Vilka skrivbordsriddare ni är som ändå inte vet!
Man har en brunn, som håller flytande vatten året runt.
Instämmer, vad bor de i för jädra Alfons-koja?
Citat:
Man smälter inte is och snö, går åt otroliga mängder ved.
haha, oj, vilken världsnyhet!
Jävla fjollor alla här är som tror man dör av att inte ha el i huset.
I stora delar av norrlands byar kom väl elvärmen först på typ 50 talet eller nåt.
Min farfar var född 1924 och han växte upp i ett hus i en liten by i norrbottens inland.
Huset står kvar än idag och min familj använder det som sommarstuga sedan länge och det är inga som helst att bo där hela vintern även om det skulle vara 40 minus i flera veckor.
Så länge du har ved kan du koka snö och få vatten, hålla värmen av elden, och laga mat.
Det är också så att man vänjer sig vid kylan ganska snabbt.
Har man en tjocktröja på sig inomhus är det inga problem att ha en 14 grader inomhus.
Satan, man skäms ju för denna generations fjollor som knappt skulle klara en dag utan el, dom vet väl inte ens hur man gör upp eld haha.
Jävla fjollor alla här är som tror man dör av att inte ha el i huset.
I stora delar av norrlands byar kom väl elvärmen först på typ 50 talet eller nåt.
Min farfar var född 1924 och han växte upp i ett hus i en liten by i norrbottens inland.
Huset står kvar än idag och min familj använder det som sommarstuga sedan länge och det är inga som helst att bo där hela vintern även om det skulle vara 40 minus i flera veckor.
Så länge du har ved kan du koka snö och få vatten, hålla värmen av elden, och laga mat.
Det är också så att man vänjer sig vid kylan ganska snabbt.
Har man en tjocktröja på sig inomhus är det inga problem att ha en 14 grader inomhus.
Satan, man skäms ju för denna generations fjollor som knappt skulle klara en dag utan el, dom vet väl inte ens hur man gör upp eld haha.
Man har en brunn, som håller flytande vatten året runt.
Citat:
Man har vatten i potten, så luktar det inget.Instämmer, vad bor de i för jädra Alfons-koja?