Citat:
Ursprungligen postat av
Päronsoda
https://www.facebook.com/share/1DJz489o4a/?mibextid=wwXIfr
Scrollar man ner lite på profilen så har hon själv gjort ett inlägg om saken…
Här är inlägget:
” 110 levnadsdagar
84 dagar utan
Vär dotter Lilly-Lise är idag 110 dagar gammal. Hon är en glad och pigg tjej som älskar att bli sedd, fotad och kramad. Hon har precis lärt sig skratta ljudligt och att jollra. Hon berättar säkert massor som vi aldrig kommer första. Men vi kommer alltid lyssna.
För 84 dagar sen togs vår dotter ifrån oss.
Socialtjänsten i Finspångs kommun anser att vi inte kan ta hand om vårt barn. Anledningen? Vår dotter fick frakturer på revbenen efter att vi den 15de maj fick rädda hennes liv med hjälp av HLR. Lilly lắg på skötbordet när hon helt plötsligt blev blå och slutade andas. Jag trodde där och då att nu dör vår dotter i armarna på mig. Det var tredje gången hon utsattes för HLR på hennes fem levnadsdagar. Två på BB och en här hemma. HLR:en som utfärdades på BB har aldrig existerat enligt Socialtjansten.
Anledningen till det är för att personalen på BB inte skrivit in detta i Lillys journal. Dom har inte heller skrivit in att vi blev kvar ett dygn extra pga lăg andningsfrekvens.
I snart 3 månader har vi slagits mot vården, polisen och Socialtjänsten. Varenda anhörig till oss har varit på förhör hos polisen - medans socialtjänsten väljer att inte prata med någon, inte ens oss.
Socialtjänsten har baserat sin utredning på 2 möten
med oss. Varav ett av moten satt den ena socialsekreteraren och beklagade sig över hur ont i magen hon hade, hur dåligt hon mådde. Jag frågar mig varje dag hur hon trodde vi mådde, och mår, eftersom hennes maende var deras prioritet. Vi har inte fått något form av samtalsstöd, vilket dom är skyldiga att ge oss. "Hör av er till VC" är det enda vi har fått.
Vi får träffa vår dotter två timmar. Varje månad. "Vi anser att det är för Lillys bästa". Det är alltså för vår dotters bästa vi enbart ses två timmar i månaden.
Hur kan det vara för vår dotters bästa att slitas ifrån
sina biologiska föräldrar? På dessa två timmar ska hela hennes nätverk träffa henne. För ni ska inte tro att mormor, morfar eller moster får någon tid utöver dessa. Nejnej.
Jag har i tre veckor jagat verksamhetschefen utan någon form av gensvar. Jag får hela tiden dubbla budskap från Socialtjänsten. Jag eller Daniel får aldrig ett klart svar. Det velas, det lovas och det ges hopp - för att sekunden efter förneka till allt som sagts.
Den 5 juni blev Lilly inkastad i en helt ny familj som
varken hon eller vi kande. Detta efter att hon spenderat tre jättetuffa dagar på Vrinnevis barnavdelning. Nu ska hon flyttas igen. Vår dotter behandlas som ett paket. "För Lillys bästa" säger dom. Det här handlar inte om Lillys bästa längre. Det handlar om en häxjakt på oss som föräldrar.
Vi har inte gett upp. Vi kommer fortsätta slåss tills den dagen vår dotter bor hos oss. Hon ska hem. Jag vet vad som skett, och framför allt, vad som inte skett. Jag vet och har gång på gång bevisat att jag gör allt för vår dotter. Daniel gör mer än allt för vår dotter.
Just nu står barnkammaren tom. Det ekar där inne.
Men inte av skratt eller joller. Utan av tystnad efter saknaden av vår älskade Lilly.
Mamma och pappa saknar dig, vår älskade prinsessa.”
Alltså: man verkar ha gjort HLR pga påstådd andningsuppehåll. Revben på flickebarnet skall då ha brutits. Enligt uppgift från paret ska HLR även ha gjorts på BB två gånger. Journaler från BB nämner inte det överhuvudtaget. Spontant känns det konstigt att det inte nämns i journalen om det inträffar andningsuppehåll och HLR på BB.