2026-02-05, 20:06
Medlem
Det kan bli en riktig skitmatch .
Citera
2026-02-05, 20:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Nu spånar jag men vad skulle hända om Finland inte kan spela på lördag? Blir det automatiskt diskvalificerad, dvs får inte ens vara med i turnering eller hur ska man lösa det? Framförallt hur ska man lösa om det är fler som blir smittad, Sverige bor på samma ställe t.ex.
Och om Finland kan möta USA på lördag och en spelare skulle råka vara smittsam så det sprider sig den vägen hur kommer det påverka tävlingen?
Känns ju som det inte är ett optimalt läge åt något håll. Har detta någonsin skett tidigare att ett helt lag är i princip utslaget av sjukdom?

De får ju vara glada att första matchen flyttades. Kan de inte spela nästa så får de väl lämna WO där och förlora med 0-5. Tror inte att motsvarande hänt i ett mästerskap, men säkert har det hänt att någon klubb i en enstaka match inte kunnat delta pga många spelare varit sjuka.
Citera
2026-02-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De får ju vara glada att första matchen flyttades. Kan de inte spela nästa så får de väl lämna WO där och förlora med 0-5. Tror inte att motsvarande hänt i ett mästerskap, men säkert har det hänt att någon klubb i en enstaka match inte kunnat delta pga många spelare varit sjuka.

Finland kan vi kanske slippa då i en kvart.
Men det är synd om de. Vinterkräksjuka vill man knappast ha. Hoppas bara Sverige slipper det och andra länder med för den delen. USA kan vara i riskzonen på lördag.
Citera
2026-02-05, 21:05
Medlem
En läkare jag känner beskrev hur det är ha vinterkräksjuka:
Första dagen mår du dåligt, andra dagen tror du att du skall dö, tredje dagen önskar du att du var död
Citera
2026-02-05, 21:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Finland kan vi kanske slippa då i en kvart.
Men det är synd om de. Vinterkräksjuka vill man knappast ha. Hoppas bara Sverige slipper det och andra länder med för den delen. USA kan vara i riskzonen på lördag.

Ja kul är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Första dagen mår du dåligt, andra dagen tror du att du skall dö, tredje dagen önskar du att du var död

Det är en träffande beskrivning.
Citera
2026-02-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja kul är det inte.

Det är en träffande beskrivning.

Och tänkte dig då på ett OS som händer var fjärde år. Dina chanser försvinner kanske helt, tur att de är i gruppen där alla går till kvarten men ändå. För vissa kanske det är sista chansen för Brons.
För Guld och Silver går alltid till USA och Kanada.
Citera
2026-02-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo

Fy faen..jag har aldrig haft kräksjukan.
Tror jag är immun,och det är jag glad för.
Den går väl över ganska snabbt,så får Finland ihop tre femmor emot USA så får de väl helt enkelt spela av den matchen.
De hade ju högst troligt förlorat även med fullt..kvinnskap.
Citera
2026-02-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fy faen..jag har aldrig haft kräksjukan.
Tror jag är immun,och det är jag glad för.
Den går väl över ganska snabbt,så får Finland ihop tre femmor emot USA så får de väl helt enkelt spela av den matchen.
De hade ju högst troligt förlorat även med fullt..kvinnskap.

Ja. Fördelen med att de är kvinnorna är väl att det är Brons man tävlar om man nu inte tillhör Kanada eller USA.
Citera
2026-02-05, 22:12
Medlem
Damhockeyturneringen påminner om bandy VM.
Det är bara två lag det handlar om.
Citera
2026-02-05, 22:21
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Lägg ner skiten, nivån är så extremt låg att det inte ens kan klassificeras som sport.
Om inte Damkronrna kommer ut som ETTA i denna drömlottning, så är det nog dags att lägga ner damhockeyn.

Nästa motståndare är - hör och häpna - det solmogna Italien. I Hockey...
Citera
2026-02-06, 00:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Om inte Damkronrna kommer ut som ETTA i denna drömlottning, så är det nog dags att lägga ner damhockeyn.

Nästa motståndare är - hör och häpna - det solmogna Italien. I Hockey...

Italien har ju återkommande spelat i herrarnas högsta division så nog finns det ishockey där.
Citera
2026-02-06, 15:39
Medlem
Surt för Frankrike innan som släppte in ett sent 1-2 mål mot Japan och sen precis när de tog ut målvakten kontrade Japan som turligt nog fick in 1-3 efter att pucken glidit precis under en försvarares klubba i Frankrike och in i mål - och sen gjorde Frankrike 2-3 med drygt 10 sekunder kvar i spel 6 mot 4 och hade en chans att kvittera i slutsekunden. Synd om alla som spelade -1.5 på Japan, det måste svidit rejält med ett så sent reduceringsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in