2026-02-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Fel dock staten betalar advokaterna och Sara ska betala staten.

Men ja du har rätt det studsar aldrig på hans konto.

I det här fallet glömde dock att böterna är Sara personligen så bidrag kan räknas som lön/förmån.

Och därmed höjas att det måste beskattas.

Vet faktiskt inte hur det där fungerar. Man kanske får en faktura som vem som helst kan betala.

Det kan du ju fantisera om men nej det är en gåva och inte lön.
Citera
2026-02-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du har fel igen, Sara ska inte pröjsa rättegångskostnaderna till peddot, det går t.ex. till hans advokat. Du har ju fel hela tiden. Peddot kommer inte få en krona i hand, däremot en skuld på 7000 kr plus att hela Sverige vet vem han är.
Det fungerar inte som så att Sara blir skyldig pengar till advokaten. Det är fortfarande den tilltalade som är skyldig de pengarna. Det domstolen säger är att Sara ska ersätta honom för de pengarna han behöver lägga ut på advokaten.

Så advokaten kommer kräva dessa pengar av peddot och får betala detta oavsett. Viktor kräver sedan dessa från Sara. Tack vare SD har nu Sara pengar att betala peddot.

Men även om vi nu bortser från det så har vi skadeståndet. Vad låg det på? Det var väl runt 50k? Pengar som SD skänker till peddot
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-07 kl. 15:37.
Citera
2026-02-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det fungerar inte som så att Sara blir skyldig pengar till advokaten. Det är fortfarande den tilltalade som är skyldig de pengarna. Det domstolen säger är att Sara ska ersätta honom för de pengarna han behöver lägga ut på advokaten.

Så advokaten kommer kräva dessa pengar av peddot och får betala detta oavsett. Viktor kräver sedan dessa från Sara. Tack vare SD har nu Sara pengar att betala peddot.

Men även om vi nu bortser från det så har vi skadeståndet. Vad låg det på? Det var väl runt 50k?

Sluta att göra bort dig. Peddot har ålagts att betala 50,000 kr till sin advokat, det är hans utgift. De övriga rättegångskostnaderna hamnar på Sara.
Citera
2026-02-07, 15:38
Medlem
Citat:
Nu begår du förtal samtidigt som du låtsas vara upprörd över Saras förtal.
Du avslöjar att du egentligen bara är upprörd över att peddos inte går säkra.

Nej det är inte förtal din jävla åsna. Du har absolut noll kunskap om hur det juridiska systemet fungerar.
Nilsson har själv gått ut i media och berättat om att hon är gammal pundare.
Hon är dessutom en offentlig person och ansvarig utgivare för en informationssajt.

Missta inte min avsky för dumpens tveksamma verksamhet, min åsikt om rättens dom mot Nilsson för att jag på något sätt vurmar för äckliga pedofiler.

Min åsikt om vad jag anser om domen mot Nilsson är baserad på min kunskap om hur det juridiska systemet i nuläget fungerar.

Min åsikt om Nilsson är att hon är en pundare med storhetsvansinne, detta är inte förtal då hon själv berättat om detta i medier och hon är ansvarig utgivare.

Min åsikt om Dumpens verksamhet är baserad på ren skär logik och på de utredningar som finns om mäns pedofili.

Min åsikt är, och har alltid varit att det borde vara straffbart enligt lag att ens försöka ta kontakt med barn i sexuellt syfte. Vilket det inte är idag om man istället får krok på någon av dumpens så kallade fiskare.
Polisen är dem som ska hantera sån här verksamhet, men just nu så är det svårt då lagstiftningen har begränsningar.
Det betyder dock inte att det ska vara fritt fram för dumpen och andra liknande sidor att bryta mot lagen.

Vad jag däremot vurmar för är så är det rättssäkerhet.
Alla i Sverige ska åtnjuta samma konstitutionella skydd.
Ingen ska vara rättslös,
Varken vänsterpartister, SD,are miljöpartister, islamister eller pedofiler ska vara rättslösa.
Citera
2026-02-07, 15:39
Medlem
Citat:
Sluta att göra bort dig. Peddot har ålagts att betala 50,000 kr till sin advokat, det är hans utgift. De övriga rättegångskostnaderna hamnar på Sara.
Hahaha, det här tog skruv minsann

Och hur ser du på skadeståndet då? Runt 50 lax som Sara aldrig hade kunnat betala peddot utan Sverigedemokraternas hjälp
Citera
2026-02-07, 15:40
Medlem
Citat:
Det kan du ju fantisera om men nej det är en gåva och inte lön.

Redan provats i S fall. Där av säger jag att det kan vara så. Skatteverket har ju redan dömt gåvor som S har fått som inkomst. Hon fått gåvorna för de jobb hon utför där av blir det intäkter.

Vad skulle skillnaden vara nu?
Citera
2026-02-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Nej det är inte förtal din jävla åsna. Du har absolut noll kunskap om hur det juridiska systemet fungerar.
Nilsson har själv gått ut i media och berättat om att hon är gammal pundare.
Hon är dessutom en offentlig person och ansvarig utgivare för en informationssajt.

Det friar inte dig från förtal idiot.
När du sprider detta för att framställa henne som klandervärd begår du förtal.

Det är alltså att du svärtar ned henne som är grunden till förtalet, inte att uppgifterna röjs.
Citera
2026-02-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Redan provats i S fall. Där av säger jag att det kan vara så. Skatteverket har ju redan dömt gåvor som S har fått som inkomst. Hon fått gåvorna för de jobb hon utför där av blir det intäkter.

Vad skulle skillnaden vara nu?

Sara har inte utfört något jobb åt SD och därför är det ingen inkomst, det är en ren gåva som SD har beslutat ge efter denna dom.
Citera
2026-02-07, 15:46
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
plus att hela Sverige vet vem han är.
Ja, så var det innan en kort period - vilket är hanterbart för många. Men att vara oändligt mer uthängd än från början + "mannen som stämde Dumpen", det kommer aldrig tiden sudda ut.

Sen en minusaffär på det.
Citera
2026-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hahaha, det här tog skruv minsann

Och hur ser du på skadeståndet då? Runt 50 lax som Sara aldrig hade kunnat betala peddot utan Sverigedemokraternas hjälp

Varför tror du inte hon har 50k när det nyss har samlats in 1 miljon till henne via GoFundMe?
Citera
2026-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Det friar inte dig från förtal idiot.
När du sprider detta för att framställa henne som klandervärd begår du förtal.

Det är alltså att du svärtar ned henne som är grunden till förtalet, inte att uppgifterna röjs.

Om hon har varit öppen med det blir det försvarligt att sprida uppgifterna.
Citera
2026-02-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Om hon har varit öppen med det blir det försvarligt att sprida uppgifterna.

Nej inte om du använder det för att framställa henne som klandervärd. Solklart förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in