Citat:
Ursprungligen postat av
ivanmakt
Har hållt upp ca 3 veckor nu.
Grymt jobbat hittills! Inte så mycket större symptom kvar nu eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
ivanmakt
Drack knappt te innan jag slutade. Men det är ett rätt bra substitut för snus. Rent teoretiskt finns det lite stimulerande ämnen och tycker man kan lura sig att man får en liten liten kick av det och ett vagt illamående som på något sätt tröstar. Du har även en ritual runt te, iallafall löste samt måste man sippa på det i början för det är varmt osv. Som den beroendepersonlighet jag är så blir det en väldig massa te just nu!
Lustigt att du säger det, tänkte liknande iom att jag planerade att skära ner på eller sluta med kaffe, för att förbereda liksom iom att kaffet triggar snussuget ganska mycket och inte är så bra att ösa på nå mängder av som det lätt blir om man ska försöka sluta snusa. Så jag köpte på mig en massa olika teer som verkade goda. Har nog 10+ sorter nu totalt med det jag hade innan haha!
Nästa steg blir att köpa en eller flera fina burkar i lagom storlek, lämplig för att förvara ett gäng påsar i om man enkelt vill kunna ta med till jobbet eller på resa.
Förutom själva snus-slutandet förstås. Den lilla detaljen!
Te är ju rena hälsokuren i jämförelse. Särskilt grönt te eller örtte. Man blir mer kissnödig dock märkte jag.