockholm

Kvinnan vad jag såg har mörkt hår delvis mörkare hud likt Spanien typ

Iaf Gripen
Senast redigerad av Snakepliskensthlm 2026-02-08 kl. 18:24.
Citera
2026-02-08, 19:29
Medlem
spoilers avatar
"Kvinnan hade mängder av smycken i sitt hem när polisen gjorde husrannsakan. Utredningen visade senare att hon dragit in över en miljon kronor genom att sälja smycken och klockor till guldhandlare och pantbanker i flera år. Hon misstänks ha stulit föremål av patienter på Danderyds sjukhus – men också av sin egen pojkvän. Men endast fem brottsoffer har kunnat identifieras."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/efter-ar-av-smyckesstolder-kvinnan-blev-pakommen-av-pojkvannen
Citera
2026-02-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
The usual suspect är en man så där har du fel. Det är nästan alltid män och vidriga män som begår brott och utsätter andra för lidande.

Hur ser invandrarhår ut?
Och vad har det med saken att göra?
Jag ska se om mitt blonda invandrarhår kan få mig att begå brott mot äldre och utsatta 🤦‍♀️

Du har så rätt. Det var människor med spelmissbruk och ingen moral som Reinfeldt menade. Är du helt dum eller kan du tänka?

Hm, uppenbarligen har du svårt med läsförståelse…😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in