2026-02-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Efraim
Ja, har aldrig sett beteendet tidigare. Men tidigare i tråden hävdade nån att det har gått till så vid tidigare tillfällen också. Kanske var det vid ytterligare ett paniktillfälle då olyckan varit framme. Borde inte någon av journalisterna känt av denna stank då man ju bara var på några meters avstånd?

Har de det kommer de inte att säga något ändå. Dels för nivån hos journalister med rätta förväntas vara högre än på Flashback, och dels för att Trump skulle kunna slå tillbaka mot journalisten eller dess publikation och neka tillträde till framtida konferenser och information.
Citera
2026-02-05, 16:26
Medlem
Bara trams för övrigt, om det här skulle vara ett återkommande problem(vilket diverse internettroll tycks göra gällande) så hade han givetvis burit vuxenblöja vilket inte är jätteovanligt. Alternativt helt enkelt inte haft pressträffar där folk får närvara på plats, hade ju kunnat dra till med hotläge eller vad som helst.
Senast redigerad av Periodic 2026-02-05 kl. 17:00.
Citera
2026-02-05, 16:31
Medlem
Kapten-Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Här ett tydligare klipp på händelsen.

"We Lost It Watching This Trump Press Conference Clip"
https://www.youtube.com/watch?v=mMq9-3YBA18

Tack!
Ja nu blev det ju tydligare!
För första gången hör jag ljudet som definitivt låter som en riktigt blöt fis.
Förstår inte hur jag missat det ljudet tidigare...

(får tillägga att inlägget skrivs med ironi)
Citera
2026-02-05, 17:20
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Bara trams för övrigt, om det här skulle vara ett återkommande problem(vilket diverse internettroll tycks göra gällande) så hade han givetvis burit vuxenblöja vilket inte är jätteovanligt. Alternativt helt enkelt inte haft pressträffar där folk får närvara på plats, hade ju kunnat dra till med hotläge eller vad som helst.
Det finns en orsak till varför han kallas Diaper Don.
Citera
2026-02-05, 17:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Borde inte någon av journalisterna känt av denna stank då man ju bara var på några meters avstånd?

Och vad ska de göra? Torka hans rumpa?
Citera
2026-02-05, 17:47
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nukewarm
Videon ifråga: https://www.youtube.com/watch?v=u_6kGluvINg

Det finns videor när folk klipper ner det så det är lättare att se/höra, men detta är orginalet.

Sen att han förlorade 2020 så har jag känt att han tydligt har verkat tappa det. Han säger fel på mer och mer bizarra sätt. Han verkar blanda ihop verkligheten och vita husets sagor (alltså att jag misstänker han har börjat tro sina lögner). Och typ det när han sa att folk åt sina grannars hundar, märkliga utspel om sådant som känns som att någon sagt i förbigående. Eller hur han har hanterat Grönlandfrågan och verkar inte kunna hitta någon linje. Jag tycker det här borde vara politiskt sprängstoff?
Stolen är strategiskt brun.
Man kan se hur Kennedy plötsligt rynkar lite på näsan och tittar ned på Trump.
Man kan se att strax innan alla journalister körs bort lägger Trump sin ena hand över den andra som en liten signal om vad som hänt. Folk bakom liksom fjärmar sig lite.
Citera
2026-02-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Stolen är strategiskt brun.
Man kan se hur Kennedy plötsligt rynkar lite på näsan och tittar ned på Trump.
Man kan se att strax innan alla journalister körs bort lägger Trump sin ena hand över den andra som en liten signal om vad som hänt. Folk bakom liksom fjärmar sig lite.

Min tolkning av vad som händer är att folk vet han är dålig i magen den dagen, han har diarre. Detta har redan är alla med på i kabinetten. Så det som låter som en blöt fis hinner inte rinna ner på benet som det påstås. Han har säkert blöja på sig, och oavsett hade det inte gått så fort. Han fiser ev. skiter ner sig, och avslutar snabbt. Därför reagerar han inte så värst mycket och fullföljer sin mening, de har redan gått genom vad de ska göraom det händer. Och i och med kabinetten är med på det så skyndar de på mer an vanligt. Kvinnan i grönt känner doften, är inte medlem i kabinetten (en fru till någon förstår jag), och blir överraskad och lyckas inte hålla masken. Men jag inser också att vad som händer är alldeles för oklart för att det ska lyckas bryta genom till maga, och därmed kommer de fortsätta förneka hans uppenbara dements och ålder.
Senast redigerad av nukewarm 2026-02-05 kl. 18:04.
Citera
2026-02-05, 18:07
Medlem
Kapten-Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Och vad ska de göra? Torka hans rumpa?

Ja, det är ju ett alternativ, men jag tänkte mer att det kunde "få ut" att det stank ordentligt och att man undrar var det kom ifrån.
Men naturligtvis, att erbjuda byta av blöja, som du är inne på, kanske är mer naturligt.
Citera
2026-02-05, 18:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja, det är ju ett alternativ, men jag tänkte mer att det kunde "få ut" att det stank ordentligt och att man undrar var det kom ifrån.
Men naturligtvis, att erbjuda byta av blöja, som du är inne på, kanske är mer naturligt.

Då skulle de åka ut ur Vita huset snabbt som attan. Sedan skulle de avskedas sedan stämmas av Trump. Tror inte att en vanlig journalist har råd med det. Ställer de minsta granskande frågor blir ju karln skogstokig och kastar ut dem. Deras arbetsgivare blir ju också stämda.

Det råder ju inte direkt pressfrihet i USA.

Då Trump dragit pressen till domstol har han inte vunnit men i flera fall fått förlikning. ABC betalade 16 miljoner dollar t ex.
Senast redigerad av zombie-nation 2026-02-05 kl. 18:14.
Citera
2026-02-05, 18:17
Medlem
Kapten-Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Då skulle de åka ut ur Vita huset snabbt som attan. Sedan skulle de avskedas sedan stämmas av Trump. Tror inte att en vanlig journalist har råd med det. Ställer de minsta granskande frågor blir ju karln skogstokig och kastar ut dem. Deras arbetsgivare blir ju också stämda.

Det råder ju inte direkt pressfrihet i USA.

Ja, om de ställde sig upp och sa i sina inslag att det luktade bajs i Ovala rummet under denna pressträff. Eller skrev om det i sina artiklar. Men man kanske kan få ut det på nåt annat sätt och inte riskera sina jobb eller att deras arbetsgivare blir stämda.
Citera
2026-02-05, 18:30
Medlem
Varför ska USA envisas med dessa gamla gubbar på presidentposten, de hör hemma i långvården. Obegripligt.
Citera
2026-02-05, 18:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Ingen har sagt något om bevis heller. Lustigt hur ni ovillkorligt stödjer och dyrkar en notorisk lögnare och konspirationsteoretiker som Trump, men när det pratas om honom så kräver ni plötsligt bevis, och om bevis finns säger ni ändå att det är fejk, lol.

Det finns inget som heter ”TDS”, ändå tar ni automatiskt upp det som en försvarsmekanism varje gång man säger något om Trump ni inte gillar. Att ni tror det är någon faktiskt diagnos som läkare identifierat säger mycket det sköra psyket och bristande verklighetsförankringen hos MAGA-sekten.
Men jag är ju inte ens någon fanatisk trumpsupporter.
Och jo, det verkar vara ett så bottenlöst hat mot honom att man hittar på precis vad som helst för att få säga något dåligt om honom. Det senaste verkar vara att han luktar bajs och bajsar ner sig.
Kom igen, TDS är ett begrepp som används globalt, ingen har påstått att det är någon klinisk diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in