Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mackz
Jag går på denna, 15 säsonger, 930 matcher för klubben, var med och tog upp Växjö i elitserien/SHL och fyra SM-guld. Han satte grunden i hur en Lakersspelare ska vara/bete sig på och utanför isen. DET ÄR INGEN JÄVLA HITTA PÅ LEGENDAR. Jag är så innerligt trött på såna töntar på dig som låtsas vara kaxig på internet och det är en av anledningar jag sällan skriver här, just pga folk har en attityd som dig här.
Då hoppas jag att nästa gång ditt lag har en cermoni, att bortasupportrarna drar igång sånger och trummor får vi se om du tycker att det är acceptabelt.
Absolut världsklass på den hyllningen! Det fina med Erik Josefsson är den osannolika resa han gjort, vilket får ses som helt unik i Sverige under modern tid! Att gå upp, att vinna och sedan bara fortsätta vinna tills den dagen han la av. Klass rakt igenom, alltid laget främst.
Kalmar försöker göra något liknande, men de har lång väg att gå innan de är på Josefssons nivå.
Annars anser jag att hyllningen till Liam Reddox var den bästa i Sverige någonsin. Det är något som blir tilltalande när det görs på engelska, även om Josefssons resa är betydligt häftigare och unik.