2026-02-06, 06:21
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Wincent blir sämre och sämre för varje säsong, han känns otroligt manusstyrd, visar inga känslor och med noll inlevelse. Känns mesig.

Minns en säsong jag såg för länge sedan när Gutta var mentor, han passade som fisken i vattnet i rollen,han skällde ut deltagarna om det är dåligt gjorda uppdrag och talade om vad han tyckte och tänkte.

Tyvärr är det ganska svårt att ta tillbaka Gutta som mentor, eftersom han numera är avliden.
Citera
2026-02-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligjavisst
Tycker ändå att Jonas betedde sig illa som hånade en människa som gråter, det gör man bara inte 😠 Där visade han en sida som jag inte tyckte om.
Jo om man gråter 5 gånger om dan är det tillåtet 😎
Citera
2026-02-06, 07:17
Medlem
Citat:
Tycker ändå att Jonas betedde sig illa som hånade en människa som gråter, det gör man bara inte 😠 Där visade han en sida som jag inte tyckte om.

Bor man med en människa som gråter hela dagarna och försöker vinkla allt mot din nackdel, så förstår jag att Jonas inte orkar med henne längre. Det märks även tydligt att han fått nog och totalt skiter i vilket! Dom vill få honom till en kvinnohatare etc.

Anna Brolin såg ut som Magdalena Andersson när hon berättade om hur mycket hon älskar Sverige! 😁
Senast redigerad av Jaffe83 2026-02-06 kl. 07:26.
Citera
2026-02-06, 07:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Det är omöjligt att inte bli påverkad när man måste umgås med folk som Nisse och Pim. Känslorna på utsidan och tar allt personligt. Jag vet precis vad det är för personer. Lättkränkta och överkänsliga
Citera
2026-02-06, 07:58
Medlem
santos_devilles avatar
Ingen som har mer skvaller om farmen bråket? Ahmed, Niklas och Jonas lär ju inte kunnat ha hållit käften efter inspelningen? Någon måste ju ha fått podda och berätta sin sida?
Citera
2026-02-06, 09:02
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ingen som har mer skvaller om farmen bråket? Ahmed, Niklas och Jonas lär ju inte kunnat ha hållit käften efter inspelningen? Någon måste ju ha fått podda och berätta sin sida?
Tror att det får ganska stora konsekvenser för den som avslöjar saker innan programmet sänts. Men det lär ju komma.
Citera
2026-02-06, 09:13
Medlem
Herre jävlar vilka snöflingor!!! Dra åt helvete med er

Sjukt hur hon programledaren kan vara så partisk
Citera
2026-02-06, 10:00
Medlem
super86s avatar
Min teori är att produktionen har lagt sig i dessa besluten. D

1. Pim och Nils påtalar arbetsmiljö problem, en sådan här produktion går under arbetsmiljölagar för deltagarna. Det räknas som en anställning. De får inte gehör från produktionen, som ser allt, så de är medvetna om att det finns punkter som gått över styr.

2. Bråket eskalerar, Jonas är förste kämpe. Produktionen väljer att göra en snygg sorti utan drama. Han uppmanas att lägga sig. Därför han väljer Ahmed som chockar alla för han vet att antingen kastas han ut eller så får han gå ut. Det är en uppgörelse om avslut.

3. Nils och Pim som helst ser honom utkastad. Uppskattar inte produktionens hanteringar av problematiken som uppstått, de känner ingen trygghet eller tillit till produktionen som de anser inte tagit tag i vad de anser vara problemet på korrekt sätt. De väljer därför att lämna, på samma sätt som många väljer att säga upp sig pga dåliga arbetsförhållanden.

Vad som hänt och inte hänt är svårt att se i klippta sändningen. Men de tär uppenbart att det är en större konflikt med produktionen än vad man får se.
Citera
2026-02-06, 10:03
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super86
Min teori är att produktionen har lagt sig i dessa besluten. D

1. Pim och Nils påtalar arbetsmiljö problem, en sådan här produktion går under arbetsmiljölagar för deltagarna. Det räknas som en anställning. De får inte gehör från produktionen, som ser allt, så de är medvetna om att det finns punkter som gått över styr.

2. Bråket eskalerar, Jonas är förste kämpe. Produktionen väljer att göra en snygg sorti utan drama. Han uppmanas att lägga sig. Därför han väljer Ahmed som chockar alla för han vet att antingen kastas han ut eller så får han gå ut. Det är en uppgörelse om avslut.

3. Nils och Pim som helst ser honom utkastad. Uppskattar inte produktionens hanteringar av problematiken som uppstått, de känner ingen trygghet eller tillit till produktionen som de anser inte tagit tag i vad de anser vara problemet på korrekt sätt. De väljer därför att lämna, på samma sätt som många väljer att säga upp sig pga dåliga arbetsförhållanden.

Vad som hänt och inte hänt är svårt att se i klippta sändningen. Men de tär uppenbart att det är en större konflikt med produktionen än vad man får se.

Eller så kollar man på Pims egna Instagram där hon själv sagt att hon tror hon har någon diagnos som gör att hon är känsligare och lättare till gråt än andra och att alla borde respektera det.

Jonas fick nog och tyckte det är löjligt att behöva tassa på tå runt någon som är överkänslig.
Citera
2026-02-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I slutet av dagens avsnitt fick man se att de trasslade med nätet - ja. Men inte när jag skrev mitt inlägg. I dagens avsnitt sa SB att båten var klar men dom du säger - vi har knappt sett dem jobba med den mer än 4-5 skrap"tag".

Likadant golvet i verksta'n. Vi har inte sett hur de jobbade utan från dåligt golv till "vips är det klart".

Årets arbeten hittills verkar filmteamet ägna rätt liten tid att visa oss tittare - de filmar hellre allt tjafs mellan deltagarna
Fast de filmar ju inte ens det? Några få sekunder här och där av tjafsen så att man inte förstår vad det handlar om egentligen, sen 2000 efterblivna synkar som inte heller förklarar någonting. Nej, nu blir det inget mer. Kolla några gamla klipp från Club Goa för att se hur såna här program ska vara.
Citera
2026-02-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Fast de filmar ju inte ens det? Några få sekunder här och där av tjafsen så att man inte förstår vad det handlar om egentligen, sen 2000 efterblivna synkar som inte heller förklarar någonting. Nej, nu blir det inget mer. Kolla några gamla klipp från Club Goa för att se hur såna här program ska vara.
Synkarna med Nisse spyr man ju snart på!
Citera
2026-02-06, 11:19
Medlem
Förstår varför Nisse pisse vart mobbad i plugget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här