2026-02-07, 13:54
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Det var droppen

Röstade sd förra valet. Nu blir det M

Glöm inte att det finns kriminella Moderater också! Alla kriminella är inte Sverigedemokrater.

SD är bara det första partiet som använder partikassan för att betala dömda brottslingars böter.
2026-02-07, 13:54
Medlem
Åkesson borde kritisera lagen eller domen om han anser att något är fel men att betala på det här sättet visar att han gått för långt. Det kommer väl ändå att bli överklagande på domen? Det börjar likna Ungern eller USA här nu.
2026-02-07, 13:55
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Snyggt av Jimmie och SD!

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Mycket bra av SD.

Flashbacks pedofiler grinar ser jag

Civilkurage av Jimmie som vanligt! Jag swishade också, nu gäller att visa stöd så att de inte får för sig att lägga ned Dumpen!
2026-02-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Glöm inte att det finns kriminella Moderater också! Alla kriminella är inte Sverigedemokrater.

SD är bara det första partiet som använder partikassan för att betala dömda brottslingars böter.
Säkerligen, men det är flera saker jag inte känner att jag står bakom längre. Sd har gjort sitt kring migrationen men M verkar ha rätat in sig i ledet och klarar nu av att driva den frågan själva

Sd har väl precis infört tjänstemannaansvar för politiker. Att uppmuntra kriminalitet är raka motsatsen
2026-02-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Snällt av Åkesson får man ändå säga, frågan är hur mycket han swishat?
Hittade inte informationen och handlar det om 100kr, 5000kr eller 50 000kr?

Det står i artikeln att SD erbjuder sig betala alla kostnaderna som drabbar dumpen i samband med rättegången. Så det är nog mer än 50.000 kr, du får höja lite.
2026-02-07, 14:00
Medlem
kansascityshuffles avatar
Lagen ska ju för fan inte skydda pedofiler så det var bra gjort.
Citat:
Det var droppen

M får en pedofil.
2026-02-07, 14:01
Medlem
Citat:
Det var droppen

Varför M? De kanske också går in och stöttar pedofiljägarna samt verkar för att polisen ska få rätt att ta denna roll och då föra de upptäckta pedofilerna till arrest och rättegång.

Tycker du ska rösta på C (pedofilpartiet) om du vill stötta pedofilerna.
2026-02-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakashi1337
Jämförelse va inte din starkaste sida i livet?

Politiker som skänker pengar till kriminella. Inget samhälle jag vill ha.
2026-02-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Är det småpojkar eller småflickor du föredrar eller båda?

Jag föredrar att man följer lagen. Man kan inte gå på känsla eller moral.

Att ni som stödjer dumpen inte fattar detta.
2026-02-07, 14:07
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det står i artikeln att SD erbjuder sig betala alla kostnaderna som drabbar dumpen i samband med rättegången. Så det är nog mer än 50.000 kr, du får höja lite.

Vet vi ens om Sara är medlem i SD?

Det lär vara första gången i Sverige som en partikassa används i den här omfattningen för att betala rättegångskostnader och böter för en fälld brottsling.

Jag antar att det bara är SD som har dessa regler för vad partikassan ska användas till. Är Sara inte ens medlem i SD blir det hela ändå lite märkligt.

Vi får utgå ifrån att Jimmie vet vad han gör.

Katja Nyberg kommer kanske att få dagsböter för sin fyllekörning och Jimmie krattar bara lite i manegen för att betala hennes böter också.

Jimmie normaliserar bara att böter för dömda brottslingar ska tas ur partikassan helt enkelt.
2026-02-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Det är ju helt befängt, som att Göran Persson skulle skänkt pengar till Jackie Arklöv.
Ungefär så ja.
Även om man hatar pedofiler så är det jävligt konstigt att en politiker ska swisha till någon som är dömd för förtal sådär
2026-02-07, 14:10
Medlem
Syrons avatar
Som om det behövdes mer bevis på att de är sammankopplade sen tidigare. Med tanke på hur hafsigt de jobbat så kanske det vore mer uppenbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in