2026-02-07, 19:09
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Helt och hållet enig.
Anmärkningsvärt då SD håller hårt i devisen land ska med lag byggas.
Medborgargarden är likställt med klansamhälle; vill SD ha det?

Lagen ska gälla alla, punkt.

... Utom SD och de SD gillar, de kan få lite förtur, why not?
Citera
2026-02-07, 19:09
Medlem
Så många lager i detta.

Jimmie har själv kritiserat de som ekonomiskt stödjer brottslig verksamhet, och nu gör han exakt samma sak själv.

Sara hade aldrig haft råd att betala det hon blev skyldig gäddan, men tack vare Jimmie får pedofilen sina pengar.

Stor humor, och svansen följer sin Führer
Citera
2026-02-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Där vinner SD och Jimmie Åkesson några röster till valet.

(FB) Jimmies Å swishar Dumpen Sara efter förtalsdommen

Ja. Idag har han vuxit i mina ögon.

Det är bra att Dumpenhatarna blir arga. Det hoppas jag han ser som beröm. Och Dumpenhatare röstar ju ändå på C och inte på SD.

Svensk förtalslagstiftning är grotesk. Det var uppenbart i fallet med Lamotte och "Näthatsgranskaren", det var uppenbart i fallet med Ebba Busch.

Det är ännu mer uppenbart nu. När Dumpen straffas och pedofilen skall få ersättning.

Så det är mycket, mycket glädjande att SD nu lyfter den frågan.
Gör om lagen. Nu.
Citera
2026-02-07, 19:14
Avslutad
Jimmie swishade en symbolisk summa själv.

Citat:
Och SD partiet vill hjälpa till med resten,
enligt Nilsson drygt 500 000 kronor.
https://www.sverigesradio.se/artikel/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-fortalsdomen

Många kommer nog sluta donera slantar till SD hädanefter.
Citera
2026-02-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är inte bara rättsosäkert.

Nu vet vi sedan tidigare att dumpen är fullständigt korrupt och om man betalar pengar för "kurser" så slipper man bli uthängd.

Det här är så dåligt omdöme av Jimmie att man tror inte det är sant. Men det ligger väl i linje med arrangera stora bröllop när man inte ens har umgänget så man måste bjuda in kreti och pleti.

Nu har jag bestämt att inte rösta på SD kommande val ändå. Då invandringen bara fortsatt under nytt namn.

Nej, det där med kurserna stämmer inte. Det är en lögn som sprids av gäddor och gäddsympatisörer på ETC i samarbete med en bitter före detta medarbetare på Dumpen som blev ovän med dem.

Det som stämmer är att Impulskollen verkar ha varit ett väldigt oseriöst företag. Men gäddorna kunde aldrig köpa sig fria.
Citera
2026-02-07, 19:17
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att Jimmie bara sprätter iväg SDs partikassa så lättvindigt borde väl granskas?

Kan alla partiledare ta ut en halv miljon ur partikassan och ge bort till en dömd brottsling? Är det normalt?

Det är ytterst en fråga för SD:s medlemmar, och ingen annan.
Det var f.ö den frågan jag ställde redan i trådstarten!

(Det är f.ö både ironiskt och komiskt att Åkesson, och kanske även hans parti, på detta sätt indirekt hjälper Sara Nilsson med att att betala dels böter, dels skadestånd, till den förtalade pedofilen!)
Senast redigerad av pestloppan 2026-02-07 kl. 19:26.
Citera
2026-02-07, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja. Idag har han vuxit i mina ögon.

Det är bra att Dumpenhatarna blir arga. Det hoppas jag han ser som beröm. Och Dumpenhatare röstar ju ändå på C och inte på SD.

Svensk förtalslagstiftning är grotesk. Det var uppenbart i fallet med Lamotte och "Näthatsgranskaren", det var uppenbart i fallet med Ebba Busch.

Det är ännu mer uppenbart nu. När Dumpen straffas och pedofilen skall få ersättning.

Så det är mycket, mycket glädjande att SD nu lyfter den frågan.
Gör om lagen. Nu.

Får se om fler partier swishar lite för att vinna lite sympati röster.
Citera
2026-02-07, 19:18
Medlem
Citat:
Jimmie swishade en symbolisk summa själv.

https://www.sverigesradio.se/artikel/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-fortalsdomen

Många kommer nog sluta donera slantar till SD hädanefter.

Jag tror de allra flesta som röstar SD (nästan alla) stödjer Dumpen.

Vanliga människor i allmänhet tenderar att göra det. Har för övrigt även träffat många som röstar S som samtidigt beundrar Dumpen. Det här med att man skall sympatisera med gäddorna om man är vänster har som tur är inte fått något större genomslag utanför ETC-kretsen.
Citera
2026-02-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Förtal innebär att någon utpekar en annan person som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar uppgifter som är ägnade att utsätta personen för andras missaktning. Men Dumpens syften är ju inte ägnade att utsätta pedofiler för missaktning utan att försvåra för dem att antasta barn, att leva ett dubbelliv där det blir möjligt.
Som så många andra misstolkar du vad "ägnad att" betyder inom juridiken. Det har inget med intentioner eller avsikter att göra, utan betyder snarare "typiskt sett ger effekten att"

Den praktiska betydelsen av den formuleringen är bara att någon faktisk missaktning inte behöver ha skett, utan det är tillräckligt att det typiskt sett skulle bli följden. Jämför med bedrägeri där det måste ha skett en riktig skada för brottsoffret. Men det har inget men avsikt att göra.

Så det är inte det minsta konstigt att de dömdes för förtal enligt gällande lagstiftning och praxis.
Citera
2026-02-07, 19:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är ytterst en fråga för SD:s medlemmar, och ingen annan.
Det var f.ö den frågan jag ställde redan i trådstarten!

Jag ber om ursäkt då jag blev flyttad till den här tråden.

Har medlemmarna i SD tillfrågats eller är det Jimmie som är Sverigedemokraterna när det gäller Dumpensara?
Citera
2026-02-07, 19:22
Medlem
Helt rätt av SD.
Ni som tycker annorlunda, vad tyckte ni om när SVT betalade Fredrik Önnevall och två andra medarbetares rättegångskostnader efter flyktingsmugglandet? Det var dessutom ett kräk som nu har ett bra långt belastningsregister (bla ett antal brott mot knivlagen och åldringsbedrägerier) och har kostat samhället sjuka pengar.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-02-07 kl. 19:29.
Citera
2026-02-07, 19:23
Medlem
Citat:
Får se om fler partier swishar lite för att vinna lite sympati.

Man kan ju alltid hoppas. Ebba Busch vet ju av egen erfarenhet hur sjuk den nuvarande förtalslagstiftningen är.

Men tyvärr så tror jag inte att det blir så. De vågar inte riktigt sticka ut hakan så mycket som SD. Om det kommer fler donationer från partier så blir det nog från småpartier som AFS eller MED i så fall.

Men att det nästa största partiet i landet tagit tydlig ställning, det är verkligen glädjande.

Det har varit så otroligt tröttsamt att i år efter år få höra sådant som "Det spelar ingen roll om det är sant. Lagen är sådan." Och att se att till och med den man som varnade sina grannar för pedofilen/lustmördaren/styckmördaren som tog namnet Vilma A straffades för detta.

Lagen måste ändras. Och idag kom vi ett steg närmare det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in