Citat:
Ursprungligen postat av
AbsAbs
Ja jag hörde det där samtalet. Det kommer att gå till historien som det mest pinsamma under detta decennium.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Har någon i den familjen klarat av gymnasiet?
Linnea är Einstein i jämförelse.
Chrippa var
inte i sitt naturliga element under förhör och rättegång.
Men Lisen, under borrande korsförhör?
Jag kan tycka det är del av en allvarlig eskalering faktiskt. Tanken var att Skilleras inte skulle förstå vem det var som ringde, och bli rädd och hindra hans yttrandefrihet.
Om någon avsiktligen försöker förmå folk att hota- och eventuellt ge sig på kritiker fysiskt (proxyangrepp), det är faktiskt en eskalering av nivån från virtuell till IRL. Hon sitter ju bredvid sin bror och lyssnar under samtalet, försöker inte hindra/lugna honom alls, plus att infon till brodern måste ju kommit från henne. Uppsåtet är solklart.
Man kan tycka att det inte är nåt att bry sig om, bara Lisen. Men storebrorsan låter så "nerknarkat gatubarn" att han förmodligen kunde tagit saken i egna händer, eldat upp sig i syskon-ilska, ringt några ap-polare, och åkt till Skilleras. Jag tror inte Lisen hade gjort alltför mycket för att stoppa det.
Jag har inte hört om sånt här förut i den här härvan, så för mig är det här en eskalering. Allt börjar med indikationer, sen insinuationer, indignationer ... och det slutar med explosioner.
Men även i det här läget ger jag mig fan på att Jocke kliver in, hör av sig och 'försöker dämpa Anjo/Lisen', för att läget inte ska råka spilla över på honom för mycket. The Godfather liksom.