2026-02-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det är en flashbacksanning att Silas Nwankwo är en åldersfuskare. Gissar att det är mannen du syftar på.

Mycket möjligt att det är den spelaren.

Vet inte om det är nån FB sanning, har för mig att det var en del nyhetsrapportering osv angående detta så tänkte att det kanske var Manneh IOM att han verkar vara osäljbar.

Jajja är kanske nåt hjärtfel eller nåt, tråkigt för spelaren isf.
Citera
2026-02-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Diffen jagar anfallare/ytter med x-faktor.

Kan bli riktigt giftiga i år.
Skriker ju Asoro, tyvärr.
Citera
2026-02-07, 17:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Diffen jagar anfallare/ytter med x-faktor.

Kan bli riktigt giftiga i år.

Kommer man ihåg när man hörde för ett år sedan. Blev en Sawo.
Citera
2026-02-07, 21:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kommer man ihåg när man hörde för ett år sedan. Blev en Sawo.
Ja, mycket hänger på de förväntade 1-2 toppspelarna Dif plockar in den här säsongen. Får de bra träff där är de garanterat med i toppen. Just nu tror jag det saknas lite spets för att på allvar utmana om topp 3.

I nuläget är det nog Mjällby, Malmö, IFK Göteborg och Bajen jag ser som största utmanarna om guldet. Dif, Gais och Häcken kan få det att stämma med rätt rekryteringar innan Allsvenskan sätter igång men ser just nu lite svagare ut av olika anledningar.
Citera
2026-02-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ja, mycket hänger på de förväntade 1-2 toppspelarna Dif plockar in den här säsongen. Får de bra träff där är de garanterat med i toppen. Just nu tror jag det saknas lite spets för att på allvar utmana om topp 3.

I nuläget är det nog Mjällby, Malmö, IFK Göteborg och Bajen jag ser som största utmanarna om guldet. Dif, Gais och Häcken kan få det att stämma med rätt rekryteringar innan Allsvenskan sätter igång men ser just nu lite svagare ut av olika anledningar.
Verkar vara många som tror på Göteborg i år om man läser runt på olika ställen. Jag förstår inte det. Har de gjort en massa lysande värvningar som jag missat? Jag var inte alls imponerad av deras spel förra året. Det enda som var bättre var resultatet i matcherna men fotbollen såg inte bättre ut än när de var indragna i kampen för att undvika nedflyttning.
Citera
2026-02-08, 08:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Verkar vara många som tror på Göteborg i år om man läser runt på olika ställen. Jag förstår inte det. Har de gjort en massa lysande värvningar som jag missat? Jag var inte alls imponerad av deras spel förra året. Det enda som var bättre var resultatet i matcherna men fotbollen såg inte bättre ut än när de var indragna i kampen för att undvika nedflyttning.
Ottosson verkar väl vara en förstärkning mot den talanglöse islänningen? Sen stavas det kontinuitet. Det är oerhört viktigt och Göteborg har i princip samma lag som ifjol och samma tränare. Jag tror de kommer ta ytterligare kliv i år och blir farliga.
Citera
2026-02-08, 10:43
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Jag får instämma här, ser inte alls samma potential i Gbg som många andra verkar se. Lätt att bli blind av tabellplaceringen förra säsongen när de kom fyra. Man ska komma ihåg att det bara var 3p ned till en sjundeplats. Visst, de har kontinuitet inför i år men spelet såg inte alls bra ut i väldigt många matcher. Jag blir ärligt talat förvånad om de ens kommer top 5 i år.
Citera
2026-02-08, 12:28
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag får instämma här, ser inte alls samma potential i Gbg som många andra verkar se. Lätt att bli blind av tabellplaceringen förra säsongen när de kom fyra. Man ska komma ihåg att det bara var 3p ned till en sjundeplats.Visst, de har kontinuitet inför i år men spelet såg inte alls bra ut i väldigt många matcher. Jag blir ärligt talat förvånad om de ens kommer top 5 i år.
Om det är argumentet kan man ju inte säga att något lag förutom Bajen och Mjällby vinner guld. De är 1 poäng ifrån tredjeplatsen är ett annat sätt att vinkla det på. Eller 11 poäng till åttondeplatsen.
Citera
2026-02-08, 14:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Bajen spänner musklerna.

Citat:
AVSLÖJAR: Hammarby undersöker möjligheterna att värva BP:s Victor Lind

MARBELLA. Hammarby är ute efter en ytter att ersätta Adrian Lahdo med.
Enligt Sportbladets uppgifter undersöker nu Bajen möjligheterna att värva Victor Lind från BP.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/JOx1QR/avslojar-hammarby-undersoker-mojligheterna-att-varva-bp-s-victor-lind
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-08 kl. 14:03.
Citera
2026-02-08, 14:05
Medlem
Om man glömmer tabellen och gör bedömningen utifrån fotbollen så var det Mjällby, Hammarby och DIF (efter sommaren) som imponerade på mig. GAIS gjorde det riktigt bra med sin brunkarfotboll och även Sirius borde nämnas som ett av de bättre lagen. Häcken var bra i cupen och i Europa. Malmö sporadiskt lysande som vanligt.

Vinnaren 2026 bör komma från ett av dom lagen, för resten av lagen var inte mycket att hänga i granen.
Citera
2026-02-08, 14:12
Medlem
skogsburkans avatar
Faraj klar för HBK gratis. Dom där miljonerna egyptiska klubben är skyldig AIK lär dröja om dom ens någonsin kommer betalas ut.
Citera
2026-02-08, 14:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Faraj klar för HBK gratis. Dom där miljonerna egyptiska klubben är skyldig AIK lär dröja om dom ens någonsin kommer betalas ut.
De är även skyldiga Faraj och ett helt gäng klubbar och spelare pengar. Lär inte vara något att räkna med att det kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in