Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
"En förfärlig period i mitt liv" säger han. Det låter sannerligen hemskt det här - fritt festande, sex när han vill med eller utan samtycke, narkotika och alkohol, lite slagsmål när andan ligger på och inget jobb att sköta. Och allt detta finansierat av skattebetalaren och skyddat av mamma kronprinsessan och polisen.
Är man inte nästan gråtfärdig av medkänsla så måste man ha ett hjärta av sten!
Och du kan inte se att hans leverne kan komma sig av psykiskt dåligt mående? Vem fan vill tillhöra kungafamiljen och bli bevakad dygnet runt, men ändå inte höra dit? Han har naturligtvis vuxit upp med barnflickor som alla kungligheter gör eftersom föräldrarna är ute och representerar. Han ville väl ha sin mamma precis som innan hon träffade Haakon. Marius pratar om ett extremt bekräftelsebehov - det kan man ju få när man inte får bekräftelse hemma. Då drog han nytta av att vara "bonusprins" och skaffade sig vänner och uppmärksamhet så istället.
Prinsessan Madeleine höll ju också på och festade som en galning, skillnaden är väl att hon slutade tidigare än Marius och, vad vi vet, inte hållit på med kriminella saker.
Det är ingen ursäkt för hans beteende, men kanske en förklaring. Jag tror att om han hade fått ha en vanlig mamma som såg och hade tid för honom så kanske det inte hade gått så här. Och jo, jag kan både tycka synd om honom och inse att han behöver straffas för de brott han begått. Man kan tycka flera säker samtidigt.
Tycker för övrigt inte det är så konstigt om han är nervös så han skakar och går på lugnande, vem skulle inte göra det när alla ens sämsta sidor och brott kablas ut i hela världen. Då skulle jag också vara ett nervvrak.