2026-02-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Många som inte jobbar verkar ju överleva?

Det är de som jobbar som inte överlever. Själlösa jävlar som dör på sina poster.
Citera
2026-02-07, 16:06
Avslutad
Citat:
Well, vi kommer bra överens för det första. Jag är ingen stor utgift förrutom att jag käkar lite mat. Jag kompenserar genom att promenera med hundarna, laga mat, städa, och köper ofta egen mat för egna pengar.

Du reagerar oxå på något som inte ens hade varit en grej i ett annat land. Det är bara i länder som Sverige det är tabu att bo med familjen, reser man lite så ser man att det är skitvanligt att familjen fortästter bo ihop. Det är bara ren indoktrinering att man MÅSTE bo själv. Jag skiter i vad andra tycker, dem har endå inte ens valt att reagera som dem gör. Inte ens deras egna åsikter.

I takt med att ekonomin försämras kommer det bli allt vanligare att bo med familjen även i Sverige. Det bestämdes innan att vi skulle ha statsindividualism, men sånt kostar och vi kommer bli fattiga.
Citera
2026-02-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetheman
Havregryn och vatten är att rekommendera.

Det funkar alldeles utmärkt en vecka/månaden.

Man kanske mår bättre av lite fett och protein oxå, men det finns mkt billiga linser oxå, eller ägg som är något dyrt men å andra sidan väldigt bra mat med protein.
Citera
2026-02-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det är de som jobbar som inte överlever. Själlösa jävlar som dör på sina poster.

Jag menar det! Dem tror att dem är så duktiga när dem kronist sömn-depriverar sig själva och går emot sitt egna känslor och vilja. NPCs! Riktiga drönare som blivit ilurade att dem är "duktiga arbetare"
Citera
2026-02-07, 16:08
Medlem
Citat:
Well, vi kommer bra överens för det första. Jag är ingen stor utgift förrutom att jag käkar lite mat. Jag kompenserar genom att promenera med hundarna, laga mat, städa, och köper ofta egen mat för egna pengar.

Du reagerar oxå på något som inte ens hade varit en grej i ett annat land. Det är bara i länder som Sverige det är tabu att bo med familjen, reser man lite så ser man att det är skitvanligt att familjen fortästter bo ihop. Det är bara ren indoktrinering att man MÅSTE bo själv. Jag skiter i vad andra tycker, dem har endå inte ens valt att reagera som dem gör. Inte ens deras egna åsikter.

Jag bad heller aldrig om att bli född. Mina föräldrar borde inte legat med varandra från första början. jag hade som sagt aldrig skaffat barn själv!
Du har ju inga pengar att köpa mat för? Således låter du din mor stå för kostnaderna för ditt boende och din mat. Det är inte så det funkar i generationsboenden i andra länder. Först tar föräldrarna hand om dig, sen är det meningen att du ska ta hand om dina föräldrar. I inget land fortsätter vuxna att snylta på sina föräldrar hela livet. Väx upp.

Sök försörjningsstöd.
Citera
2026-02-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jobba din parasit!

Bra tips mannen!
Citera
2026-02-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ense
Citera
2026-02-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du har ju inga pengar att köpa mat för? Således låter du din mor stå för kostnaderna för ditt boende och din mat. Det är inte så det funkar i generationsboenden i andra länder. Först tar föräldrarna hand om dig, sen är det meningen att du ska ta hand om dina föräldrar. I inget land fortsätter vuxna att snylta på sina föräldrar hela livet. Väx upp.

Sök försörjningsstöd.

Har några tusen kvar+aktier jag kan sälja av i framtiden.
Citera
2026-02-07, 16:12
Medlem
Citat:
Har några tusen kvar+aktier jag kan sälja av i framtiden.
Ja de får du ju göra dig av med innan du söker försörjningsstöd. Förslagsvis lägger du dem på att betala hyra, el, wifi, hemförsäkring och mat hos din mor.
Citera
2026-02-07, 16:13
Avslutad
Jag jobbar.
Men att läsa ditt inlägg var som att läsa in mig själv.
Tycker du mer om att bo själv eller med din morsa om du fick välja?
Finns det på något sätt du kan se jobb som något positiv, meningsfullt och bra förutom pengarna såklart?
Citera
2026-02-07, 16:13
Avslutad
Du verkar ha hamnat där de flesta hamnar idag, nämligen mellan alla stolar.
Du kommer att svälta och dö om du inte har en plan, för vad händer när din mamma går bort?
Med ditt resonemang och med din inställning kommer du en dag att hamna på gatan och väl där så kommer du inte att komma därifrån.
Du måste se till att ha en inkomst, och det redan nu, det är det viktigaste.
Citera
2026-02-07, 16:14
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Bättre jobba och dö själsligen än att både leva på att någon annan dör själsligen och dö själsligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in