2026-02-06, 11:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Fy fan vad skönt det var i solen ändå, underbart minne
Japp, det var d bästa med den matchen.
Härligt att glida runt i centrala Göteborg innan i vårsolen också, var väl typ 23-25 grader?
Citera
2026-02-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Vad är era då?

- Derbykrysset hösten 2025

- Dubbeltorsken mot Chelsea

- Bosses finalplats i Förrädarna
Finns inget som toppar Rapid Wien borta. Skadorna, målen och euforin, men framförallt att bisarrt många bajare offrade semesterdagar för att stå i motståndarklacken och se oss gå vidare i en turnering man själva inte ens var nära att kvala in till några månader senare. Den kan nog kvala in på listan hos er med?
Senast redigerad av Zorrkan 2026-02-06 kl. 11:50.
Citera
2026-02-06, 12:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Vad är era då?

- Derbykrysset hösten 2025

- Dubbeltorsken mot Chelsea

- Bosses finalplats i Förrädarna

Du har dina stunder
Citera
2026-02-06, 12:57
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Finns inget som toppar Rapid Wien borta. Skadorna, målen och euforin, men framförallt att bisarrt många bajare offrade semesterdagar för att stå i motståndarklacken och se oss gå vidare i en turnering man själva inte ens var nära att kvala in till några månader senare. Den kan nog kvala in på listan hos er med?
Hur många semesterdagar går det åt för er i en av Tysklands mest bonniga hålor?

Att våra ultras varit polare med folk i Rapid är väl knappast några nyheter. Att de väljer att åka till Österrike när Rapid möter vår största rival förstår jag inte hur det är uppseendeväckande. Eller tror du att de varit på plats oavsett vilka ni mött?
Citera
2026-02-06, 13:46
Medlem
Citat:
Hur många semesterdagar går det åt för er i en av Tysklands mest bonniga hålor?

Att våra ultras varit polare med folk i Rapid är väl knappast några nyheter. Att de väljer att åka till Österrike när Rapid möter vår största rival förstår jag inte hur det är uppseendeväckande. Eller tror du att de varit på plats oavsett vilka ni mött?
Kämpiga argument och kämpig läsförståelse.

Att det är nyheter? Nej, ni har väl 7 friendships till i samma liga, så det är noll konstigheter, även om det finns mycket man kan skratta åt där

Att det var BISARRT många där långtifrån majoritet var ultras? JA

Att det gjorde hela upplevelsen roligare att veta att bajare har bränt semesterkassa, semesterdagar och värdighet för att se sin värsta rival vinna och gå vidare i en turnering ens eget lag inte var i närheten att nå samma sommar? Så in i

Vilket ju var hela poängen, men antingen är det undermålig läsförståelse, slut på argument eller varför inte båda två som gör att du kände dig tvungen att få det att handla om något helt annat än det jag faktiskt skrev.
Citera
2026-02-06, 13:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Fråga Teu vad han egentligen kommer tjäna.
27 miljoner Lira är/var bara 150K SEK
Citera
2026-02-06, 14:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Kämpiga argument och kämpig läsförståelse.

Att det är nyheter? Nej, ni har väl 7 friendships till i samma liga, så det är noll konstigheter, även om det finns mycket man kan skratta åt där

Att det var BISARRT många där långtifrån majoritet var ultras? JA

Att det gjorde hela upplevelsen roligare att veta att bajare har bränt semesterkassa, semesterdagar och värdighet för att se sin värsta rival vinna och gå vidare i en turnering ens eget lag inte var i närheten att nå samma sommar? Så in i

Vilket ju var hela poängen, men antingen är det undermålig läsförståelse, slut på argument eller varför inte båda två som gör att du kände dig tvungen att få det att handla om något helt annat än det jag faktiskt skrev.
Att håna för friendships när ens egen klubb också har det är lite som att håna för trumma och sen själv införa det på sin läktare.

Sen kan man väl kalla det lustigt att prata om värdighet när man är stans knulldocka och har sina två största sektioner mitt i Bajenland. Där man istället för att jobba för att få något eget accepterat situationen och försöker skriva om historien om området.
Senast redigerad av Tonyo 2026-02-06 kl. 14:11.
Citera
2026-02-06, 15:38
Medlem
Citat:
Att håna för friendships när ens egen klubb också har det är lite som att håna för trumma och sen själv införa det på sin läktare.

Sen kan man väl kalla det lustigt att prata om värdighet när man är stans knulldocka och har sina två största sektioner mitt i Bajenland. Där man istället för att jobba för att få något eget accepterat situationen och försöker skriva om historien om området.
Och så missar vi återigen poängen och byter samtalsämne på nytt.

Och våran usla derbystatistik går väl i linje med eran europastatistik, så förstår ändå bajarna som vill uppleva matcher i turneringarna live. Skönt att de fått göra det mot Panathinaikos, Shamrock och Rapid. Trist att det inte blev idel segrar, men det är ni ju vana med i kvalen.

Jag tar tillbaka allt
Citera
2026-02-06, 20:01
Medlem
Lillarapunzels avatar
Fråga från icke-kunnig;
Brukar den allsvenska säsongen förlängas av fotbolls-VM? Tydligen till enda fram mot månadskiftet november/december?
För SIHS verkar bli framflyttat i år pga sagda orsak tydligen.
https://www.tidningenridsport.se/fotboll-gor-att-hastfesten-i-stockholm-flyttas/
Citera
2026-02-06, 22:07
Medlem
skogsburkans avatar
Ståhl ny lagkapten i dif, de är dif för mig. En svensk bonde som bryter på sitt modersmål och Kartellen är favoritartisten.
Citera
2026-02-08, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Man längtar tills skiten börjar bara!

Men först ska vi ha knullafton med Häcken i cupen!
Citera
2026-02-08, 01:49
Medlem
girigfans avatar
nån som vet ifall det finns någon bra sammanställning med träningsmatcherna för samtliga lag? vore intressant att se hur lagen ligger till ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in