2026-02-08, 03:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Spåren är för mig tydliga. Han gick från finans > tech > regering. Men att förklara skyddet av galningen Epstein, enbart genom mutor och donationer till beslutsfattare i Washington, är nog att se för snävt på härvan.
Vägen in i finanserna som nobody är en grifters och folk tycks tappa allt vett i hans närhet.

Wexner gav Epstein omfattande befogenheter över hans ekonomi, filantropi och privatliv som hans personliga kapitalförvaltare.
Epstein erhöll 7-våningslägenheten i New York, ett privatflygplan och en lyxegendom i Ohio och blev enormt rik.
Omgivningen häpnade hur han kunde ge Epstein i stort sett fri access. Han lyssnade inte på nån och kapade mångåriga vänner som ifrågasatte.

Les Wexner, fd ägare av Victoria's Secret (nettoförmögenhet: 8,9 miljarder dollar), var ansvarig för över 200 miljoner dollar – den största delen – som Forbes då har uppskattat.

Wexner beter sig som om han plötsligt fått en son.
Epstein är extremt manipulativ, vilket i sig är intressant.
Han är som en magnet, drar till sig folk och spinner sen i sin tur på att ha just detta kontaktnät.
...och hela hans persona attraherar folk. Kvinnor som män.

Epstein tycks ha ägnat hela sitt liv åt i huvudsak två spår.
▪️Finansiella tjänster åt rikt folk, investeringar.
Eller investeringsförvaltare, expertis skatteflykt, laglig väg - och bedragare.

▪️Perversa böjelser med minderåriga.

Hans miljarder gav en tredje effekt:
Han fick access till de rum han önskade vara i och
Ghislaine, sprudlande utåtriktad, öppnade många dörrar till societeten, han själv beskrivs som socialt defekt.
....och hon blev likaväl spindeln i nätet att mätta hans perversa hypersexualitet.

Inte förvånad att Trump ville dödförklara honom en gång till, hahaha!
Epstein är som en osalig ande som hemsöker folk.
Citera
2026-02-08, 04:37
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Hmm... Epstein tog en smygbild på en middag med Musk, Zuckerberg m.fl. och skickade till sig själv. Tänkt som utpressningsmaterial? Han var redan dömd sexualförbrytare då, med en 14-åring som offer.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA01205692.pdf
Tiden rusar. Man tappar lätt bort Zuckerbergs systematiska syndande. Vid den här tiden var t.ex. Cambridge Analytica i full sving och storskaliga experimentet "emotional contagion" där han medvetet skruvade på användarnas Facebookflöden för att påverka deras psykologiska tillstånd hade slutförts framgångsrikt, och det vill jag minnas blåste över ganska fort. Att han satt bredvid Epstein förvånar mig knappast. Han fick väl handfasta tips om hur man driver en egen ring på Hawaii?

Intressant också att Musk dyker upp allt oftare. Zuckerberg, Thiel, Musk, Brin, Gates, Hoffman, representerar allihop techjättar som har kört med EU i över ett decennium nu. Skrämmande. Visste man inte bättre skulle man kunna tro att våra politiker tjänade ett enda syfte: att behaga dem och den absoluta eliten.
Citat:
On 7/21/16, a few hours before Peter Thiel spoke at the RNC, Jeffrey Epstein emailed to say: “good luck tonight. great job.” Thiel wrote back: “Thanks!”

“Great job” is important phrasing. Thiel, Epstein & Russian proxies were meeting for two years before this.

Thiel’s speech has a lot more context now.

https://x.com/jimstewartson/status/2020268058036826365
Citera
2026-02-08, 06:55
Medlem
Do1oress avatar
Ytterligare en tråd från X som tål att begrundas. Det är väl ingen högoddsare direkt att Bannon förekommer, eller att han förmodligen blir avrättad efter Trumps presidentskap.
Citat:
In November 2018, Jeffrey Epstein told Steve Bannon that they should start working on his future career as a media figure for "protection." He began hosting War Room on Real America's Voice the next year. The FBI tried to hide that this was Epstein but failed. The text messages between Steve Bannon and a redacted friend are the same as text messages from Jeffrey Epstein in another file. The second file is text messages between Epstein and multiple redacted contacts.

In the Bannon text messages where Epstein is redacted, we learn that Epstein thought MBS would be taken down for the Khashoggi murder, that Bannon wanted to introduce Epstein to Overstock CEO and Powell/Flynn friend Patrick Byrne, and that Byrne claims to work for the CIA. Patrick Byrne, ex-boyfriend of Russian spy Maria Butina, met Trump two years later in December 2020. He was at the White House meeting where Sidney Powell asked for top secret security clearance and Michael Flynn encouraged Trump to declare martial law.

https://x.com/TrumpFile/status/2020296516997689660
Citera
2026-02-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kodord för att ha "deltagit i ritualerna" om att "de offrat folk och kidnappat, våldtagit och lemlästat barn ".

