Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Bra initiativ såklart, men givetvis är det också ett röstfiske. Men faktiskt så tror jag SD är ärliga med sina intentioner, de är det enda parti som klivit fram i den här frågan. Så istället för att undra vad SD håller på med som stöttar Dumpens kamp mot pedofili, fråga istället varför de andra partierna kört huvudet i sanden.
Tja, det kan man nog undra över i andra trådar.
Jag kan från början erkänna att jag är väldigt negativt inställd till Dumpen. Inte för att jag stöttar gäddornas gärningar, utan för att jag helt enkelt inte tror på metoden, och även om jag hade trott på metoden tycker jag Dumpen sköter det på ett uselt sätt.
Men vi bortser från det och utgår från en version av mig som faktiskt gillar Dumpen i dess nuvarande form. Jag hade ändå inte stöttat SD i det här. Varför?
- Politiker ska inte lägga sig i individuella domar. Det står till och med i grundlagen att de inte får det. I och för sig så handlar den lagen mer om när en politiker försöker påverka domstolens utfall, och det är väl inte exakt det Jimmie gör här. Men jag tycker det är farligt nära.
- Jag tycker att det är högst tveksamt när politiker stöttar brottslig verksamhet, oavsett vad syftet är.
- Det blir rätt mycket hyckleri med tanke på att SD är bland de som hårdast driver att lagen minsann ska följas, men också för att han specifikt har kritiserat de som på olika sätt ekonomiskt stödjer brottslig verksamhet utan att begå brott själva. Vidare har de även varnat för klansamhällen med parallella och informella rättvisesystem.
Sen utöver det så är det ju lite humor i att det är tack vare Jimmies donation som peddot får sina pengar som Sara blir skyldig honom