2026-02-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Då pratar vi inte om samma.

Tänk att ni vet så mycket om alla inblandade.

Har ett väldigt bra minne bara.
Citera
2026-02-05, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Har ett väldigt bra minne bara.
Hen menade förmodligen samma för det är den raden Anjo och Jocke tryckt på ”ändrar hela innebörden”.
Citera
2026-02-05, 17:07
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Chrippa fick ”veta” av Jocke när han kom ut att Linnea hackat honom.

Titta på videon istället för att spekulera. Där står det att Julias nummer är kopplat och Jocke får koderna för att återställa från Julia: 1:07:57 in i videon på Jackes kanal.

Samma sceeenshot har delats här, men i den bilden 400Ben fick har hens kontant ändrat till Linneas sista siffror.
Du får tro vad du vill eller som du säger "spekulera". Du tror Chrippa skulle kunnat vara tyst om detta under 2 års tid, om han vetat att det var sanningen? Han som hela tiden presenterat "bomber"....
Citera
2026-02-05, 17:09
Medlem
Citat:
Hen menade förmodligen samma för det är den raden Anjo och Jocke tryckt på ”ändrar hela innebörden”.

Även om inte du kan tänka och tycka själv, kan jag göra det.

Att inte du ser att innebörden ändrades, är ju ditt problem.
Citera
2026-02-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Du får tro vad du vill eller som du säger "spekulera". Du tror Chrippa skulle kunnat vara tyst om detta under 2 års tid, om han vetat att det var sanningen? Han som hela tiden presenterat "bomber"....

Allt ska tydligen vändas mot Julia, i dessa tider.
Citera
2026-02-05, 17:18
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Jättebekvämt för dom att kunna växla mellan några stycken, är det inte Jocke så är det Anjo och är det inte Anjo så är det Julia. Justja, eller Rask. Perfa vet du. Låt dom tragiska veva 😂
Citera
2026-02-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Ja jag hörde det där samtalet. Det kommer att gå till historien som det mest pinsamma under detta decennium.
Citat:
Har någon i den familjen klarat av gymnasiet?

Linnea är Einstein i jämförelse.
Chrippa var inte i sitt naturliga element under förhör och rättegång.
Men Lisen, under borrande korsförhör?

Jag kan tycka det är del av en allvarlig eskalering faktiskt. Tanken var att Skilleras inte skulle förstå vem det var som ringde, och bli rädd och hindra hans yttrandefrihet.

Om någon avsiktligen försöker förmå folk att hota- och eventuellt ge sig på kritiker fysiskt (proxyangrepp), det är faktiskt en eskalering av nivån från virtuell till IRL. Hon sitter ju bredvid sin bror och lyssnar under samtalet, försöker inte hindra/lugna honom alls, plus att infon till brodern måste ju kommit från henne. Uppsåtet är solklart.

Man kan tycka att det inte är nåt att bry sig om, bara Lisen. Men storebrorsan låter så "nerknarkat gatubarn" att han förmodligen kunde tagit saken i egna händer, eldat upp sig i syskon-ilska, ringt några ap-polare, och åkt till Skilleras. Jag tror inte Lisen hade gjort alltför mycket för att stoppa det.

Jag har inte hört om sånt här förut i den här härvan, så för mig är det här en eskalering. Allt börjar med indikationer, sen insinuationer, indignationer ... och det slutar med explosioner.
Men även i det här läget ger jag mig fan på att Jocke kliver in, hör av sig och 'försöker dämpa Anjo/Lisen', för att läget inte ska råka spilla över på honom för mycket. The Godfather liksom.
Senast redigerad av Valentin90 2026-02-05 kl. 17:23.
Citera
2026-02-05, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Jag tror inte. Chrippas återställning gick till Julias telefon.

Som jag sa, Chrippa fick höra av Jocke att Linnea tagit kanalen, men det fick han aldrig se bevis för.

Nu finns bevis för att det var Julia.
Citera
2026-02-05, 17:23
Medlem
Citat:

Inget behöver vändas och vridas på för att Julia ska se dålig ut.

Och chatten hjälpte naturligtvis henne att se ännu sämre ut.
Citera
2026-02-05, 17:24
Avstängd
Citat:
Även om inte du kan tänka och tycka själv, kan jag göra det.

Att inte du ser att innebörden ändrades, är ju ditt problem.
Det ändrar innebörden i vad Jocke vill förmedla i texten men inte i det verkliga förloppet och hans intention.

Hans lakejer sprider allt han vill nå ut med men inte vill ta i. För att förekomma att någon hinner berätta sanningen.
Citera
2026-02-05, 17:25
Medlem
Citat:
Akta dig så du inte blir anklagad för att förlita dig på excelark istället för din hjärna. Man får utstå många orimliga angrepp som den utrotningshotade minoritetsgruppen normalfungerande i en hop av hatiska sektorcher.

Oräkneliga gånger har både Rask och Anjo sagt att dom ska sluta prata om Chrippa, men att han eldar på dramat. Hur blev det med det egentligen?

Ja det är helt otroligt. Kanske är det någon slags fjärrskådning de sysslar med.

De har inget att tjäna pengar på utan Chrippa.

De kan inte ställa mat på bordet till sina barn utan Chrippa.
Citera
2026-02-05, 17:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Chrippa var inte i sitt naturliga element under förhör och rättegång.
Men Lisen, under borrande korsförhör?

Jag kan tycka det är del av en allvarlig eskalering faktiskt. Tanken var att Skilleras inte skulle förstå vem det var som ringde, och bli rädd och hindra hans yttrandefrihet.

Om någon avsiktligen försöker förmå folk att hota- och eventuellt ge sig på kritiker fysiskt (proxyangrepp), det är faktiskt en eskalering av nivån från virtuell till IRL. Hon sitter ju bredvid sin bror och lyssnar under samtalet, försöker inte hindra/lugna honom alls, plus att infon till brodern måste ju kommit från henne. Uppsåtet är solklart.

Man kan tycka att det inte är nåt att bry sig om, bara Lisen. Men storebrorsan låter så "nerknarkat gatubarn" att han förmodligen kunde tagit saken i egna händer, eldat upp sig i syskon-ilska, ringt några ap-polare, och åkt till Skilleras. Jag tror inte Lisen hade gjort alltför mycket för att stoppa det.

Jag har inte hört om sånt här förut i den här härvan, så för mig är det här en eskalering. Allt börjar med indikationer, sen insinuationer, indignationer ... och det slutar med explosioner.
Men även i det här läget ger jag mig fan på att Jocke kliver in, hör av sig och 'försöker dämpa Anjo/Lisen', för att läget inte ska råka spilla över på honom för mycket. The Godfather liksom.

Jag trodde detta samtalet var ett skämt. Men det är på riktigt asså?
ÄR det Lisens bror? Är det Lisen man hör på slutet? - Det låter inte som hon.
Om detta är på riktigt så måste hon ju ha flippat totalt.
Är det därför hon har rest *hem* nu? Vad säger/tycker Anjo om detta utspel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in