Nåt speciellt ord som pekar dit?

Nu senaste är det jerky. Jag säger inte att det betyder att de äter barn etc. Kan lika gärna handla om prostituerade. Ex på dialog mellan E och Steve Hansson

S: Vi pratade om detta på ranchen
E (skickat till 3:e part, censurerade): S behöver 6-8oz portioner av jerky. Jag gav honom allt jag hade cirka 2pounds och det räckte endast halva förmodade tiden. Jag tyckte att det var viktigare att du fick det jag hade. Jag ska försöka göra en sats innan jag åker till ön. S för en del och resten går till dig.

Vad vet jag....
Citera
2026-02-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
DOJ’s Epstein Files Release Reveals Deep Corruption | Guest: Rep. Thomas Massie | Ep 371

Sen. Massie diskuterar arbetet med att få Epstein-filerna släppta. Spännande lyssning.

Tack för delningen! Massie och Khanna är de enda som kommer att komma ur detta skithål med äran i behåll.
Citera
2026-02-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Ytterligare en tråd från X som tål att begrundas. Det är väl ingen högoddsare direkt att Bannon förekommer, eller att han förmodligen blir avrättad efter Trumps presidentskap.

Bra delning om Bannon. Han om någon borde åtminstone satt i isoleringscell.
Citera
2026-02-08, 09:15
Medlem
Såg ett dokument där de hade beställt 1200 liter svavelsyra till ön 2018-06-12. Vad kan det användas till? Någon som har kunskaper och kan förklara? Jag säger inte att det användes till att lösa upp kroppar.
Citera
2026-02-08, 09:33
Medlem
Kanske har nån redan nämnt detta. Men det slog mig att Epstein har ju uppenbarligen haft ett enormt nätverk av unga tjejer/modeller, ofta europeiska. Kan anledningen att Trump inte släpper allt, förutom att han själv säkert festat med Epstein och dessa tjejer, vara att Melania var en av dessa unga modelltjejer runt Epstein?
Citera
2026-02-08, 10:48
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Nu senaste är det jerky. Jag säger inte att det betyder att de äter barn etc. Kan lika gärna handla om prostituerade. Ex på dialog mellan E och Steve Hansson

S: Vi pratade om detta på ranchen
E (skickat till 3:e part, censurerade): S behöver 6-8oz portioner av jerky. Jag gav honom allt jag hade cirka 2pounds och det räckte endast halva förmodade tiden. Jag tyckte att det var viktigare att du fick det jag hade. Jag ska försöka göra en sats innan jag åker till ön. S för en del och resten går till dig.

Vad vet jag....

Finns uppgifter om mord på Zorroranchen

https://youtu.be/w0YBhZUwmg4?si=4he7MMjiN9Kfvcpg
Citera
2026-02-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Finns uppgifter om mord på Zorroranchen

https://youtu.be/w0YBhZUwmg4?si=4he7MMjiN9Kfvcpg

Jag har sett dokumentet cirkulera i andra kanaler. Mycket svårt att bedöma trovärdighet. Däremot kan jag lägga till att det generellt sätt pratas mycket lite om Ranchen i NM. Länk gärna om du hittar något mer från E-ranchen.
Citera
2026-02-08, 11:22
Avstängd
Roll-Call of Famous People in the Epstein Universe:

Bra fotokavalkad, med korta uppgifter om vilka slags förbindelser man finner i materialet. Det ska genast sägas att det inte finns några belägg för att alla dessa personer var inblandade i några sexuella aktiviteter, men det är en god sammanställning:

https://www.youtube.com/watch?v=xjCk_d192s4
'
Sist kommer, som sig bör, en rad av de mest kända Epstein survivors.
Citera
2026-02-08, 11:23
Medlem
Do1oress avatar
Tung observation från Jeremy Scahill här:
Citat:
"There are some really satanic sounding messages in these Epstein files, and if you just take verbatim what's said and put it out there, it's jaw-dropping. [...] In some cases you understand these people on a public level, on a policy level – they're horrible degenerates. They believe in genocidal warfare. They believe that they can murder anyone they want across the planet. So the idea that Bill Clinton is a morally compromised person or Donald Trump is a morally compromised person, that's a given because we see it out in public anyway. So there's a consistency between their private immorality and their public immorality and war crimes."

https://www.youtube.com/watch?v=yDdP9ednX3I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in