2026-02-07, 20:18
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Pengar till pedofilerna, alltså. Långt ifrån alla här på FB är missnöjda över det, kan tänka.

Att ge pengar till kriminella och pedofiler... låter inte så smart...
Citera
2026-02-07, 20:21
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Du kritiserar med emfas den enda drivkraft i svenska samhället så gör något åt gubbar om vill ligga pre-pubertalt. Nuff said.

Polisen existerar inte helt plötsligt?
Citera
2026-02-07, 20:22
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
På vilket sätt är jag FÖR pedofiler? Jag är emot pedofiler, och jag är emot brottslingar.

Dumpen har förstört flera utredningar mot pedofiler.

SD. Så Dumma.

Ja, jag skäms att jag en gång i tiden har röstat på dem. Lågutbildade apor
Citera
2026-02-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Dumpen har kostat polisen ansenligt med resurser då de har fått mycket svårare arbete med sina undersökningar då de har gjort de möjligt skyldiga medvetna om att de är under luppen, samma som de har försvårat för åklagare med insamlingen av bevis, etc. Om de hade varit mer ordentliga med att informera polis etc INNAN de gjorde TV av undersökningen hade det troligen inte varit så jobbigt att få faktisk rättvisa skipad.

Det är cirka 700 män som har åkt dit på Dumpen. Hur många hade blivit tagna med polisens konventionella arbete? Ett dussin? I många fall är det värre att hamna på Dumpen än att anonymt sitta ett halvår i fängelse.

Många har tagit sitt liv, vilket är cyniskt och brutalt.

Detta arbete borde inte göras av Dumpen utan av poliser, som hade kunnat spärra in många fler farliga män om de hade fått det verktyget. Det är definitivt förtal i sin nuvarande form och leder till självmord.
Citera
2026-02-07, 20:25
Medlem
Åkesson godhetsknarkar
Citera
2026-02-07, 20:27
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, men hur kan du vara stolt att Jimmie stoppar partiets pengar rakt i den förtalade pedofilens fickor? Du förstår kanske inte att Dumpensara inte får behålla en krona av SDs pengar?
Det är många som donerar till dumpen just nu, delvis tack vare Jimmie.
Citera
2026-02-07, 20:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ord och inga visor. Men du har helt rätt. Jag trodde själv att detta var pedofila böjelser som drev, men det kan ju vara politiskt drev emot SD.
Jag är mer orolig att SDs kärnväljare som till stora delar är helt laglydiga ska tycka att det är konstigt att Jimmie bara kan ta en halv miljon ur partikassan och ge det till en dömd kvinna bara så där.
Citera
2026-02-07, 20:30
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Det är skönt att han visar vilket rubbat kriminellt svin han är nu .
Det är nog fler förhandlingar som handlar om dumpen på gång .
Det är ju många dödsbon som är uthängd.
Det är ledsamt med denna sorts kriminalitet .framför allt sorgligt när folk inte vet vad är det för brott och vet inte var gränsen går .
Vi har väldigt konstig värld där det är annat inte lagen som sätter gränser det beror på ?
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Vissa saker gör Dumpen bra, men utpressningen av offer via bulvanbolag känns sunkigt i en rättsstat.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Det här tyckte jag inte var bra alls, och då är jag annars relativt positiv, eller i varje fall neutral, till Jimmie och hans parti.

Det är inte rimligt att politiska företrädare ska betala dömda brottslingars böter, för att de tycker att grundidén med deras verksamhet är behjärtansvärd. Då är det mycket bättre om man arbetar för att stötta barn som upplevt traumatiska händelser eller sexuella övergrepp, samt arbetar för att stärka deras ställning i samhället och de straff förövarna av sådan brottslighet tilldöms.

Om ett parti eller en förening anser att lagarna är för milda eller felaktiga, så bör de politiskt och juridiskt arbeta för att dessa ändras. De bör inte agera genom att ta lagen i egna händer.

Jag förstår kritiken mot Åkesson och jag förvånas över att han, som jag annars inte upplever är vare sig korkad eller obildad, inte verkar förstå den alls.
Citera
2026-02-07, 20:31
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Självklart, det fins en förkrossande majoritet i samhället som stödjer det som Dumpen gör. I väntan på att lagen hinner ikapp.
Citera
2026-02-07, 20:34
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanhelvete12345
Det är skönt att han visar vilket rubbat kriminellt svin han är nu .
Det är nog fler förhandlingar som handlar om dumpen på gång .
Det är ju många dödsbon som är uthängd.
Det är ledsamt med denna sorts kriminalitet .framför allt sorgligt när folk inte vet vad är det för brott och vet inte var gränsen går .
Vi har väldigt konstig värld där det är annat inte lagen som sätter gränser det beror på ?

Du menar att pedofilen som stämde Dumpen är ett kriminellt svin? Känns fel att skamma en hel djurras för vad äcklet gjorde, men fair enough - jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in