Citat:
Ursprungligen postat av
Kronvraket
På de ansiktsmaskade fotona i nyheterna ser man tydligt att personen har ” invandrarhår”. Ver ni vilken nationalitet? Kärringen skyller på spelskulder-ja men så synd om henne då (inte!!!). Hoppas hon blir insydd länge, helst skulle hon förlora medborgarskapet ickps och sparkas ut från landet!
Var ska man våga lämna smycken numer? Hemma-tja om man har ett bra gömställe och ingen hemtjänst. Bankfacken stängs ju nu. Men uppenbart aldrig ha med smycken när man hamnar på sjukhus, då ser man dem tydligen aldrig mer pga långfingrig personal.
Problemet är ju att om man åker in akut så tänker man inte på att man har den där ringen eller klockan/hals/armband på sig som man alltid har för det sitter ju alltid där.
När jag röntgade mig så fick jag ett låsbart bås där jag skulle klä om i båset fanns en liten låda uppskruvad på väggen som också var låsbar där man skulle låsa in värdesakerna. På avdelningen däremot fanns bara klädskåpet ingen låsbar låda för värdesakerna, varför? Nyckeln till skåpet hade dessutom en stor djävla leksak som nyckelring så den var omöjlig att ta med så man fick lämna den till sköterskorna när man var borta. En gång när jag var borta hade de bestämt att jag skulle byta sal, så de hade helt enkelt tömt mitt skåp och flyttat allt till andra salen djävligt irriterande speciellt när jag fick börja fråga var min mobil var någonstans,undra på att saker kan försvinna, behöver ju inte ens vara med flit något kan ha glidit ur en ficka exempelvis och så har någon annan hittat den.