2026-02-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Vem är den här Josefsson som ni tjatar om?

Jag tror det är Jacob Josefsson i Djurgården. Vad jag förstått så är han långtidsskadad. Jobbigt för Djurgården.
Citera
2026-02-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Du är på riktigt trollhumör ikväll. Kan du utveckla den lite. Enligt vilken logik.

#Karlstadduckaralltidansvar.

Jag tror om jag fattat det rätt att Hellberg trodde att Steen var Shinnimin igår och han filmade inte men att Kimby sa till Hellberg att Berglund hade sagt nåt till Steen om en filmning till linjedomaren. Mer vet jag inte.

#Hatamitchrappochansjavlabonnalaglajkers
Citera
2026-02-06, 19:20
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Miljardärerna runt Siljan bladar upp.før ny målvakt før 600000 i månaden. 🤡

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter-monsterlonen-sa-mycket-kostar-larsson

Känns skönt att få lite upprättelse efter alla hån.

Bra spelare kostar pengar, han kommer ha en lägre månadslön de andra säsongerna. 600k är inte ens en fjärt i rymden efter säkrat SHL kontrakt. Tror paniken börjar sprida sig i Örebro nu, hur fan ska de överlista ligan kanske bästa målvaktspar?

Sett många göra sig roliga över lönen. Själv tycker jag snarare det är bra att vi skickar signaler att vi är en förening som står för bra och schysta villkor.
Citera
2026-02-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Bra spelare kostar pengar, han kommer ha en lägre månadslön de andra säsongerna. 600k är inte ens en fjärt i rymden efter säkrat SHL kontrakt. Tror paniken börjar sprida sig i Örebro nu, hur fan ska de överlista ligan kanske bästa målvaktspar?

Sett många göra sig roliga över lönen. Själv tycker jag snarare det är bra att vi skickar signaler att vi är en förening som står för bra och schysta villkor.

Vem har gett dig eller Leksand "upprättelse"? "Bra och schyssta villkor"? Ert problem är inte på målvaktssidan! Helt otroligt! Är det sant som det sägs att Leksand betalar närmare dubbelt i lön för spelare än t ex Rögle och Linköping? T o m mediokra spelare kan dra in en förmögenhet i Leksand! Inget förvånar mig i denna värld längre! Inte undra på att du skryter med att ALLA vill träna eller spela i Leksand!

Ärligt! Har gärna kvar Leksand i SHL! Men om värderingen hos dig och i Leksand är den du står för och att föreningen missköts år ut och år in så kan ni lika gärna ramla ner till div 3 enligt mig. Noll koll på verkligheten och inget sunt tänk!

Snart har generationen som håller på Leksand dött ut.
D v s tanter och farbröder 60+! Efter dom är det inte många tusen fans kvar. Som sagt jag har gärna kvar Leksand! Men för fan....!
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-06 kl. 20:02.
Citera
2026-02-06, 20:03
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Jag får erkänna att jag inte känner till målvakten men vi får se om miljardärerna tycker det är värt det. Har har outkontrakt eller är han med i ett eventuellt återtåg?

Edit: suttit på bänken i AHL. Känns som att man verkligen varit snälla. Herregud! 2 mill før en nøtare?!
Senast redigerad av Gromgutten 2026-02-06 kl. 20:25.
Citera
2026-02-06, 20:35
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Vem har gett dig eller Leksand "upprättelse"? "Bra och schyssta villkor"? Ert problem är inte på målvaktssidan! Helt otroligt! Är det sant som det sägs att Leksand betalar närmare dubbelt i lön för spelare än t ex Rögle och Linköping? T o m mediokra spelare kan dra in en förmögenhet i Leksand! Inget förvånar mig i denna värld längre! Inte undra på att du skryter med att ALLA vill träna eller spela i Leksand!

Ärligt! Har gärna kvar Leksand i SHL! Men om värderingen hos dig och i Leksand är den du står för och att föreningen missköts år ut och år in så kan ni lika gärna ramla ner till div 3 enligt mig. Noll koll på verkligheten och inget sunt tänk!

Snart har generationen som håller på Leksand dött ut.
D v s tanter och farbröder 60+! Efter dom är det inte många tusen fans kvar. Som sagt jag har gärna kvar Leksand! Men för fan....!

Jag behöver ingen upprättelse, däremot blir jag glad att de externa finansiärerna som jag och andra berättat länge om får upprättelse. Det känns väldigt skönt då de bryr sig oerhört mycket om Leksand!

Hur lönenivåerna skiljer sig mellan Rögle och Leksand har jag ingen koll på.

Du har uppenbarligen ingen koll på Leksands återväxt då den är enorm. Vi är Sveriges mest klassiska och folkligaste lag med fans från norr till söder!
Citera
2026-02-06, 20:55
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag behöver ingen upprättelse, däremot blir jag glad att de externa finansiärerna som jag och andra berättat länge om får upprättelse. Det känns väldigt skönt då de bryr sig oerhört mycket om Leksand!

Du har uppenbarligen ingen koll på Leksands återväxt då den är enorm. Vi är Sveriges mest klassiska och folkligaste lag med fans från norr till söder!

Miljardärerna verksr ha noll koll. Måste vara frustrerande før strumachefen att man bränner 2 mill på en portvakt. Synd om Tjomme.
Citera
2026-02-06, 21:02
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Miljardärerna verksr ha noll koll. Måste vara frustrerande før strumachefen att man bränner 2 mill på en portvakt. Synd om Tjomme.

Utköp av AHL kontrakt, inget märkvärdigt och småpengar i sammanhanget.
Citera
2026-02-06, 21:03
Medlem
sparsamhets avatar
Citat:
Märklig värvning, skulle satsat på målskytt eller offensiv back av hög kvalité.
Citera
2026-02-06, 21:09
Medlem
Citat:

Enligt dig ja! Vadå klassisk och folklig? Vad innebär det? Vem avgör det? Hur hjälper det när ni är en av sveriges mest misskötta klubbar?
Citera
2026-02-06, 21:10
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparsamhet

Dåligt med alternativ, bättre satsa på spets än kvantitet. Filip kommer vara SHLs bästa keeper.
Citera
2026-02-06, 21:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparsamhet

Sponsorvärvning som ingen behöver. Som det brukar vara.

Kunde fått fyra spelare från liiga.
Senast redigerad av Gromgutten 2026-02-06 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in